اخبار روز

اعلام شرایط افراد معاف از سربازی

به گزارش پی ام آپ، سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: کلیه مشمولانی که بدون در نظر گرفتن سن و سال دارای چهار فرزند یا بیشتر در طول خدمت هستند و مشمولان دارای 3 فرزند مشروط بر داشتن حداقل 40 سال سن معاف از خدمت سربازی اجباری می باشند.

ملاک احراز درخواست سربازان در حال خدمت اعم از سربازان عادی، پرسنل نظامی، دانشجویی و غیره، گواهی ازدواج رسمی، شناسنامه پدر و تاییدیه ثبت احوال می باشد.

یگان های خدمت پس از بررسی و تایید مدارک و مدارک مربوطه و ثبت ترخیص در سامانه، سربازان واجد شرایط را جهت ثبت درخواست معافیت به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک پلیس +10 تحویل می دهند.

سازمان نظام وظیفه فراجا پس از بررسی و تایید شرایط سربازی انفصالی نسبت به صدور کارت معافیت اقدام و در صورت عدم احراز شرایط، فرد را برای ادامه خدمت در یگان خدمت ثبت نام می کنند.

سربازان غایب در صورت احراز شرایط معافیت، پس از معرفی به واحد وظیفه و احراز مدارک، می توانند از واحد ترخیص شده و نسبت به معافیت فوق اقدام نمایند.

بر اساس گزارشات منتشر شده، کارمندان متاهلی که مشمول معافیت نمی شوند می توانند برای فرزند اول 3 ماه، فرزند دوم 4 ماه و فرزند سوم 5 ماه کسر خدمت دریافت کنند.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا