آیفون ۱۵ با یک تغییر مهم وارد بازار خواهد شد که ممکن است برای برخی علاقه‌مندان به آیفون، ناراحت‌کننده باشد. با این حال، این تغییر به دلیل رعایت قوانین اخیر اتحادیه اروپا ایجاد شده است و باعث راحتی بیشتر برای داشتن‌های آینده خواهد شد.

آیفون ۱۵ که در سه‌شنبه گذشته معرفی شد، اتصال لایتنینگ را که به مدت ۱۱ سال برای شارژ آیفون‌ها به‌کار گرفته شده، به دلیل قوانین اروپایی کنار گذاشته است. به جای آن، یک رابط بیضی شکل و جدید به نام USB-C معرفی کرده است.

برای یک کاربر معمولی اپل، این تغییر جالب نیست. مشتریان قدیمی اپل دیگر نمی‌توانند همه لوازم جانبی قبلی لایتنینگ، مانند کابل‌های شارژ، پایه‌های بلندگو و هدفون را وصل کنند. آنها باید محصولات جدیدی را جایگزین کنند که از کانکتورهای USB-C برای اتصال به آیفون های جدید استفاده می کنند.

در سال 2012، اپل کانکتور نسبتاً حجیم 30 پین آیفون را به نفع لایتنینگ، فناوری شارژ نازک‌تر و سریع‌تر که بسیاری از بلندگوها و شارژرها را منسوخ می‌کند، کنار گذاشت.

هم‌اکنون به سمت عصر استانداردسازی در حوزه شارژگرها پیش می‌رودیم، که در آن بیشتر وسایل الکترونیکی با یک نوع شارژر قابل اتصال خواهند بود. با این حال، کارشناسان تعمیرات گوشی ها هشدار می‌دهند که خطرات جدیدی نیز وجود دارد.

به عنوان مثال برای گوشی هایی که از درگاه USB-C استفاده می‌کنند، کابل‌های نامناسب ممکن است باعث تخریب آن‌ها شوند. به همین دلیل دارندگان آیفون ۱۵ باید در این زمینه بسیار محتاط باشند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *