به گزارش بازتاب آنلاین، هر دردی نشانه مشکلی است که در بدن به وجود آمده و نیاز به توجه دارد. بنابراین درد نشانه مقدسی تلقی می شود که در صورت بررسی به موقع می تواند از بروز بیماری های جدی جلوگیری کند. یکی دل شکستگی یکی از دردهای شایع و مسلماً همه گیر است.

علل غم و اندوه

1. به فیبروبیوتیک نیاز دارید

ایسنا در پیامی نوشت: اگر مشکلات معده مانند گاز معده، نفخ، یبوست، اسهال یا حتی رفلاکس اسید معده دارید، پروبیوتیک ها به شما کمک می کنند. مصرف روزانه پروبیوتیک ها با کمک به تعادل میکروارگانیسم روده، کمک به هضم، کمک به بدن در تولید ویتامین ها و جذب مواد معدنی، تقویت سیستم ایمنی و بهبود متابولیسم، میکروارگانیسم همزیست را حمایت و جوان می کند. میکروارگانیسم های همزیست مجموعه ای از باکتری های مفید هستند که بر سلامت دستگاه گوارش تأثیر می گذارند و می توانند در اثر مصرف ماست یا غذاهای اسیدی مانند پرتقال ایجاد شوند.

2. شما در معرض مواد شیمیایی زیادی هستید

بر اساس مطالعات اخیر، عدم تقارن میکروارگانیسم های شکمی ممکن است ناشی از آلاینده های محیطی باشد. درد روده یا درد شکم غیرعادی است و اغلب نشانه آسیب به اندام های کوچک است. دکتر. فرشته توصیه می کند چند روزی را صرف فکر کردن در مورد موادی که وارد بدن خود می کنید باشید. غذاهای فرآوری شده، مواد شیمیایی موجود در کرم ها، لوسیون ها، پاک کننده ها و داروها اغلب می توانند عوارض جانبی مانند کاهش یا تغییر در آرایش میکروارگانیسم ها در روده ایجاد کنند. اثرات دقیق این عوامل بر روی میکروارگانیسم هنوز در حال بررسی است، اما مصرف غذاهای کامل مانند خوراک حیوانات، گوشت، تخم مرغ، ماهی و محصولات طبیعی در صورت امکان و همچنین مصرف پروبیوتیک ها ممکن است مفید باشد.

3. سیستم ایمنی ضعیفی دارید

بخش مفیدی از سیستم ایمنی در روده قرار دارد و سلول های پوشش دهنده آن آنتی بادی های مفید تولید می کنند. علاوه بر این، باکتری های روده ویتامین های B، بیوتین، اسید فولیک و ویتامین B12 تولید می کنند. علاوه بر این، وضعیت روده ها باعث جذب مواد مغذی می شود که به نوبه خود تأثیر مثبتی بر سلامت سیستم ایمنی دارد. بنابراین اگر اغلب بیمار هستید و معده شما با باکتری های مفید تعادل دارد، بدن شما دفاع خود را در برابر بیماری ها و عفونت ها از دست می دهد.

4. سیستم عصبی سمپاتیک شما در حالت آماده باش است

مطالعه ای توسط لیندا راینمن، استاد دانشگاه ایالتی فلوریدا، رابطه بین روده و مغز را بررسی کرد. او توضیح داد که چگونه مغز و روده از طریق عصب واگ که در بدن از مغز تا پایه ستون فقرات می گذرد با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و چرا وقتی استرس داریم دچار «سوزش سر دل» می شویم. هنگامی که استرس عاطفی وجود دارد، سیستم عصبی سمپاتیک متوقف می شود و به ویژه، عملکرد روده متوقف می شود. وقتی توسط یک خرس تعقیب می شوید چه چیز دیگری باید هضم کنید؟ بدن شما جریان خون را از روده ها به اندام هایتان کند می کند. جریان خون آهسته در روده می تواند منجر به حالت تهوع و استرس بیشتر شود. استرس می تواند در طول زمان تأثیر منفی بر روده شما بگذارد.

5. الگوی خواب شما باید اصلاح شود

کمبود خواب می تواند بر سلامت روده شما تأثیر بگذارد. اکوسیستم میکروبی وسیع و متنوع روده، ریتم روزانه خاص خود را دارد. تحقیقات نشان می دهد که یکی یکی از راه هایی که روده شما بر خواب شما تأثیر می گذارد، از طریق ماده شیمیایی سروتونین است که بر چرخه خواب و بیداری شما تأثیر می گذارد. اگر از مردم بپرسید می گویند سروتونین در مغز تولید می شود، اما در واقع 80 درصد سروتونین تولید شده در بدن از روده می آید.

6. ورزش کنید

طبق مطالعات دانشکده پزشکی هاروارد، حرکت بدن به حرکت معده کمک می کند. تغییرات ناشی از ورزش در سیستم عصبی خودمختار (که عملکردهای بدن را کنترل می کند)، دستگاه گوارش، معده و حرکت روده بزرگ و احتمالاً روده کوچک. بنابراین می توان فواید ورزش را در رفع یبوست مشاهده کرد. در حقیقت یکی ورزش نکردن یکی از دلایل یبوست است.

۷- عصب معده بیش از حد فعال هستید.

بر اساس تحقیقات اخیر FSU، یک میکروارگانیسم روده ناسالم می تواند از طریق یک عصب خشمگین باعث اختلالات خلقی و عاطفی شود. اعصاب معده سیگنال های حرکتی را از مغز به روده می فرستند و بر روند گوارش تاثیر می گذارند. سیگنال هایی که روده به مغز می فرستد می تواند از گفتن «همه چیز خوب است» به «اینجا مشکل داریم» تغییر کند. به عنوان مثال، غذاهایی مانند شکر، دانه های روغنی، غذاهای سرخ شده، آرد تصفیه شده، افزودنی های شیمیایی و شیرین کننده های مصنوعی می توانند باعث التهاب در بدن شوند و حاوی سیگنال های خطرناکی باشند که از عصب معده منتشر می شود، مانند سیگنال هایی که باعث علائم اضطراب و افسردگی می شود و آن را بدتر می کند. ; و این مشکل بر خلق و خو و رفتار تأثیر می گذارد.

8. خیلی نزدیک به خواب غذا می خورید

یکی یکی از شایع ترین علل مشکلات روده ای مانند رفلاکس اسید، سوزش سر دل و حتی (GERD) خوابیدن درست بعد از غذا خوردن است. سوزان رمضانی، متخصص گوارش (AGAF)، متخصص در انجمن گوارش آمریکا، می گوید: «شام را دو تا سه ساعت قبل از خواب بخورید. اگر رژیم غذایی شما سرشار از کربوهیدرات و چربی است، چهار تا شش ساعت قبل از خواب غذا بخورید.

9. چیزی در شکم شما گیر کرده است

اگر معده سفت و متورم باشد، ممکن است نشان دهنده نفخ یا یبوست باشد. اما اگر این وضعیت ادامه یابد، نشانه انسداد روده است. تحقیقات نشان می دهد که چنین انسدادی می تواند منجر به تورم شکم شود و بیمار اغلب احساس سفتی در شکم را تجربه می کند. علل انسداد روده می تواند شامل چسبندگی فتق، التهاب دیورتیکول در دیواره روده، سندرم روده التهابی (IBD) و حتی سرطان باشد.

10. خونریزی داخلی دارید

خون در مدفوع باعث وحشت می‌شود، اما مدفوع سیاه می‌تواند نشانه‌ای از خونریزی در دستگاه گوارش، از جمله معده یا روده کوچک باشد، اگر سبزیجات تیره مانند چغندر یا مکمل‌های آهن نخورده باشید. مدفوع سیاه نشان دهنده سرطان است. خون قرمز روشن در مدفوع به دلیل خونریزی بواسیر پس از زور زدن یا مدفوع سفت ایجاد می شود. این می تواند اولین علامت یک مشکل جدی مانند التهاب روده، زائده ها و کیسه های موجود در دستگاه گوارش یا سرطان روده بزرگ باشد.

11. زمان کولونوسکوپی فرا رسیده است

نه تنها مصرف کپسول کولو در سال های اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده است، بلکه کولونوسکوپی می تواند جان شما را نیز نجات دهد. به خصوص اگر علائم سرطان مانند خون یا چرک در مدفوع، کاهش وزن، تب یا توده های غیرطبیعی دارید که شما را از خواب بیدار می کند. اگر سابقه خانوادگی سرطان روده بزرگ یا بیماری التهابی روده (IBD) دارید، ممکن است نشان دهنده نیاز به کولونوسکوپی باشد.

12. نیاز به فیبر

یبوست برای افراد بسته به نظرشان می تواند معانی مختلفی داشته باشد، مانند: ب. تغییر عادات روده، مدفوع بسیار سفت یا بسیار کوچک یا مشکل در دفع مدفوع. یبوست اغلب می تواند ناشی از رژیم غذایی نامناسب باشد. بنابراین سعی کنید تا حد امکان فیبر مصرف کنید و آب بنوشید. اگر یبوست بیش از 3 ماه ادامه داشته باشد، به خصوص اگر همراه با خون در مدفوع، کاهش وزن یا کاهش اشتها باشد، باید توسط پزشک بررسی شود زیرا ممکن است نشان دهنده بیماری های جدی مانند دیابت، فلج متعدد، پارکینسون باشد. بیماری و کم کاری تیروئید

13. ممکن است از یبوست مزمن رنج ببرید

اگر مشکلات مداوم یبوست دارید که دلیل مشخصی برای آن وجود ندارد، ممکن است به یبوست ایدیوپاتیک مزمن (CIC) مبتلا باشید که با مدفوع سفت و احساس عدم توانایی دفع کامل مدفوع مشخص می شود. اگر با یبوست دست و پنجه نرم می کنید، از صحبت با پزشک خود نترسید.

14. ممکن است مشکلات کبدی داشته باشید

شاید درک آن دشوار باشد، اما کبد در واقع بخشی از دستگاه گوارش است. مواد مغذی از غذا، سموم و داروها به جریان خون دستگاه گوارش جذب می‌شوند و ابتدا در کبد متوقف می‌شوند، جایی که فرآیندهای متابولیکی انجام می‌شود که به تولید انرژی یا تجزیه مواد خطرناک کمک می‌کند. علائمی مانند کاهش وزن، از دست دادن اشتها، خستگی و تورم در ناحیه شکم و تغییرات در وضعیت ذهنی ممکن است علائم اولیه بیماری کبدی از جمله هپاتیت، سیروز یا سرطان باشد. با رشد آنها در کبد، بیماران ممکن است درد شکمی را در سمت راست نزدیک قفسه سینه تجربه کنند.

15. رژیم غذایی شما حاوی بسیاری از غذاهای چرب است.

علاوه بر عوارض جانبی آشکار غذاهای چرب، این نوع غذاها می توانند منجر به تشکیل سنگ کیسه صفرا شوند. افزایش سطح کلسترول خون منجر به تشکیل سنگ های کلیه کلسترولی می شود و مصرف کمتر چربی اشباع شده می تواند از تشکیل آنها جلوگیری کند.

16. شاید شما زخم معده دارید

اگر درد معده را تجربه می کنید و اغلب پس از غذا از آنتی اسید استفاده می کنید، باید از نظر زخم معده بررسی شوید. اکثر افراد مبتلا به زخم معده دچار سوء هاضمه یا درد در قسمت فوقانی شکم همراه با ناراحتی در سمت چپ، سمت راست یا گاهی اوقات در پشت می شوند.

اگرچه در برخی موارد زخم معده هیچ علامتی ندارد، اما باید علائم زخم معده مانند استفراغ خونی، دفع مدفوع سیاه یا قرمز، درد و نفخ ناگهانی شکم و گاهی کاهش وزن را جدی بگیرید. این به تنهایی یکی هزاران دلیل وجود دارد که چرا نباید سوزش سر دل را نادیده گرفت.

17. آنفولانزای معده

اسهال ناگهانی و مختصر می تواند نشانه مسمومیت غذایی یا آنفولانزای معده باشد. اگر مدفوع شل باشد، ممکن است نشانه عفونت دستگاه گوارش باشد. از جمله عفونت های ویروسی مانند نوروویروس، روتاویروس یا آدنوویروس؛ عفونت های باکتریایی اغلب شامل سالمونلا، کمپیلوباکتر، اشریشیا کلی، شیگلا یا عفونت تک یاخته ای (با یک انگل) مانند ژیاردیا هستند. عفونت های باکتریایی و قارچی را می توان با دارو درمان کرد، اما باید از شر ویروس ها نیز خلاص شد.

18. شما به چیزی حساسیت دارید

برخی از غذاها می توانند مضر باشند، اما تشخیص این غذاها دشوار است. می توانید از روش آزمون و خطا استفاده کنید و هر بار که بعد از صرف غذا احساس درد و ناراحتی کردید در صورت حساسیت به آن غذا از مصرف مجدد آن خودداری کنید. ممکن است مدفوع شل یا اسهال داشته باشید. در این مورد، برای تشخیص علت، از جمله بیماری هایی مانند بیماری سلیاک (حساسیت به گلوتن) یا واکنش ناایمن به لاکتوز (حساسیت به محصولات لبنی) به پزشک مراجعه کنید.

19. آیا از سندرم روده تحریک پذیر (IBS) رنج می برید؟

مدفوع شل می تواند نشانه ای از سندرم روده تحریک پذیر باشد، اما می تواند با یبوست اشتباه گرفته شود.

20. التهاب روده

نباید با سندرم روده تحریک پذیر اشتباه شود، زیرا این بیماری می تواند در قسمت های مختلف دستگاه گوارش رخ دهد و علائم مرتبط با التهاب روده قابل توجه است، مانند خون یا مخاط در مدفوع، کاهش وزن، تب و حرکات روده. بیماران مبتلا به IBD اغلب علائم التهاب خارج روده ای مانند درد مفاصل یا خارش پوست را تجربه می کنند.

21. هنگامی که روده نشتی دارد

علائم ناخوشایند گوارشی مانند نفخ، مشکلات گوارشی و درد می تواند ناشی از چیزی باشد که به عنوان سندرم روده تحریک پذیر شناخته می شود. سندرم روده تحریک پذیر اغلب نتیجه بهبود جراحی روده برای مشکلات روده بزرگ، سرطان یا سایر بیماری های ژنتیکی است. علل دیگر می تواند ژنتیک و تغذیه نامناسب باشد.

233217

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :