سبک زندگی مجموعه ای از انتخاب های سالم است که افراد بر اساس وضعیت زندگی خود انجام می دهند. این انتخاب ها بر سلامت فرد تأثیر می گذارد و تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد.

به گزارش بهداشت نیوز، میانسالی طیف وسیعی از زندگی انسان را تشکیل می دهد و با توجه به ماهیت مولد و فعال این گروه سنی، همچنین با توجه به اینکه این گروه سنی اکثریت والدین جامعه را تشکیل می دهند، رفتار آنها در این گروه سنی نیز می باشد. در نظر گرفته شده است. حوزه های مرتبط با سلامت ابعاد مختلفی دارند. سلامت خانواده مهم است.

مولفه های یک سبک زندگی سالم

تغذیه سالم، ورزش، دوری از عادات ناسالم و استفاده از عادات صحیح، روابط جنسی سالم، کنترل فشار روانی و استرس و یادگیری مهارت های زندگی، معاینه منظم پزشک و رعایت توصیه های پزشک، توجه به سلامت روحی و روانی از مولفه های آن است. از یک سبک زندگی سالم می دهد

الف-رژیم غذایی سالم

تغذیه در میانسالی بسیار مهم است تغذیه مناسب و متعادل با توجه به هرم غذایی در مقادیر کافی و متنوع از همه گروه های غذایی نقش مهمی در حفظ و ارتقای سلامت دارد.

برای تغذیه سالم چه باید کرد؟

کاهش مصرف نمک در هنگام پخت و پز و محدود کردن مصرف غذاهای فرآوری شده و فست فودها: محدود کردن مصرف نمک به حدود 5 گرم در روز، معادل تقریباً یک قاشق مکعبی.

· افراد میانسال باید از مصرف چربی های اشباع شده مانند گوشت چرب، کره، خامه و چربی های حیوانی خودداری کنند و در عوض از روغن های گیاهی مانند روغن زیتون، آفتابگردان یا روغن کلزا استفاده کنند.

· همه افراد میانسال باید دوزهای اضافی ویتامین D (قرص ژله ای 50000 واحد بین المللی) را به صورت خوراکی مصرف کنند تا از کمبود ویتامین D جلوگیری شود.

دو تمرین

انتخاب نوع ورزش به نیازها، علایق، سن، جنسیت، سطح آمادگی جسمانی و استقامت بدنی و همچنین اهداف ورزشی فرد بستگی دارد. بهترین حالت علاقه به ورزشی است که متناسب با شرایط بدنی فرد باشد و بتوان آن را انجام داد.

اما به طور کلی توصیه می شود که هر فرد بزرگسال، پنج روز در هفته، هر بار 20 تا 30 دقیقه ورزش و استراحت کند.

سه – مشاوره منظم پزشکی

یکی از مهم ترین آزمایشات میانسالی که برای همه افراد ضروری و مهم است، کنترل فشار خون است. آزمایش سرطان روده بزرگ؛ آزمایش خون برای بررسی قند، چربی و سایر اجزای سلامت بدن؛ معاینه چشم و اندازه گیری تراکم استخوان نشان داده شده است. زیرا این آزمایشات آینده زندگی سالمندان را به خوبی نشان می دهد.

چهار- راهبردهای کنترل استرس

استراحت کافی، خواب خوب و کافی به شما کمک می کند تا قدرت خود را بازیابی کنید.

· بپذیرید که همه چیز در کنترل شما نیست. سعی کنید برنامه و زندگی عادی خود را حفظ کنید و روی چیزهایی که کنترل دارید تمرکز کنید.

· ساعت ها را دور از فضای مجازی سپری کنید و چیزهایی که به شما آرامش می دهد را در برنامه روزانه خود بگنجانید. مانند نماز خواندن، کتاب خواندن و گوش دادن به موسیقی.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما