اخبار روز سینما

چهره های تاریخی و اسطوره های ایران باستان به روی «سلمان پارسی» باز خواهند شد. وقایع ایران باستان و داستان «شیرین و فرهاد» به روایت داود میرباقری

داوود میرباقری قصد دارد برای اولین بار ایران دوره ساسانی را در فصل مربوط به ایران باستان سریال «سلمان ایرانی» به تصویر بکشد. در این فصل چهره‌های تاریخی مهمی چون انوشیروان، هرمز، قباد، خسروپرویز، شیرین، فرهاد، بهرام چوبین و بسیاری از افسانه‌های تاریخ ایران باستان حضور خواهند داشت..

به گزارش بازتاب آنلاین، تصویربرداری فاز جدید سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری که مربوط به وقایع ایران است تا مهر امسال در شاهرود و سپس در شهر غزالی تهران ادامه خواهد داشت.

میر باقری در سه فصل به زندگی و روزگار صحابی ایرانی پیامبر اسلام (ص) می پردازد.

میر باقری در فصل مربوط به ایران باستان به کاوش در شخصیت های مهم تاریخ و افسانه های ایران مانند خسروپرویز، شیرین، فرهاد، بهرام چوبین و… می پردازد. و برای اولین بار از این شخصیت ها در یک اثر ایرانی رونمایی می کند.

تقریبا پنج سال از آغاز تولید «سلمان فارسی» می گذرد و بر اساس پیش بینی ها، تولید آن تا پنج سال دیگر ادامه خواهد داشت.

«سلمان فارسی» به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری ساخته شده است. آذر 2018 از کرمان آغاز شد و در شاهرود، قشم، جلفا، شهرهای فیلم غزالی، نور و دفاع مقدس ادامه یافت.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا