بعد- کودکان در چه سنی باید برای اولین بار به دندانپزشک مراجعه کنند؟ در یک نظرسنجی ملی در سال 2017 که توسط بیمارستان کودکان C.S. Mott در ایالات متحده انجام شد، نتایج نشان داد که تقریباً نیمی از والدین پاسخ‌دهنده معتقد بودند که می‌توانند قبل از مراجعه به دندان‌پزشک تا 2 یا 3 سالگی کودک خود صبر کنند.

به گزارش فرارو به نقل از نیویورک تایمز، در واقع، آکادمی دندانپزشکی اطفال آمریکا توصیه می کند که کودکان برای اولین بار ظرف شش ماه پس از ظهور اولین دندان خود یا در سن 1 سالگی به دندانپزشک مراجعه کنند. اگرچه در ایالات متحده تعداد کمتری از کودکان در ایالات متحده نسبت به یک دهه پیش از پوسیدگی دندان رنج می‌برند، طبق گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، بیش از 12 درصد از کودکان 2 تا 11 ساله بین سال‌های 2017 تا 2020 در دندان‌های شیری خود پوسیدگی داشتند. …مرده. دکتر دی، دندانپزشک کودکان در گاردن گرو، کالیفرنیا. جودی ییپ می گوید: «از آنجایی که برخی از کودکان در سن 12 یا 13 سالگی دندان های شیری دارند، حفظ سلامت آنها بسیار مهم است. او می گوید حفره های درمان نشده می تواند منجر به عفونت های جدی دندانی شود و حتی به دندان های بالغ آسیب برساند.

در اینجا آنچه والدین باید در مورد مراقبت از دندان های فرزندان خود بدانند آورده شده است.

زود شروع کن

والدین ممکن است اولین دندان کودک را تا ماه ها پس از تولد نبینند، اما دندان ها در رحم شروع به رشد می کنند. برخی از مطالعات نشان می دهد که کمبود ویتامین D در دوران بارداری خطر پوسیدگی در کودکان را افزایش می دهد، بنابراین دریافت 600 IU (واحد بین المللی ویتامین D) در روز برای زنان باردار ضروری است. شما می توانید انجام دهید با پاک کردن لثه های کودک با دستمال مرطوب دو بار در روز به کودک خود کمک کنید تا قبل از ظاهر شدن اولین دندان به بهداشت دهان عادت کند.. هنگامی که اولین دندان ظاهر شد، آن را به آرامی دو بار در روز با یک مسواک کوچک و مقداری خمیر دندان حاوی فلوراید به اندازه یک نخود مسواک بزنید. انجام این کار باعث می شود که دندان ها سالم بمانند زیرا باید بدانید که شیر می تواند به دندان های کودک آسیب برساند.

برخی از والدین نگران استفاده از خمیردندان حاوی فلوراید برای کودکان خردسال خود هستند، اما تا زمانی که کودکان بیش از مقدار کمی خمیر دندان را در یک زمان نبلعند، بی خطر است.. با این حال، گزینه های غیر فلوریدا نیز در دسترس هستند. به محض اینکه دندان ها نزدیک به هم ظاهر شدند، بین دندان ها را با نخ دندان یکبار مصرف تمیز کنید. بعد از اینکه کودک مهارت تف کردن خود را توسعه داد، می توانید از مقداری خمیر دندان به اندازه یک نخود استفاده کنید و از او بخواهید یک بار در روز با فلوراید بشویید.

کارشناسان در مورد زمان شروع مسواک زدن کودکان نظرات متفاوتی داشتند. برخی از دندانپزشکان می گویند که بچه ها در حدود 7-8 سالگی که می توانند بند کفش خود را ببندند، آماده هستند. با این حال، برخی از دندانپزشکان به والدین توصیه می کنند که مسواک زدن کودکان خود را حداقل در شب تا سن 10 سالگی ادامه دهند.

مسواک زدن را آسان و سرگرم کننده کنید

اگر فرزندتان از مسواک زدن متنفر است چه باید بکنید؟ باید سعی کنید حداقل شب ها دندان هایشان را مسواک بزنند، زیرا در آن زمان از شبانه روز دندان ها بیشتر از زمان های دیگر به تمیز کردن نیاز دارند. در واقع مسواک زدن منظم بهتر از مسواک نزدن است.

مسواک های دستی به دلایل ایمنی برای کودکان زیر 3 سال توصیه می شود. با این حال، مسواک های برقی به طور کلی بعد از این سن تا زمانی که کودکان شروع به لذت بردن از آن کنند، موثرتر هستند. آنها حتی نیازی به مسواک زدن در حمام ندارند. آنها می توانند این کار را در حمام یا روی صندلی غذاخوری انجام دهند. می توانید یک آهنگ بخوانید یا یک رقص احمقانه در مقابل آنها انجام دهید تا تجربه مسواک زدن لذت بخش تر شود.! اجازه دادن به فرزندانتان برای انتخاب مسواک با ویژگی مورد علاقه خود معمولاً شروع خوبی است. بگذارید طعم های مختلف خمیردندان را امتحان کنند و یکی را که بیشتر دوست دارند انتخاب کنند. اگر مسواک زدن هنوز مشکل دارد، سعی کنید مشکل را حل کنید. مهم است که مشکل را مشخص کنید: آیا لثه ها حساس هستند؟ آیا مسواک برقی خیلی تحریک کننده است؟ بافت یا طعم خمیردندان را دوست ندارید؟ گاهی اوقات یک تغییر ساده می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

به گوش باش

علاوه بر مسواک زدن، می توانید از راه های دیگری مانند محدود کردن مصرف قند و ویتامین، دندان های کودکان را سالم نگه دارید. به بچه‌ها میان وعده‌هایی از برش‌های سیب بدهید، که ممکن است آن‌ها را «مسواک‌های طبیعت» بنامیم.

همانطور که کودکان بزرگتر می شوند و می توانند به تنهایی مسواک بزنند و نخ دندان بکشند، مسئولیت والدین اغلب کاهش می یابد، اما باید توجه داشت که آنها دو بار در روز دندان های خود را مسواک می زنند و به طور مرتب خمیر دندان و مسواک خود را چک می کنند، زیرا کودکان همیشه این کار را نمی کنند. این. در صورت لزوم صحبت کنید. گاهی بچه ها یک ماه بعد از تمام شدن خمیردندانشان این را به شما می گویند!

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *