اخبار روز

چه کسانی می توانند دوبار وام ازدواج بگیرند؟


به گزارش مانی بان، در سال های اخیر میزان وام ازدواج افزایش چشمگیری داشته است و بسیاری از جوانان با تکیه بر وام ازدواج برای تشکیل خانواده و شروع زندگی جدید خود برای دریافت وام ازدواج دیگری اقدام می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، صندوق بازنشستگی کشوری در سال های اخیر در 8 مرحله وام ازدواج به فرزندان بازنشستگان پرداخت کرده و در آخرین مرحله مبلغ وام ازدواج فرزندان بازنشستگان به 35 میلیون تومان رسید. . این وام شامل فرزندانی می شود که در دوره اول قرارداد دارند فروردین در ماه ۱۳۹۷ (۱۳۹۸/۱/۱) حداقل یک بار در درگاه خدمات الکترونیک صندوق ثبت نام و ثبت نام کرده اند.

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرده است که کمک هزینه ازدواج فقط برای ازدواج اول فرزند تعلق می گیرد و در صورت ازدواج مجدد فرزند مستمری بگیر، وام ازدواج تعلق نمی گیرد و در صورتی که پدر و مادر هر دو عضو صندوق باشند، فقط بخشی از این مزایا به فرزندان شما تعلق می گیرد.

اقساط وام ازدواج فرزندان مستمری بگیران کشوری در سال جاری دقیقاً ماهیانه یک میلیون و 60 هزار و 606 است. البته با توجه به کارمزد 4 درصدی، برای اقساط اول، سیزدهم و بیست و پنجم یعنی ماه های اول هر سال، متقاضیان وام ازدواج مبلغی متفاوت از مستمری بگیران کشوری دریافت می کنند. بنابراین در ماه اول تعداد اقساط وام ازدواج مستمری بگیران کشوری یک میلیون و 400 هزار تومان و در ماه سیزدهم و بیست و پنجم به ترتیب تقریباً 933 هزار و 466 هزار تومان است.

نحوه ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان متقاضیان برای دریافت این وام باید تماس بگیرند. یکی با مراجعه به سایت www.sabasrm.ir و www.cspf.ir ثبت نام کرده و مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنید.

پس از پایان مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان شامل کل مبلغ وام دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات، میزان حقوق و صحت مدارک ارائه شده و اعمال شرایط فوق الذکر بررسی و اولویت بندی می شود. و بر اساس میزان اعتبار اختصاص یافته از سوی بانک عامل، «افراد واجد شرایط» تعیین و اسامی در سامانه اعلام می شود.

همانطور که گفته شد، وام ازدواج فرزندان بازنشستگان، وام مضاعف خدمات قرض الحسنه ازدواج است که به تمامی ایرانیانی که برای اولین بار ازدواج می کنند ارائه می شود. در واقع اگر فرزند یک مستمری بگیر کشوری ازدواج کند، بدون محدودیت می توانند از هر دو وام استفاده کنند.

وام ازدواج فرزندان مستمری بگیران 35 میلیون تومان است در حالی که قرص ازدواج بسته به سن زن و شوهر می تواند 300 میلیون یا 350 میلیون تومان باشد. در واقع در سال 1403 بر اساس مصوبه نمایندگان شورای اسلامی وام ازدواج برای زوجین زیر 25 سال و زنان زیر 23 سال 350 میلیون تومب بود و به افراد بالای 25 سال ازدواج قرض الحسنه تعلق گرفت. 300 میلیون .

در مورد وام ازدواج فرزندان بازنشستگان یک نکته وجود دارد و وام ازدواج این است که وام ازدواج به افرادی که بعد از تاریخ 1/1/1301 ازدواج کرده اند و وام ازدواج مستمری بگیران به فرزندان بازنشستگان تعلق می گیرد. ازدواج بعد از 1/1398 1. متاهل هستند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا