آیا شکم صاف فقط مخصوص ورزشکاران است؟ شکم صاف نه تنها بدن را زیبا می کند، بلکه برای حفظ سلامت بدن نیز مهم است. تقریباً هیچ کس وجود ندارد که سعی نکرده باشد از شر چربی های شکم خلاص شود. از نوشیدن دمنوش های مختلف و تغذیه سالم گرفته تا ورزش، ماساژ و تمرینات بدنی با تمرکز بر عضلات شکم و پهلو، همیشه توصیه می شود اما می دانیم که باید به چربی سوزی در ناحیه شکم متوسل شویم. به روش های مختلف

به گزارش خراسان، یکی یکی از روش های موفق در این راه کاهش نفخ شکم است. دکتر مگان روسی در کتاب خود سالم بخورید، می گوید یک تغییر ساده در رژیم غذایی می تواند این نفخ را کاهش دهد یا از بین ببرد. این روش ها را با هم در مقاله بعدی خود بررسی خواهیم کرد.

اول: تغذیه اساسی

مجله تلگراف Dr. او به نقل از مگان می نویسد: از خوردن مقادیر زیاد غذا در یک زمان خودداری کنید، مطمئن شوید که غذا را خوب می جوید و کمتر از غذاهای حاوی کربوهیدرات های مضر یا FODMAP استفاده کنید، زیرا این مواد می توانند سیستم گوارشی را تحریک کرده و مشکلاتی را ایجاد کنند. آنها روده کوچک را ضعیف می کنند و باعث تورم و نفخ می شوند.

دوم: ورم لوبیا را از بین ببرید

این نشریه توسط Dr. بر اساس توصیه مگان، او سه راه حل ساده را برای اصلاح رژیم غذایی و کاهش نفخ پیشنهاد کرد: درست است که حبوباتی مانند نخود، لوبیا و عدس منبع خوبی از پروتئین گیاهی و ریزمغذی های مهم هستند، اما فیبر و FODAMP بیش از حد دارند. سعی کنید با چندین بار شستن و پختن حبوبات از شر نفخ خلاص شوید و آن ها را در مقادیر کمتر مانند یک چهارم فنجان مصرف کنید یا از جایگزین های حبوبات مانند غلات کامل، کینوا، برنج، جو استفاده کنید.

کینوا سرشار از پروتئین است و برای کسانی که به گلوتن حساس هستند توصیه می شود. با ترکیب 250 گرم کینوآ پخته شده، 150 گرم پنیر فتا، نصف خیار، 150 گرم توت فرنگی و یک مشت برگ نعناع یا ریحان، با اضافه کردن دو قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص، آب لیموی تازه، یک سالاد سریع و آسان درست کنید. کمی عسل، نمک و فلفل.

سوم: جایگزین های مناسب پیدا کنید

پیاز و سیب زمینی اساس بسیاری از غذاها را تشکیل می دهند، اما سرشار از فروکتان هستند، فیبر محلول که باعث نفخ می شود. به جای استفاده از پیاز، پیازچه یا پیازچه یا روغن سیر، می توانید طعم و عطر پیاز و سیر را بدون نفخ کردن آن به غذا اضافه کنید. جایگزین مناسب بعدی رازیانه است. مثلا مرغ را در رازیانه آغشته کنید.

چهارم: میوه های پف کرده را بشناسید

برخی از میوه ها مانند سیب سرشار از مواد مغذی، فروکتوز و فیبر هستند که همگی باعث نفخ می شوند. میوه های دیگری که به دلیل نفخ باید کمتر بخورید زردآلو، گیلاس، خرما، انجیر، هلو، گلابی و آلو هستند. زغال اخته، توت فرنگی، تمشک، مرکبات و انگور برای معده راحت تر هضم می شوند. بهتر است با هر وعده غذایی یک تکه میوه بخورید تا روده‌ها بار اضافی نکنند. البته پختن میوه باعث تجزیه الیاف آن و تسهیل هضم می شود. کمپوت ریواس، زنجبیل و توت فرنگی درست کنید و با ماست بخورید. پروبیوتیک های موجود در ماست به هضم غذا کمک می کند.

تقریباً 250 گرم توت فرنگی خرد شده، 250 گرم ریواس خرد شده، یک قاشق غذاخوری عصاره وانیل، یک قاشق غذاخوری زنجبیل پوست کنده و خرد شده، یک قاشق غذاخوری آب افرا و یک قاشق غذاخوری آب را در ظرفی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از 20 دقیقه کمپوت شما آماده است. بعد از سرد شدن آن را در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما