اخبار روز سینما

چهره پارسا پیروزفر از دهه هفتاد تا امروز در حال تغییر است

به گزارش پی ام آپ به نقل از بازتاب آنلاین، پارسا پیروزفر 52 ساله در طول دوران بازیگری خود در 25 فیلم سینمایی ایفای نقش کرده است و به نظر می رسد نقش خود را در سریال های تلویزیونی و خانگی با وسواس انتخاب کرده است، اما بازی هایی که بازی کرده متفاوت بوده است. کارگردانان جلوی دوربین؛ به گزارش همشهری آنلاین، او نقش های ماندگار زیادی را ایفا کرد.

هفت کارگردان نمایش و تئاتر در دهه 90
پیروفر 10-12 نمایش را در تئاتر بازی و کارگردانی کرد. در دهه 70 با کارگردانانی چون بهروز غریب پور و بهرام بیضایی همکاری داشت. اوج فعالیت او در تئاتر به دهه 90 برمی گردد که پیروزفر هفت نمایش را کارگردانی و بازی کرد. از این میان دو نمایش کتابخوانی را کارگردانی کرد و در آن شرکت کرد. متن های خارجی به کارگردانی این بازیگر از جمله نمایش های تئاتر محبوب دهه 90 بود. از جمله نمایش هایی که او کارگردانی کرد می توان به «گلن گری، گلن راس»، «ماتریوشکا»، «یک روز تابستانی» و «ملاقات» اشاره کرد.

از مهمان مادرم تا یک یاغی
شایان ذکر است پارسا پیروزفر در طول فعالیت های سینمایی خود در نقش های ماندگار حضور داشت. شخصیت یوسف در فیلم «مهمان مامان» ساخته داریوش مهرجویی، فرهاد هرندی در فیلم «شیدا»، بیژن ایرانی در سریال «در چشم باد»، کاوه کیانی در سریال «اشک سرما»، پارسا در سریال تلویزیونی. «در پناه تو» و نقش بهمن از نقش های این بازیگر 52 ساله می توان به سریال نمایش خانگی «یاقی» اشاره کرد.

اولین حضور در تلویزیون

«در پناه تو» اولین حضور پیروزفر در تلویزیون بود. حضور آن در این سریال که به دلیل بازرسی ها کاهش یافته بود مانع از دیده شدن Pyrosphere نشد. در این سریال حسن جوهرچی، لعیا زنگنه، رامین پرخمی، ثریا قاسمی، ایرج راد، سعید پورصمیمی و… در سریال «در قلب من» پیروزفر دوباره با لعیا زنگنه همکاری کردند اما این بار در نقش برادر بازی کردند. و خواهر.

تمام نقش هایی که از پارسا پیروزفر به یاد داریم

پیروزفر در اوایل دهه 80 بازی در سریال سفر سبز را پذیرفت. این سریال محبوب به کارگردانی محمدحسین لطیفی داستان جوانی با بازی پارسا پیروزفر را روایت می کند که در جستجوی خانواده واقعی خود از آلمان به ایران می آید. یکی این سریال یکی از سریال های تلویزیونی با بازی پارسا پیروزفر است. این سریال بخشی از تاریخ ایران را از قیام میرزا کوچچ خان جنگلی تا آزادی خرمشهر به تصویر می‌کشد. این بازیگر در سه دوره در این سریال ظاهر شد یکی او شخصیت های فراموش نشدنی خود را خلق کرد.

تمام نقش هایی که از پارسا پیروزفر به یاد داریم

پیروسفر در یاغی
پیروزفر در سری اول نمایش خانگی «یاقی» که اولین تجربه کارگردانی محمد کارت در شبکه نمایش خانگی بود، بسیار خوب دیده شد. این سریال یکی از نمایش های خانگی پرمخاطب بود که پیروزفر در کنار طناز طباطبایی، علی شادمان، امیر جعفری، نیکی کریمی، مه لقا باقری، مهدی حسینی نیا، عباس جمشیدی فر به ایفای نقش پرداختند.

پیروزفر در نقش مولانا
پیروزفر این روزها بار دیگر در فیلم «مست عشق» در نقش مولانا ظاهر شد. او بازیگری با بازی ماندگار در فیلم است.

تمام نقش هایی که از پارسا پیروزفر به یاد داریم

آمریکا در ضیافت
«دیافت» آغاز نبوغ پارسا پیروزفر در سینما و همکاری او با مسعود کیمیایی است. داستان ملاقات چند دوست در یک ضیافت یکی یکی از بهترین کارهای کارنامه کیمیا است و پیروزفر در نقش عبد خوش درخشید. او می توانست نقش مکمل را خیلی خوب بازی کند. همکاری پیروزفر با کیمیایی در دو فیلم «مرسدس» و «آتراز» تکرار شد.

تمام نقش هایی که از پارسا پیروزفر به یاد داریم

درخشش در «شیدا» ​​و دیالوگ های معروف
یکی یکی از مهم ترین و ماندگارترین نقش آفرینی های پارسا پیروزفر در شیدا است. او نقش فرهاد را بازی می کند که نابینا است و در روزهای سخت بهبودی در بیمارستان عاشق پرستاری می شود که برای او قرآن می خواند. پیروسفر در شیدا یک مشکل اساسی دارد.

دو نقش متفاوت
او در سریال «به وقت جمع آوری گردو» در نقش یک دانش آموز ظاهر شد و یا در سریال «اشک سرد» بازی کرد; این نشان می دهد که پیروزفر بازیکن ریسکی است. در فیلم Aşk Sarma ساخته عزیزالله حمی نژاد با بازی بسیار قانع کننده و کنترل شده ای در نقش کاوه سرباز اعزامی به کردستان برای پاکسازی منطقه مین ظاهر می شود.

تمام نقش هایی که از پارسا پیروزفر به یاد داریم

شخصیت وابسته اما دوست داشتنی
او سال ها قبل از بازی در فیلم «مهمان مامان» در نقش کوتاه شیخ سالک رویایی پری در فیلم «پری» ظاهر شد که اولین حضورش در سینما را رقم زد. سال ها بعد دوباره به فیلمی از مهرجویی بازمی گردد، اما این بار یکی از نقش های اصلی. شخصیت یوسف در مهمان مادرم نیز شخصیت ساده ای نیست.
فیلم «اینجا بدون من» بهرام توکلی، «اسب حیوان نجیبی است» یا بازی در «نقاب» ساخته کاظم راست گفتار از دیگر فیلم هایی است که پیروزفر در آن ها بازی موفقی داشته است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا