اخبار روز

چه زمانی ریزش مو غیرعادی است؟/ شایع ترین علل ریزش مو چیست؟

به گزارش بازتاب آنلاین، از علل شناخته شده ریزش مو می توان به استرس، رژیم غذایی نامناسب و بیماری های زمینه ای اشاره کرد.

ایسنا نوشت: کارشناسان کمبود ریزمغذی ها و رژیم غذایی ناسالم را نیز از دلایل شایع ریزش مو و نازک شدن مو می دانند. از آنجایی که مو ساختار لازم برای بقا نیست، بدن استفاده از مواد مغذی را برای رشد مو در اولویت قرار نمی دهد.

هر فرد به طور طبیعی روزانه 50 تا 100 تار مو از دست می دهد. این عدد معمولاً قابل توجه نیست زیرا موهای جدید همزمان رشد می کنند. اما مشکل ریزش مو زمانی به صورت غیر طبیعی و آسیب شناسی رخ می دهد که موهای جدید جایگزین موهای ریخته شده نشوند.

ریزش مو معمولاً به یک یا چند مورد از عوامل زیر مربوط می شود:

* سابقه خانوادگی (ارث): شایع ترین علت ریزش مو یک عامل ارثی است که با افزایش سن ایجاد می شود. به این شرایط آلوپسی آندروژنیک، طاسی الگوی مردانه و طاسی الگوی زنانه می گویند. به طور معمول، این نوع ریزش مو به تدریج و در الگوهای قابل پیش بینی رخ می دهد.

* تغییرات هورمونی و بیماری ها: شرایط پزشکی مختلف، از جمله تغییرات هورمونی ناشی از بارداری، زایمان، یائسگی و مشکلات تیروئید، می تواند باعث ریزش موی دائمی یا موقت شود. همچنین “درماتوفیتوز”. یکی این یک وضعیت پزشکی است که باعث ریزش مو می شود.

* داروها و مکمل های غذایی: ریزش مو می تواند یکی این یکی از عوارض جانبی مصرف برخی داروها مانند داروهای سرطان، آرتریت، افسردگی، مشکلات قلبی، نقرس و فشار خون بالا است.

* پرتودرمانی سر: ممکن است موها دیگر مانند قبل رشد نکنند.

* یک رویداد بسیار استرس زا: بسیاری از افراد چندین ماه پس از یک شوک فیزیکی یا احساسی ریزش موی عمومی را تجربه می کنند. این نوع ریزش مو موقتی است.

* مدل مو و درمان: حالت دادن بیش از حد مو یا مدل مویی که موهای شما را سفت می کند یا می کشد نیز می تواند منجر به نوعی ریزش مو به نام “آلوپسی کششی” شود.

“آلوپسی” اصطلاح پزشکی است که اغلب برای ریزش مو استفاده می شود.

این ریزش مو می تواند ناشی از نوعی اختلال سیستم ایمنی باشد که در آن سیستم ایمنی به بدن فرد و در این نوع به فولیکول های مو حمله می کند.

این بیماری می تواند موهای سرتاسر بدن را تحت تاثیر قرار دهد. برخی از انواع آلوپسی موقتی و برخی دیگر دائمی هستند.

در فوریه امسال، دارویی به نام «Ritelcitinib» که به «Litfulo» نیز معروف است، توسط سازمان بهداشت ملی بریتانیا تأیید شد و در برخی از بیماران مورد استفاده قرار گرفت.

دکتر می گوید: «این خبر بسیار خوبی است. مانجو کالاوالا، مشاور و مدیر کلینیک پوست و مو در بیمارستان کاردیف.

او می‌گوید تقاضا برای این دارو در میان افرادی که از ریزش مو رنج می‌برند افزایش یافته است، اما لیست انتظار برای دریافت آن نزدیک به دو سال پس از همه‌گیری ویروس کرونا است.

او می گوید: لیست انتظار ما الان تا 42 هفته طول می کشد. در عین حال، ما می دانیم که نمی توانیم بیماران را تا این حد منتظر نگه داریم.

به گزارش بی‌بی‌سی، او می‌گوید: «ما از تصاویر دیجیتالی برای تشخیص بیماری‌های پوست و مو (درماتولوژی از راه دور) استفاده می‌کنیم تا پزشکان عمومی بتوانند از این عکس‌های دیجیتال برای ارجاع بیماران به متخصصان استفاده کنند و در نهایت با توجه به نوع ریزش مو، درمان را انجام دهند. مو باید تجویز شود.

47236

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا