اخبار روز

چند نفر در نوبت وام ازدواج هستند؟


به گزارش پی ام آپ، در نظرسنجی اخیر این سایت در خصوص وام ازدواج 86 درصد از مخاطبان ما از سیستم بانکی ابراز نارضایتی کردند، این موضوع باعث شد آخرین آمار مربوط به روند بازپرداخت وام ازدواج زوج های جوان در گزارش بعدی بررسی شود. .

تا 30 مهرماه 696 هزار و 569 متقاضی برای دریافت وام ازدواج در نوبت هستند که از این تعداد 342 هزار و 790 نفر در مرحله تکمیل پرونده و عقد قرارداد برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج هستند.

بر اساس این گزارش، بر اساس مفاد تبصره ۲۹ قانون بودجه سال جاری، بانک‌های عامل موظف شدند برای اعطای تسهیلات مذکور از محل منابع سپرده‌های پس‌انداز و قرض الحسنه خود اعتباری را تخصیص دهند.

چه تعداد از متقاضیانی که برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند موفق به دریافت تسهیلات نشدند؟

در سالهای اخیر کلیه متقاضیانی که در مدت مقرر نسبت به ثبت نام در سامانه وام قرض الحسنه ازدواج اقدام نموده و مدارک و ضامنین خود را نیز تکمیل نموده و وثیقه کافی در مدت مقرر پس از تعیین شعبه توسط بانک اقدام نموده اند، موفق به دریافت آن شده اند. امکانات

تا اوایل سال 1394 تعداد 27 بانک (شامل بانک های ملی ایران، سپه، پست بانک ایران، کشاورزی، مسکن، توسعه تعاون، ملت، صادرات ایران، تجارت، رفاه کارگران، پارسیان، اختازنوین، سامان، پاسارگاد، آیندهو، انصار) وجود داشت. ایران زمین، دی، حکمت ایرانی، شهر، قوامین، قرض الحسنه، مهر ایران، رسالت، جهانگردی، کارآفرین و مؤسسات ملل و کوثر) از اعضای نظام ازدواج قرض الحسنه بوده اند. اما بر اساس مفاد تبصره 29 قانون بودجه سال جاری کل کشور که مقرر می دارد کلیه بانک ها و موسسات اعتباری کشور مکلف به اعطای تسهیلات قرض الحسنه به سپرده های جاری و قرض الحسنه خود هستند. با توجه به لزوم اتصال بانک ها به سامانه مربوطه، بانک سینا از 3 مردادماه به سامانه ازدواج متصل شده و عضویت سایر بانک های عامل نیز توسط بانک مرکزی در دست بررسی و نظارت است.

دریافت وام از لحظه ثبت نام در سامانه چقدر طول می کشد؟

با در نظر گرفتن تعداد متقاضیان در صف بانک ها و همچنین میزان منابع سپرده قرض الحسنه جاری و قرض الحسنه موجود در استان ها، شهرستان ها و شعب بانک ها و همچنین مدت زمانی که متقاضی برای تکمیل مدارک صرف می کند. (به مدت 2 ماه) برآورد فاصله زمانی دریافت نصب از لحظه ثبت نام متقاضیان امکان پذیر نمی باشد. اما با توجه به تاکید و نظارت بر عملکرد بانک ها توسط این بانک، سیستم بانکی کشور تمام تلاش خود را برای تسریع در اعطای تسهیلات به متقاضیان واجد شرایطی که در سامانه ثبت نام کرده و مدارک را در بانک تکمیل کرده اند، انجام می دهد. .

فعال ترین بانک ها در پرداخت وام ازدواج کدامند؟

با توجه به معرفی بانک های فعال در زمینه اعطای تسهیلات ازدواج بیشتر و به موقع به جوانان، ضمن اینکه خاطرنشان می شود تمامی بانک های فعال در کشور با پیروی از بانک مرکزی در تلاش هستند تا تسهیلات ازدواج جوانان را در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت کنند. . در این میان بانک‌های ملی ایران، ملت و تجارت در بین بانک‌های دولتی و خصوصی و بانک‌های قرض‌الحسنه مهر ایران و پارسیان از نظر بیشترین تعداد و میزان تسهیلات پرداختی در ردیف بانک‌های خصوصی قرار گرفتند. در سامانه مذکور در سال 1393 و شش ماهه اول سال 1394 در سامانه تسهیلات قرض الحسنه.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا