دانستنی ها

راهکارهایی برای کاهش میزان افسردگی! / برای جلوگیری از افسردگی از انزوا دوری کنید!

افسردگی یکی از احساسات مخربی است که ممکن است هنگامی که صبح از خواب بیدار می‌شوید آن را تجربه کنید. داشتن حس انزوا و گوشه گیری باعث می‌شود تا افسردگی تشدید شود.

به گزارش پی ام آپ، افسردگی انواع مختلفی دارد که برخی از آنها ممکن است در ساعات خاصی از روز بدتر شوند. انجمن روانشناسی آمریکا (APA) هشدار می دهد که نداشتن خلق‌وخوی مناسب هنگام بیدار شدن از خواب اتفاق غیرعادی نیست، اما این شرایط باعث می‎‌شود روز پرچالشی را پیش رو داشته باشید؛ اگر فکر می کنید افسرده هستید، برای تشخیص صحیح با پزشک خود مشورت کنید. عادات و راهکارهایی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید. در زیر به برخی از این عادت ها اشاره می کنیم:

روتین صبحگاهی مناسب داشته باشید

روشی که روز خود را شروع می کنید می تواند تأثیر عمیقی بر روحیه کلی شما داشته باشد. برای کاهش افسردگی صبحگاهی توصیه می شود چند دقیقه بعد از بیدار شدن از خواب مدیتیشن یا تمرینات تنفس عمیق انجام دهید که به افزایش آرامش روحی و کاهش استرس و اضطراب کمک می کند سپس صبحانه ای سالم و مقوی بخورید و دوش بگیرید.

به صورت منظم ورزش کنید

فعالیت بدنی ابزاری قدرتمند در مبارزه با افسردگی و اضطراب است. انجام فعالیت بدنی منظم در صبح می تواند تفاوت قابل توجهی در احساس شما هنگام بیدار شدن ایجاد کند. پیاده روی سریع، شرکت در جلسات یوگا یا دویدن در صبح می تواند از افسردگی جلوگیری کند.

جملات تاکیدی مثبت را تمرین کنید

نحوه صحبت با خود می تواند تأثیر عمیقی بر وضعیت روانی شما داشته باشد. خودگویی منفی را با جملات تاکیدی مثبت جایگزین کنید. ارزش ها و استعدادهای خود را هر روز صبح به خود یادآوری کنید، عباراتی مانند “من قوی هستم”، “من مقاوم هستم” یا “من لایق خوشبختی هستم” را برای خود تکرار کنید. با تمرین مداوم جملات تاکیدی مثبت، می‌توانید به تدریج افسردگی صبحگاهی خود را کاهش دهید و اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهید.

با عزیزان خود ارتباط برقرار کنید

تنهایی و انزوا می تواند احساس افسردگی را بدتر کند. پس سعی کنید صبح بعد از بیدار شدن با عزیزانتان ارتباط برقرار کنید، این ارتباط می‌تواند از طریق یک تماس تلفنی، یک پیام کوتاه یا یک “صبح بخیر” ساده باشد، به اشتراک گذاشتن افکار و احساسات خود با افراد مورد اعتماد می‌تواند بار ترس و افسردگی را کاهش دهد.

از شب قبل آماده شوید

برنامه ریزی برای روز بعدی خود از شب قبل باعث می شود صبح کمتر عصبی شوید و در عوض اعتماد به نفس و آمادگی بیشتری داشته باشید.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا