اخبار روز سینما

بررسی نتایج یک تحقیق در مورد تعداد قدم‌های مناسب در پیاده روی تاثیر گذار! + جزئیات

پیاده روی یکی از ورزش های سبک است که انجام آن برای اکثر افراد مفید است و باعث افزایش طول عمر افراد می‌شود. این به این دلیل است که با پباده روی منظم عملکرد قلب بهبود می‌یابد و سیستم های بدن تقویت می شود.
پیاده روی منظم فواید زیادی دارد. مطالعات پزشکی نشان می دهد که پیاده روی به بهبود عملکرد قلب، تعادل شاخص های فشار خون، کاهش درد مفاصل، بهبود خلق و خو، کمک به تنظیم دیابت، بهبود هماهنگی عضلات، کنترل و تعادل و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

آیا باید 10000 قدم در روز راه بروید؟

احتمالا خیر. نتیجه مطالعه ای که در سال 2023 انجام شد، اقداماتی را که باید برای کاهش خطر مرگ ناشی از هر علت و بیماری قلبی عروقی انجام شود، بررسی کرد. به نظر می رسد که فقط باید تعداد بسیار کمی از اقدامات را انجام دهید تا تأثیر مثبتی بر سلامت خود داشته باشید. برای مثال، مشخص شد که یک پیاده روی 500 قدمی خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را تا 7 درصد کاهش می دهد، در حالی که یک پیاده روی 1000 قدمی منجر به کاهش 15 درصدی خطر مرگ به هر دلیلی می شود. طبق این مطالعه، تنها 4000 قدم پیاده روی در روز به طور قابل توجهی خطر مرگ ناشی از هر علت یا بیماری قلبی عروقی را کاهش می دهد.

آیا باید 10000 قدم در روز راه بروید؟

نتیجه مطالعه دیگری که در سال 2022 منتشر شد نشان داد که پیاده روی برای افراد بالای 60 سال می تواند خطر مرگ ناشی از همه علل و بیماری های قلبی عروقی را 40 تا 53 درصد کاهش دهد. بر اساس نتایج، حد بالای پیاده روی روزانه بین 6000 تا 8000 قدم در روز در جوانان و در افراد 60 ساله بین 8000 تا 10000 قدم در روز است. علاوه بر این، نتایج یک مطالعه انجام شده در ایالات متحده نشان داد افرادی که دو بار در هفته 8000 قدم راه می‌رفتند، کاهش قابل توجهی در مرگ و میر داشتند.

آیا باید 10000 قدم در روز راه بروید؟

آیا سرعت پیاده روی تاثیری دارد؟

نتایج تحقیقات نشان می دهد افرادی که تمایل دارند سریعتر راه بروند قدم های بیشتری در طول روز راه می روند. نتایج نشان داد که سرعت راه رفتن تاثیری بر میزان مرگ و میر ندارد.

آیا باید 10000 قدم در روز راه بروید؟

در مود سایر فعالیت‌های ورزشی وضعیت چگونه است؟

نتیجه یک مطالعه دیگر نشان داد که ورزش خطر ابتلا به بیماری های روانی، اختلالات تنفسی، سرطان و بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. بنابراین انجام هر نوع فعالیت بدنی غیر از پیاده روی نیز برای شما مفید خواهد بود.

بر اساس نتایج آن مطالعه، ورزش با شدت متوسط ​​به مدت 15 دقیقه در روز یا 92 دقیقه در هفته می تواند خطر مرگ به هر دلیلی را تا 14 درصد کاهش دهد. هر 15 دقیقه فعالیت اضافی در روز خطر مرگ را تا 4 درصد کاهش می دهد. در نتیجه، توصیه‌های مطالعات تحقیقاتی نشان می‌دهد که برای بهره‌مندی از مزایای سلامتی قابل توجه، باید حداقل ۴۰۰۰ قدم در روز پیاده‌روی کنید که بسته به گروه سنی شما حداکثر ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ قدم است.

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا