دانستنی هاسبک زندگیسرگرمی

چند نکته مهم در مورد برچسب مواد غذایی که باید بدانید

چند نکته مهم در مورد برچسب مواد غذایی که باید بدانید

امروزه بسیاری از مردم آداب معاشرت را غیر ضروری و منسوخ می دانند. اما هدف از آداب معاشرت پیروی کورکورانه از صدها قانون مختلف و مراسم کوچک نیست، بلکه اولین و مهمترین هدف آن احترام گذاشتن به دیگران است، صرف نظر از اینکه چه کسی هستند. و مقصود از ادب این است که بتوانی طوری حرف بزنی و رفتار کنی که کسی را آزرده نکند.


بیشتر بخوانید: بچه ای که غذا نمی خورد، ترفند تقویتی


آداب مربوط به مهمانی ها و ضیافت های رسمی.

1- در صورت مشخص نبودن محل نشستن مهمانان باید منتظر بمانند تا مجری مراسم جایگاه آنها را به آنها نشان دهد. به طور سنتی، میزبان سر میز می نشیند، صندلی های دو طرف متعلق به محترم ترین مهمانان در میان جمعیت است و جوانان و کودکان در انتهای میز می نشینند.

2- ابتدا خانم ها پشت میز می نشینند و آقایان باید بایستند و منتظر بمانند تا خانم ها بنشینند. مردان نیز باید به زنان کمک کنند تا بنشینند و صندلی‌هایی را بیرون بکشند تا بتوانند روی آن بنشینند.

3- کسانی که دیر می رسند نباید دیگران را بیشتر از 20 دقیقه منتظر بمانند. اگر دیر کردید، عذرخواهی کنید و به بحث بپیوندید و دلیل تاخیرتان را توضیح ندهید مگر اینکه از شما خواسته شود.

4- اگر نوشیدنی یا غذای خاصی وجود دارد که به دلیل رژیم غذایی یا مشکلات پزشکی نمی خورید، لازم نیست در مورد آن با همه صحبت کنید. فقط از خوردن آن خودداری کنید.

5- برخلاف تصور رایج، چاپستیک ها در حمام هستند نه روی میز ناهارخوری. استفاده از خلال دندان، ریختن قطره چشم، حالت دادن به موهایتان، آرایش کردن روی صورت و هر قسمت دیگری از بدنتان فقط باید در حمام انجام شود.

چند نکته مهم در مورد برچسب مواد غذایی که باید بدانید

نحوه استفاده از قاشق و چنگال

6- قاشق و چنگالی را که استفاده کرده اید روی میز نگذارید. شما فقط می توانید آن را در یک طرف بشقاب خود قرار دهید.

7- از تکه تکه شدن همه غذاها به یکباره خودداری کنید. این باعث می شود غذا سریعتر سرد شود و طعم خود را از دست بدهد. بهتر است یک تکه غذا را در یک زمان مصرف کنید و بلافاصله آن را بخورید.

8- چنگال را با دندانه ها پایین نگه دارید تا بتوانید تکه های غذا را با آنها بردارید (از چنگال به عنوان قاشق استفاده نکنید، مگر زمانی که غذا نرم است مانند پوره سیب زمینی). کارد و چنگال را باید طوری بگیرید که انگشت اشاره روی دسته و بقیه انگشتان دور دسته باشد.

چند نکته مهم در مورد برچسب مواد غذایی که باید بدانید

آداب معاشرت عاشقانه.

9- طبق قوانین آداب معاشرت در کافه ها و رستوران ها خانم ها باید ابتدا سفارش خود را انتخاب کنند.

10- خانم ها نباید ارزان ترین غذا را انتخاب کنند زیرا ممکن است بر آقایان تاثیر بگذارد. خانم ها نیز باید از انتخاب گران ترین غذاها اجتناب کنند زیرا باعث ایجاد ذهنیت بد می شود.

آداب انعام دادن

11- سنت انعام دادن در هر کشوری بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، اگرچه در ایالات متحده انعام دادن الزامی است، اما در برخی از کشورهای آسیایی این یک توهین محسوب می شود.

12- نوک اختیاری است. فقط در صورتی باید انعام دهید که واقعاً از خدمات راضی هستید. در برخی از رستوران ها انعام در قبض درج می شود که قابل ذکر است.

13- پس از ارائه خدمات باید رضایت داده شود. پس از پرداخت صورتحساب و دریافت بقیه پول، می توانید انعام دهید. نگویید «بقیه پول را نگه دارید». ممکن است متکبرانه به نظر برسد.

14- انعام به صورت پولی نباشد. اما می تواند به صورت لبخند و ابراز صمیمانه قدردانی از پیشخدمت باشد.

15- از یک مشت سکه برای انعام استفاده نکنید، توهین است.

چند نکته مهم در مورد برچسب مواد غذایی که باید بدانید

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا