اخبار روز

چه تخلفاتی منجر به توقیف موتورسیکلت می شود؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کلانشهر تهران از موتورسواران خواست هنگام استفاده از موتورسیکلت حتماً گواهینامه رانندگی و مدارک معتبر به همراه داشته باشند و قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کلانشهر تهران به تشریح تخلفات منجر به توقیف موتورسیکلت پرداخت.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس ماده 20 قانون تخلفات رانندگی این گونه تخلفات مجازات دارد. بنابراین تخلفاتی از قبیل عبور از پیاده رو، عبور در جهت مخالف، عبور از خط ویژه، عدم استفاده از کلاه ایمنی، حمل بار یا مسافر غیرعادی، چراغ قرمز و تخلفات پلاک خودرو از جمله نداشتن پلاک یا پلاک خودرو از شمول مواردی که منجر به توقیف موتورسیکلت شود مستثنی هستند

وی درباره مدت زمان توقیف موتورسیکلت های متخلف نیز بیان کرد: بر اساس قانون موتورسوارانی که مرتکب این تخلفات شوند در نوبت اول به مدت یک هفته و در نوبت دوم به مدت یک ماه توقیف می شوند. جریمه ترخیص موتورسیکلت را هم باید بپردازند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین از موتورسواران خواست هنگام استفاده از موتورسیکلت حتماً گواهینامه رانندگی و مدارک معتبر به همراه داشته باشند و قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند.

طبق ماده 20 قانون مقررات راهنمایی و رانندگی، کلیه مقررات عمومی حمل و نقل و راهنمایی و رانندگی در مورد موتورسیکلت نیز اعمال می شود. حرکت در پیاده رو یا خلاف جهت مجاز، ایجاد صدای بلند عمدی، حمل بارهای نامتعارف، انجام حرکت مارپیچ، تک چرخه سواری، حمل تراکتور، استفاده از کلاه ایمنی و راندن موتورسیکلت در خطوط ویژه اتوبوس از جمله فعالیت هایی است که مقامات مجاز مشمول آن هستند. ماده 2 متخلف محسوب می شوند. طبق این قانون هنگام صدور جریمه حداکثر تا یک هفته و در صورت تکرار تخلف تا یک ماه موظفند موتورسیکلت را توقیف کنند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا