اخبار روز

چگونه آمالگام دقیق ترین ماکت ها را در جهان ایجاد می کند؟ (+عکس)

آمالگام نامی شناخته شده در دنیای مدلینگ خودرو است که در سال 1985 تاسیس شد و بر روی مدل های معماری تخصصی برای معماران بریتانیایی و آلمانی تمرکز داشت.

به گفته پدال، او بعداً یک قدم فراتر رفت و نمونه اولیه جاروبرقی را تولید کرد. در سال 1995، بنیانگذار آن در مسابقات جایزه بزرگ اردن شرکت کرد و با تیم فرمول 1 ویلیامز آشنا شد. این ملاقات منجر به تولید اولین مدل ماشین او شد. بعدها فراری شروع به همکاری با آمالگام کرد و این شرکت با بهره گیری از اطلاعات طراحی این شرکت ها و چندین دهه تجربه در تولید مدل های مختلف توانست مدل های منحصر به فرد و فوق العاده دقیقی خلق کند.

از آخرین ساخته های این برند می توان به ماکت های فراری 296GT3 و لامبورگینی کانتاچ اشاره کرد که مونتاژ آن ها به ترتیب 300 و 400 ساعت طول کشید (خارج از تولید).

البته این سطح از دقت هزینه بالایی دارد. ارزان ترین محصولات آمالگام مدل های 1:18 هستند و از 700 پوند شروع می شوند. اما هنر آمالگام در مدل های 1:8 به بهترین شکل خود را نشان می دهد. این محصولات با حداقل قیمت 7000 پوند در دسترس هستند. به عنوان مثال، مدل های مک لارن اسپیدتیل و فراری 156 کلاسیک به ترتیب 18000 پوند و 12000 پوند قیمت دارند.

کریس لاوت، مشاور نمونه‌سازی اولیه در آمالگام، می‌گوید خودروسازان مقادیر زیادی داده را در اختیار شرکت او قرار می‌دهند که می‌توانند برای تهیه مدل‌ها به نرم‌افزار CAD وارد کنند. او در مورد مقایسه رنگ آمیزی مدل ها با خودروهای واقعی می گوید: این همان سیستم است، اما با ابعاد کوچکتر. سیستم یکیه رنگها یکیه…

اگرچه آماده‌سازی قالب برای مدل نهایی فرآیندی زمان‌بر است و به نوع خودرو و سطح جزئیات بستگی دارد، کریس می‌گوید میانگین زمان آن 6 هفته است.

مدل های آمالگام نه تنها از نظر رنگ و جزئیات فنی دقیق هستند، بلکه از نظر مواد به کار رفته در ساخت مدل نیز بسیار دقیق هستند. به گفته کریس، برای تولید این مدل، این شرکت تا حد امکان از مواد اولیه خودروی اصلی استفاده می کند، اما بهره وری از مواد راه راه مانند فیبر کربن و کوچک کردن آنها به هشت برابر برای استفاده در مدل، کار غیرممکنی است. بنابراین، برخی از مواد اصلی و برخی دیگر جایگزین می شوند.

برخی از مدل های آمالگام فقط یک نسخه نمایشی هستند، برخی دیگر شامل اجزایی هستند که می توانند به طور کامل باز شوند. متخصصان این مجموعه برای طراحی مدل‌های پیچیده‌تر با قابلیت باز کردن در و قفل، مجبور به طراحی لولا و چفت می‌شوند تا هم ظریف و هم دقیق باشند و وزن قطعات دیگر را نیز تحمل کنند.

آمالگام دارای یک کتابخانه بزرگ از داده های طراحی است که به آن اجازه می دهد حتی یک شاسی خاص از یک مدل خاص را بازسازی کند. یکی یکی از گران ترین محصولات این مجموعه، مک لارن M8 است که به درخواست مشتری خصوصی، ویژگی های خودروی شخصی خود را دارد. این شاهکار کوچک 20000 پوند ارزش دارد.

اگر مشتری مدل خاصی را با تمام جزئیات موتور و شاسی که قبلا توسط آمالگام تولید نشده است بخواهد، قیمت مدل از 50000 پوند به 150000 پوند افزایش می یابد.

می‌توانید تصور کنید که با بزرگ‌تر شدن مدل‌ها، فرآیند تولید آسان‌تر می‌شود (مثلاً مدل فرمول 1 مرسدس-پتروناس که در نسبت 1:4 تولید می‌شود). کریس می گوید: منطقی است، بله. اما همانطور که مدل بزرگتر می شود، البته می توانیم به جزئیات بیشتر توجه کنیم. از نظر تئوری، بله، اما هنوز باید تا حد امکان جزئیات را اضافه کنیم.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا