دانستنی ها

افسردگی با چه میزان ورزش تمام می شود؟

بسیاری از مردم می گویند ورزش اغلب افسردگی و اضطراب آنها را بهبود می بخشد، اما چقدر ورزش به شما احساس خوبی می دهد؟

به گزارش بازتاب آنلاین به نقل از ایسنا به نقل از روانشناسی، بیش از 80 درصد افراد مبتلا به افسردگی متوجه می شوند که ورزش در بیشتر مواقع خلق و خوی و اضطراب آنها را بهبود می بخشد، اما تنها یک سوم افراد واقعاً این کار را انجام می دهند. حداقل 150 دقیقه در هفته ورزش کنید.

متأسفانه، حدود نیمی از مردم متوجه می شوند که خلق و خوی پایین انگیزه آنها را برای ورزش دشوار می کند.

محقق ارشد این مطالعه، دکتر. کارول جانی گفت: نتایج تحقیقات نشان می دهد که فعالیت بدنی در کاهش افسردگی و اضطراب خفیف تا متوسط ​​موثر است. دستورالعمل های کنونی حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی پنج روز در هفته را برای بهبود سلامت ذهنی و جسمی توصیه می کنند، اما بسیاری از افراد مورد بررسی این توصیه ها را رعایت نکردند.

یک نظرسنجی از 295 نفر که در یک کلینیک سلامت روان تحت درمان قرار گرفتند نشان داد که بیش از نیمی از آنها مایل به پرداخت هزینه بیشتر برای یک مربی شخصی هستند. بسیاری همچنین گفتند که ورزش توسط پزشکانشان به عنوان درمانی برای افسردگی مورد تاکید قرار نگرفته است.

پروفسور مارسیا والنشتاین، یکی از محققان این مطالعه، گفت: “این یک فرصت از دست رفته است و اگر دسترسی درمانگران و بیمارانشان به خدمات فعالیت بدنی را آسان تر کنیم، احتمالاً می توانیم به بیماران بیشتری کمک کنیم تا افسردگی و اضطراب خود را کاهش دهند.” ”

شایان ذکر است که تعداد کمی از افراد مبتلا به افسردگی توسط پزشک برنامه تمرینی جامعی را ارائه می دهند.

دکتر. جانی گفت: ارائه برنامه های فعالیت بدنی در کلینیک های سلامت روان شاید یکی از رویکردهای بیمار محوری باشد که می تواند سلامت روحی و جسمی بیماران را بهبود بخشد.

برنامه های درمانی سلامت روان باید با برنامه های تناسب اندام هماهنگ شود تا از تمایل بیماران به ورزش بیشتر حمایت شود. این حمایت ممکن است شامل ادغام مربیان شخصی در کلینیک های سلامت روان یا ایجاد مشارکت قوی با مراکز تناسب اندام یا سایر امکانات تفریحی اجتماعی باشد.

وی افزود که ارائه دهندگان سلامت روان مانند روانپزشکان و درمانگران ممکن است آموزش های لازم را برای تجویز فعالیت بدنی به عنوان بخشی از عملکرد سلامت روان خود نداشته باشند، اما می توانند با همکاری با مربیان شخصی معتبر یا سایر برنامه های ورزشی توصیه های بیشتری ارائه دهند. فعالیت بدنی را در محیط بالینی ارائه دهید.

نتایج این مطالعه در مجله General Hospital Psychiatry منتشر شد.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا