اخبار روز

این 4 روستا از شهرستان بیجار کردستان به گاز طبیعی متصل شدند!

شهرستان بیجار 4 روستا، 2 واحد صنعتی و 1 شهرک مسکونی را به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل کرده است.

به گزارش خبرگزاری پی ام آپ در آئین افتتاحیه پروژه ها و به مناسبت هفته دولت، احمد فعله گری، مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان، تلاش‌ها و زحمات عرصه ارائه خدمات را تبریک گفت. وی بیان کرد که شرکت گاز استان کردستان همه تلاش خود را برای اتصال تمامی روستاهای دارای سکنه به شبکه سراسری گاز طبیعی به عمل آورده است. این کار باعث حذف دغدغه تأمین گرمای منازل روستائیان شده و همچنین توسعه کسب و کارهای خانگی و کارگاه های کوچک را سهل نموده است.

به گفته مدیر عامل، اکثر روستاهای شهرستان بیجار (به جز ۴ روستایی که تا به حال این شرکت برای آن‌ها گازرسانی به عمل آورده است)، با 222 روستا، قابلیت گازرسانی را داشتند. اما با افتتاح ۴ روستای دیگر، تعداد روستاهایی که به گاز طبیعی دسترسی دارند به ۲۲۶ روستا افزایش یافته است.

همچنین، ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری بیجار ۱۰۰ درصد و در جمعیت روستایی این شهرستان با احتساب ۴ روستای گازدار، به بیش از ۹۹ درصد رسیده است.

فافله گیری با اشاره به پروژه های افتتاح شده خاطرنشان کرد: در مجموع 15 هزار متر خط لوله برای گازرسانی به چهار روستای آقا مراد، چالی بلاغ، سلامت آباد، ویسمیرید، دو کارخانه صنعتی و یک شهرک مسکونی، 68 دستگاه المک نیز و 147 دستگاه لوله گذاری شد. گاز طبیعی برای خانوارها تامین شد.

وی در ادامه افزود: برای تکمیل این پروژه ها فقط برای تحویل کالا و اجرا 92 میلیارد ریال هزینه شده است که با احتساب سایر هزینه ها از جمله هزینه های تملک زمین و هزینه های رضایت بخشی به بیش از 110 میلیارد ریال افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان تصریح کرد: ساختمان اداری و ایستگاه کمکی شهرستان بابرشانی برای پاسخگویی به درخواست مشترکین احداث شد و بیش از 50 میلیارد ریال برای خرید زمین و انجام عملیات عمرانی هزینه شد.

در یک اعلامیه، فعله گری به انجام 10 پروژه روستایی اشاره کرد و اعلام کرد که با ارائه خدمات رفاهی به روستاها و ایجاد منابع پایدار انرژی، مهاجرت معکوس از برخی روستاهای خالی از سکنه اتفاق افتاده و حالا به مجموعه ای از بیش از 10 خانوار با جمعیت بالا تبدیل شده‌اند. اجرای پروژه های گازرسانی برای این روستاها با هزینه ای بالغ بر 350 میلیارد ریال در بهترین شرایط شروع خواهد شد.

در بخش دیگری از این اعلامیه، مهدی رمضانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اظهار داشت که برطرف کردن مشکلات روستائیان از اولویت های برنامه ها است و امیدواریم با اجرای پروژه‌های مختلف، زیرساخت های عمرانی تقویت شده و رضایت‌مندی مردم از حاصل کار بیشتر شود.

وی افزود: خدمت وظیفه دستاورد بزرگی است که نصیب مسئولین می شود و با توجه به شرایط به دست آمده باید نهایت تلاش را برای جلب رضایت مردم انجام داد و تحقق این امر موجب ارتقای سطح رفاه و زندگی مردم می شود. توقع، انتظار.”

مهدی رمضانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خدمات شرکت گاز کردستان را ممتاز و ویژه توصیف کرد و گفت: مدیریت و کارکنان شرکت گاز کردستان دارای ویژگی های منحصر به فرد و ویژه ای هستند و هر پروژه گازرسانی دارای ویژگی های منحصر به فرد است. سال پیش بینی می شود در همان سال و در کمترین زمان ممکن تکمیل شود و این شاخص در کمتر دستگاه حاکمیتی دیده می شود.

در یک مراسم رسمی، معاون استاندار کردستان به پیشرفت و آبادانی در دهه‌های آتی اشاره کرد و تلاش‌های شرکت گاز استان کردستان در گازرسانی به تمامی شهرها و روستاهای استان را به عنوان یک موفقیت عظیم تقدیر کرد. او بیان کرد که انجام پروژه‌های گازرانی با استاندارد بسیار سخت و طاقت فرساست، اما شرکت گاز استان کردستان با تلاش بی‌وقفه خود، این امر را به موفقیت تبدیل کرده است.

در این مراسم، فرماندار شهرستان بیجار نیز به زحمات شرکت گاز استان کردستان در گازرسانی به روستاهای مختلف این شهرستان اشاره کرد و آن‌ها را تحسین کرد. او بیان کرد که با توجه به ویژگی‌های جغرافیایی و آب و هوایی منطقه، گازرانی به روستاها و شهرهای تابعه این شهرستان امری پرمشقت و دشوار بوده است، اما با تلاش شرکت گاز استان کردستان، روستاهایی که دارای جمعیت بسیار کم بوده و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نبوده‌اند نیز گازدار شده‌اند.

فرماندار شهرستان بیجار با تقدیر از زحمات تلاشگران شرکت گاز استان کردستان، آن‌ها را به عنوان یکی از پیشروان در ارائه خدمات تحسین کرد و بر این باور بود که گازرانی به روستاها و شهرهای تابعه شهرستان، می‌تواند مشوق مناسبی برای مهاجرت معکوس باشد. در پایان، او از کارکنان و مدیران شرکت گاز استان کردستان برای زحماتشان تشکر و قدردانی کرد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا