اخبار روز

چه کسی باعث حذف کریم باقری از پرسپولیس شد؟/ استوری احساسی یحیی گلمحمدی برای کریم باقری!

به نقل از شمانیوز؛ به گزارش پی ام آپ، چند روز پیش، رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، خبر جدایی کریم باقری را به رسانه‌ها اعلام کرد. در پی این خبر، یحیی گل‌محمدی با انتشار استوری در صفحه شخصی خود به جدایی کریم باقری واکنش نشان داد.

چه کسی باعث حذف کریم باقری از پرسپولیس شد؟/ استوری احساسی یحیی گلمحمدی برای کریم باقری!

میلیاردر دبی، عامل استیضاح کریم باقری

بر خلاف اظهارات مدیران پرسپولیس، جدایی کریم باقری از کادرفنی این تیم، به دلیل توصیه نهادهای ذیربط نبوده است و مشکل خاصی برای ادامه کار او در این تیم به وجود نیامده است.

این جدایی، یکی از عجیب‌ترین اتفاقاتی بود که هواداران پرسپولیس را شوکه کرد. کریم باقری، به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ پرسپولیس و فوتبال ایران، در چند سال گذشته به عنوان مربی در کادرفنی این تیم حضور داشت. با اعلام مدیرعامل سرخپوشان، او از این تیم کنار گذاشته شد و سید جلال حسینی به عنوان جایگزین او در نیمکت پرسپولیس حضور خواهد داشت.

در پی این اتفاق تردیدهای زیادی در خصوص اخراج باقری از کادرفنی پرسپولیس مطرح شد و در این بین رسانه های مخالف این اتفاق را با مسائل سیاسی مرتبط دانستند تا اینطور به نظر برسد که باقری به دلیل فشارهای فراورزشی برکنار شده است. اما با پیگیری ها مشخص شد که واقعیت چیز دیگری است.

چه کسی باعث حذف کریم باقری از پرسپولیس شد؟/ استوری احساسی یحیی گلمحمدی برای کریم باقری!

یک ایرانی متمول ساکن دبی و ارتباط نزدیک با مربیان پرسپولیس قرار است در خصوص تمدید قرارداد ستاره های پرسپولیس به مربیان ایرانی این تیم کمک کند. این فرد نکات مثبت و منفی مدیران پرسپولیس را در نظر گرفته است که یکی از آنها حذف کریم باقری است.

گفته می شود دلیل این مشکل به دلیل تفاوت هایی است که با افسانه قرمزپوش ها داشته است. فرش قرمز دیگری که با نظر این فرد از پرسپولیس کنار گذاشته شده، کمال سهده نیا است. حذف سهه نیا برای هواداران خوشایندتر بود چرا که او فصل گذشته یک بازیکن ثابت برای پرسپولیس نبود و هیچکس از این موضوع تعجب نکرد. این شهروند دبی با چند نفر دیگر مانند علیرضا بیرانوند و سیدجلال حسینی اختلافاتی دارد و این دو نفر حتی تمایلی به جدایی از پرسپولیس نداشتند. اما اگر قرار بود این اتفاق بیفتد، هواداران پرسپولیس در این مورد ساکت نمی ماندند.

در جلسه قبلی هیات مدیره باشگاه پرسپولیس که یحیی گل محمدی یکی از مدیران باشگاه حضور داشت، سرمربی پرسپولیس از سرمربی خود خواست تا شرایط را برای اقامت کریم باقری فراهم کند. اما این مدیر با این درخواست مخالف است و دلیل آن را موارد دیگری عنوان می کند. در حالی که چنین موضوعی از اساس کذب است و حتی برخی از اعضای هیات مدیره نسبت به ادعای کذب به این مدیر هشدار می دهند.

میلیاردر دبی، مامور حذف کریم باقری؛ فاجعه مدیریتی در پرسپولیس جهت گیری اشتباهی است که برخی مدیران پرسپولیس به خواسته های همین فرد از دبی دادند. سوال اینجاست که این فرد بر چه اساسی اجازه دارد در تصمیمات پرسپولیس دخالت کند؟ ضمن اینکه کمک مالی او برای ماندن در کنار ستاره ها مانند دور زدن قانون سقف بودجه است و تخلف محسوب می شود.

برخی مدیران پرسپولیس فقط به دلیل پولدار بودن به فردی اجازه دخالت در تصمیمات کلیدی پرسپولیس را دادند. در روزهایی که پرسپولیسی ها از ماندن دروازه بان تیمشان خوشحال هستند، این تیم به دلیل تصمیمات بد مدیرانش با مشکلات زیادی مواجه شده است که نمونه آن امضای قرارداد جدید با بیرانوند بود.

به گفته مدیران پرسپولیس، بیرانوند نتوانست از این تیم جدا شود. پس بر چه اساسی قرارداد جدیدی با او بسته می شود که تعداد آن چند برابر قرارداد قبلی این دروازه بان است؟

بعضی از مدیران پرسپولیس اظهارنظر کرده‌اند که باشگاه آن‌ها در وضعیت مطلوبی قرار دارد، اما این اظهارنظر را می‌توان به راحتی نقض کرد. به عنوان مثال، وقتی بیرانوند با یک قرارداد ۹۵ میلیارد تومانی به پرسپولیس پیوست، بدون شک مبلغی در همین حدود در قرارداد جدید او باشگاه لحاظ شده است.

این مسائل به وضوح نشان می‌دهد که باشگاه پرسپولیس همانند استقلال، شرایط مدیریتی مساعدی ندارد. در چند سال آینده، تبعات اتفاقات اخیری که مدیران پرسپولیس رقم زده‌اند، گریبان این باشگاه را خواهد گرفت. به زودی، نه مدیران فعلی پاسخگو خواهند بود و نه آن فرد دبی نشین.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا