سبک زندگیعمومی

زیورآلات را متناسب با فرم صورتتان انتخاب کنید!

هنگام انتخاب جواهرات، مهم است که عواملی مانند فرم صورت و نوع بدن را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که جواهراتی که قرار است بپوشید با نمای کلی بدن شما هماهنگ باشد و آن را زیباتر کند. بنابراین در این مقاله جواهراتی را معرفی می کنیم که مناسب فرم صورت و بدن هستند و انواع مختلف را بررسی می کنیم تا بتوانید در انتخاب جواهرات مناسب انتخاب درستی داشته باشید.

اولین قدم برای انتخاب جواهرات مناسب با فرم صورت و بدن، شناخت فرم صورت شماست. شکل های مختلف صورت ویژگی های متفاوتی دارند و انواع خاصی از جواهرات می توانند این ویژگی ها را برجسته یا متعادل کنند. حتی می توانید با انتخاب نوع مناسب جواهرات صورت خود را لاغرتر یا چاق تر نشان دهید. بنابراین، در حالی که شکل صورت را می دانیم، راحت است که در مورد جواهرات برای هر شکل بیشتر بدانیم.

جواهرات مناسب برای اشکال مختلف صورت.

انواع مختلف حالات چهره را بشناسید:

صورت بیضی شکل

شکل رایج ترین و متعادل ترین شکل صورت در نظر گرفته می شود. اگر صورت بیضی دارید، خوش شانس هستید زیرا تقریباً تمام سبک های جواهرات متناسب با صورت شما ساخته شده اند. از گردنبندهای شیک گرفته تا گوشواره های برجسته، می توانید طرح ها و اندازه های مختلف را آزمایش کنید تا سبک منحصر به فرد خود را انتخاب کنید.

صورت گرد

همچنین جواهرات مناسب برای فرم صورت و بدن برای افرادی با صورت گرد وجود دارد. برای افرادی که صورت‌های گرد دارند، زیورآلاتی که باعث افزایش طول و ایجاد توهم زاویه می‌شوند بهترین گزینه هستند. گوشواره های بلند و آویزان می توانند به ایجاد یک خط عمودی کمک کنند و صورت شما را لاغرتر نشان دهند. از پوشیدن گوشواره های گرد یا چوکرهایی که بر گرد بودن تأکید دارند خودداری کنید.

صورت زاویه دار

اگر چهره ای زاویه دار با خطوط فک قوی و پیشانی پهن دارید و دوست دارید این زوایا کمتر دیده شوند، جواهراتی با طرح های منحنی و گرد انتخاب کنید تا به تعادل این زوایا کمک کنند. گوشواره های حلقه ای، گردنبندهای چند لایه، و دستبندهایی با منحنی های ملایم می توانند به ظاهر کلی شما ظرافت ببخشند.

صورت قلبی شکل

صورت قلبی شکل معمولا پیشانی پهنتر و چانه باریکتری دارد. برای داشتن ظاهری متعادل، جواهراتی را انتخاب کنید که توجه را از پیشانی به قسمت پایین صورت جلب کند. گوشواره های لوستری، آویزها و گردنبندهایی با زنجیر بلندتر گزینه های عالی برای صورت های قلبی شکل هستند.

صورت الماس

صورت های الماسی دارای گونه های بلند و پیشانی و چانه باریک هستند. برای تقویت خطوط صورت خود، جواهراتی را انتخاب کنید که مکمل گونه های شما باشد. طرح های زاویه دار و هندسی مانند گوشواره یا گردنبند مثلثی می توانند ظرافت فرم صورت شما را نمایان کنند.

چه جواهراتی بیشتر به چهره شما می پسندد؟

زیورآلات مناسب با فرم های مختلف بدن

علاوه بر فرم صورت، تیپ بدنی شما نقش مهمی در تعیین نوع مناسب جواهرات دارد. جواهراتی که متناسب با فرم صورت و اندام شما هستند نیز باید عاقلانه خریداری شوند زیرا با درک فرم بدن خود می توانید جواهراتی را انتخاب کنید که بهترین ویژگی های شما را افزایش داده و هیکل کلی شما را در بهترین نور ممکن به نمایش بگذارد. هم چنین زیبایی جواهرات نیز به خوبی خود را نشان دهد. در زیر انواع مختلف فرم بدن و جواهرات مناسب آن را بررسی می کنیم.

شکل بدن منحنی با کمر متناسب و نسبت های متعادل بین سینه و باسن مشخص می شود. جواهرات مناسب صورت و فرم بدن باید به گونه ای باشد که توجه را به سمت انحنای کمر جلب کند. برای جلب توجه به مرکز بدن بهتر است از گردنبندهایی که بلند هستند و صفحات مستطیل شکل آنها استفاده کنید.

شکل بدن گلابی

اگر بدن گلابی شکل، باسن پهن‌تر و نیم تنه باریک‌تری دارید، می‌توانید از جواهرات برای متعادل کردن ظاهر استفاده کنید. با پوشیدن گردنبند، چوکر یا گوشواره زیبا، توجه را به بالاتنه خود جلب کنید. زیورآلات مناسب برای صورت خود انتخاب کنید اما بهتر است کمی بیشتر از حد معمول باشد تا توجه افراد فقط به بالاتنه معطوف شود.

شکل بدن سیب

برای افرادی که بدنشان به شکل سیب است، جایی که قسمت میانی آن پهن تر از سینه و باسن است، می توان از جواهرات استفاده کرد تا توهم نیم تنه ای کشیده را ایجاد کند. گردنبندهای آویز بلند، گردنبندهای لاریات و دستبندهای چند لایه می توانند توهم نوردهی عمودی بدن را ایجاد کنند و ظرافت را به لباس اضافه کنند.

فرم بدن پلاس سایز

افراد پلاس سایز بهتر است از جواهراتی استفاده کنند که در عین تناسب با سایز بدن آن ها، پر زرق و برق نباشند. البته بهتر است مانند فرم بدن سیب شکل زیورآلاتی استفاده شوند که باعث باریک تر نشان دادن بدن شده و به بهبود ظاهر کمک کنند.

فرم بدن باریک

جواهراتی هم برای فرم صورت و بدن افراد لاغر وجود دارد. آنها می توانند تقریبا از انواع جواهرات و زیور آلات استفاده کنند. اما بهتر است از سازه ها و زنجیر آویزان با کشش کمتر استفاده کنید.

چه جواهراتی بیشتر به چهره شما می پسندد؟

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا