دانستنی ها

چه زمانی باید به باشگاه برویم، صبح یا عصر؟

در مورد اهمیت و تاثیر ورزش و ورزش در بهبود سلامت جسمی و روحی زیاد شنیده ایم، اما آیا زمان ورزش در طول روز نیز مهم است؟ کانال خبری «سی بی اس نیوز» در گزارشی به تحلیل تاثیر زمان بندی این تمرینات پرداخته است.

به گزارش مگتو، کارشناسان سلامت به سوالی درباره مدت زمان ورزش اینگونه پاسخ می دهند: مدت زمان ورزش بستگی به اهداف شما دارد. اما هر ورزشی، مهم نیست در چه زمانی از روز، بهتر از ورزش نکردن است.

دکتر کاهش وزن دکتر سو دکوتیس اخیراً به بی بی سی گفت: «من به مشتریانم می گویم تا جایی که می توانند ورزش کنند. اگر صبح‌ها رفتن به باشگاه برایتان راحت‌تر است، حتماً این کار را انجام دهید. اگر تا عصر نمی توانید به باشگاه بروید، همان عصر بروید.

“مائورو مایتا” کارشناس سلامت می گوید: در مورد ورزش و ورزش بدنی در ساعات مختلف روز و شب تفاوت هایی وجود دارد که باید در نظر گرفت.

مایتا می‌گوید: «ورزش صبحگاهی می‌تواند به افزایش متابولیسم و ​​سطوح انرژی در طول روز کمک کند و برای حفظ یک برنامه روزانه ثابت عالی است.

بر اساس یک مطالعه در سال گذشته، کارشناسان یک “رابطه خطی قوی” بین ورزش و کاهش چاقی در افرادی که در صبح ورزش می کردند، پیدا کردند. این رابطه قوی در گروهی که بعد از ظهر و عصر ورزش می کردند دیده نشد.

مایتا در مورد ورزش بعد از ظهر چنین می گوید: ورزش بعد از ظهر مانند یک تسکین دهنده استرس پس از یک روز طولانی است. علاوه بر این، دمای بدن و انعطاف پذیری عضلات در بعد از ظهر به اوج خود می رسد. بنابراین زمان خوبی برای تمرینات بدنی شدیدتر است.

در شب ورزش کنید

به گفته مایتا، ورزش در شب به ما کمک می کند تا از استرس روز خلاص شویم و در عین حال آرامش داشته باشیم.

مایتا می گوید: اگر می خواهید شب ها ورزش کنید، باید این فعالیت را حداقل چند ساعت قبل از خواب به پایان برسانید تا از اختلال خواب جلوگیری کنید.

او می گوید: حتما 15 تا 20 دقیقه برای استراحت کامل بدنتان در نظر بگیرید تا ضربان قلبتان به حد مناسب برای استراحت نزدیک شود.

به گفته مایتا، بهترین زمان و دفعات ورزش به ترجیحات شخصی، برنامه فردی و نحوه واکنش بدن هر فرد بستگی دارد. همچنین نیازی نیست زمان و ساعت خاصی از روز را به ورزش اختصاص دهید.

تمرینات بدنی کوتاه مدت (میکرو تمرینات) به مدت 20 ثانیه تا چند دقیقه در هر بار یک راه عالی برای گنجاندن فعالیت بدنی در برنامه روزانه شماست.

مایتا می‌گوید: زمانی را انتخاب کنید که تا حدودی در برنامه تمرینی‌تان ثبات داشته باشد. پیگیری و نظم و انضباط مهمتر از ورزش بدنی در یک زمان خاص از شبانه روز است. به بدن خود توجه کنید و طبق نیاز خود عمل کنید. اگر به دنبال یک هدف ورزشی خاص یا ملاحظات سلامت خاصی هستید، حتما با یک متخصص مشورت کنید.

فواید فعالیت بدنی منظم

داشتن یک برنامه ورزشی و فعالیت بدنی مناسب و کافی برای همه افراد برای حفظ سلامت و تناسب اندام ضروری است.

فعالیت بدنی و ورزش منظم می تواند منجر به افزایش امید به زندگی شود و زندگی شادتری را برای مردم به ارمغان بیاورد.

در زیر به شش مزیت کلیدی فعالیت بدنی منظم خواهیم پرداخت:

1. ورزش وزن را کنترل می کند

ورزش می تواند به کنترل وزن، جلوگیری از افزایش وزن یا حفظ کاهش وزن کمک کند. وقتی از نظر بدنی فعال هستید، کالری می سوزانید و هر چه فعالیت شدیدتر باشد، کالری بیشتری می سوزانید.

2. ورزش با بیماری های قلبی مبارزه می کند

فعال بودن لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL یا کلسترول خوب را افزایش می دهد و تری گلیسیریدهای ناسالم را کاهش می دهد. همچنین جریان خون مناسب را تضمین می کند که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

3. ورزش باعث بهبود خلق و خو می شود

فعالیت بدنی می تواند مواد شیمیایی مختلفی را در مغز تحریک کند و باعث شود احساس شادی، آرامش و اضطراب کمتری داشته باشید. همچنین می توانید با ورزش منظم نسبت به ظاهر خود احساس بهتری داشته باشید. این می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و عزت نفس شما را افزایش دهد.

4. ورزش باعث افزایش انرژی می شود

فعالیت بدنی منظم می تواند قدرت عضلانی شما را افزایش داده و استقامت شما را افزایش دهد. ورزش اکسیژن و مواد مغذی را به بافت های شما می رساند و به سیستم قلبی عروقی شما کمک می کند کارآمدتر کار کند. علاوه بر این، هنگامی که سلامت قلب و ریه شما بهبود می یابد، انرژی بیشتری برای انجام کارهای روزانه خواهید داشت.

5. ورزش خواب را بهبود می بخشد

فعالیت بدنی منظم می تواند به شما کمک کند سریعتر بخوابید، بهتر بخوابید و عمیق تر بخوابید.

6. ورزش به بهبود زندگی اجتماعی کمک می کند

ورزش و فعالیت بدنی می تواند لذت بخش باشد. ورزش به شما این فرصت را می دهد که استراحت کنید، از فضای باز لذت ببرید یا به سادگی در فعالیت هایی شرکت کنید که شما را خوشحال می کند. فعالیت بدنی همچنین می تواند به شما کمک کند در یک محیط اجتماعی سرگرم کننده با خانواده یا دوستان خود پیوند برقرار کنید.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا