اخبار روز

چند روز بدون غذا می توانیم زنده بمانیم؟

مصرف آب و غذا برای زندگی انسان ضروری است. بدون آب نمی توانید برای مدت طولانی زنده بمانید، اما بدن انسان می تواند چندین هفته بدون غذا زنده بماند.

اما نخوردن به مدت طولانی بدن را ضعیف می کند. اینکه چه مدت می توانید بدون غذا زنده بمانید به عوامل زیادی بستگی دارد و زمان دقیقی وجود ندارد.

به گزارش روزیاتو، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تنها هشت ساعت غذا نخوردن برای تغییر عملکرد بدن کافی است. پس واقعا تا کی می توانید بدون غذا زنده بمانید؟

رژیم غذایی متنوع

غذا برای انسان حیاتی است. یک رژیم غذایی متعادل و متنوع می تواند با کاهش خطر سوء تغذیه به سلامت ما کمک کند.

اب

مصرف آب نیز حیاتی است. بدون آب زندگی روی زمین وجود نخواهد داشت. به طور معمول، مصرف مایعات روزانه حدود 15.5 فنجان (3.7 لیتر) برای مردان و 11.5 فنجان (2.7 لیتر) برای زنان توصیه می شود.

خوردن و نوشیدن

بدن ما برای عملکرد صحیح به انرژی غذایی و آب نیاز دارد. زمانی که ما غذای کافی نمی خوریم، بدن شروع به تولید کورتیزول بیشتری می کند که باعث اضطراب و گرسنگی ما می شود.

کمتربدن آبی

اگر آب کافی ننوشید دچار کم آبی می شوید. مصرف کم آب می تواند منجر به مشکلاتی مانند خستگی، سردرد، ضعف سیستم ایمنی و خشکی پوست شود.

اثرات کم آبی بدن می تواند به سرعت جدی و حتی تهدید کننده زندگی شود. در واقع بدن انسان می تواند بدون آب حدود چهار روز زنده بماند.

نبود بخور

محققان بر این باورند که فرد می تواند تا سه هفته بدون غذا زنده بماند، به شرطی که آب کافی داشته باشد. اما نخوردن سریعتر از آنچه فکر می کنید اثرات منفی دارد.

دنبال کردنمهم

حذف هر چند وقت یک وعده غذایی تاثیر چندانی ندارد. اما بدون غذا برای مدت طولانی می تواند عواقب جدی برای مغز و بدن داشته باشد.

غذا به عنوان سوخت بدن

غذا منبع انرژی است. پروتئین، کربوهیدرات، چربی های سالم، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در غذا به ما انرژی می دهد. اگر به هر دلیلی از این انرژی غافل شوید، سوخت بدنتان تمام خواهد شد.

قند خون پایین

یکی یکی از اولین نشانه های سوء تغذیه افت قند خون است. گلوکز از غذاهای غنی از کربوهیدرات به دست می آید و مغز را تغذیه می کند. سطح پایین قند خون می تواند باعث خستگی و ضعف شود.

گرسنه بودن

غرش معده معمولاً نشانه گرسنگی است نبود غذا در معده است. این احساس ناخوشایند ناشی از انقباضات معده در هنگام خالی بودن آن است.

به غذا فکر کن

مراحل اولیه گرسنگی نه تنها بر وضعیت جسمانی تأثیر می گذارد، بلکه بر وضعیت روحی و رفتاری نیز تأثیر می گذارد. تحریک پذیری، خستگی و مشکل در تمرکز علائم شایع هستند. علاوه بر این، ذهن دائماً روی غذا متمرکز است.

چقدر بدون غذاآیا می تواند زنده بماند؟

مدت زمانی که می توانید بدون غذا زنده بمانید به سلامت عمومی، جنسیت، ترکیب بدن، محیط و آخرین غذایی که خورده اید و نوشیده اید بستگی دارد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا