اخبار روز

چقدر احتمال دارد در خواب، عنکبوت قورت دهیم؟/ جزئیات + عکس

جزئیات دقیق خبر پیرزنی که عنکبوت خودره بود را از اینجا بخوانید.

یک زن پیر عنکبوتی را خورد. عنکبوت هر روز وول و قل خورد تا درون دل او به قلقلک بیفتد.

بر اساس این ترانه قدیمی انگلیسی کودکانه، این خانم بیچاره عنکبوتی را به خوردن داد تا بتواند مگسی را که قبل از آن خورده بود را بگیرد. در ادامه ترانه، او موجودات دیگری را هم برای حل مشکل اولیه خورد می‌کند.

چقدر احتمال دارد در خواب، عنکبوت قورت دهیم؟/ جزئیات + عکس

اما بیایید تمرکزمان را بر روی عنکبوت بگذاریم.

فرض می‌کنیم شما به صورت ارادی عنکبوتی را خورد نکرده‌اید. اما آیا می‌توان اتفاقات بدی و شانسی غیرقابل پیش‌بینی باعث شود عنکبوتی به صورت تصادفی خورده شود؟

کریس کاوسلی، یک کارمند پست در هرتفوردشایر، معتقد است که این کار را انجام داده است.

او ماه گذشته چند ساعت پس از بیدار شدن به سرعت به بیمارستان منتقل شد و در آنجا خفه شد.

نمی توانست نفس بکشد. پس از تماس او با 911، امدادگران به او گفتند که عنکبوت زبان ریز او را گاز گرفته است – قسمت گرد و گوشتی که در پایین گلویش آویزان است.

گلویش ورم کرده بود و مشکل تنفسی داشت.

آقای کاسلی می گوید که او واقعاً باور داشت که می خواهد بمیرد.

در بیمارستان، به آقای کاسلی گفتند که علت دقیق مشکلات تنفسی او نمی تواند مشخص شود، اما یک متخصص به آقای کاسلی گفت که فرضیه نیش عنکبوت ممکن است چندان بی اساس نباشد.

برای دفاع از موجوداتی با هشت پا

عنکبوت خانگی

انجمن عنکبوتیان بریتانیا می گوید عنکبوت ها دومین کنترل طبیعی آفات هستند.

در سایت این انجمن آمده است: عنکبوت ها شکارچی هستند و طعمه اصلی آنها حشرات هستند که بیشتر آنها محصولات مورد نیاز ما را می خورند و دام ها را آزار می دهند.

بر اساس گزارش های موجود، «45000 گونه مختلف عنکبوت وجود دارد و تراکم آنها به 1000 عنکبوت در هر متر مربع می رسد.» بر اساس این گزارش، آنها از گسترده ترین شکارچیان در جهان هستند.

بنا به محاسبات این متخصصان، جمعیت عنکبوت‌ها در جهان (که وزن آن تقریباً ۲۵ میلیون تن است) سالانه بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تن طعمه را از بین می‌برد.

متخصصان عنکبوت به طور کامل مطمئن نیستند که مشکل تنفس آقای کاوزلی و وقوع آن با عنکبوت‌ها مرتبط باشد.

دکتر مت ویلکینسون، عضوی از دانشکده جانورشناسی دانشگاه کمبریج، می‌گوید: “افسانه‌ای پرطرفدار وجود دارد که هر شخص در سال حداقل ۸ عنکبوت قورت می‌دهد.”

“البته این تنها یک افسانه است، اما بسیاری از افراد آن را به عنوان واقعیت در نظر می‌گیرند.”

دکتر مت ویلکینسون می گوید که معلوم نیست اسطوره خزنده از کجا آمده است، اما آنقدر گسترده است که به باور عمومی تبدیل شده است.

او می‌گوید: «واقعاً شگفت‌آور است که کسانی که با آقای کاسلی رفتار می‌کردند چگونه به طور غریزی پاسخ دادند.

دکتر ویلکینسون و دیگران این فرضیه را که آقای کاسلی ممکن است توسط یک عنکبوت گاز گرفته شده باشد را به شدت زیر سوال می برند.

عنکبوت بیوه تقلبی (شبیه عنکبوت بیوه است) تنها گونه عنکبوت در بریتانیا است که می‌تواند انسان‌ها را گاز بگیرد.
عنکبوت بیوه جعلی

دکتر ویلکینسون توضیح می‌دهد که در بریتانیا گونه‌های کمی از عنکبوت وجود دارند که می‌توانند انسان‌ها را گاز گیر کنند. احتمالاً یکی از معروف‌ترین آنها عنکبوت بیوه تقلبی است، که به ابعاد بزرگی می‌رسد و در صورتی که وارد گلوی شما شود، قطعاً شما را بیدار خواهد کرد.

وی بیان می‌کند: “این عنکبوت نمی‌تواند به راحتی داخل شما جنبیده و دقیقاً وقتی که هوا در حال ورود و خروج است، وارد گلوی شما شود.”

تخصصیان می‌گویند بیشترین تعداد افراد، وقتی که یک عنکبوت روی صورتشان قرار می‌گیرد، بیدار می‌شوند.

دکتر ویلکینسون تأکید می‌کند: “قبل از اینکه عنکبوت بتواند شما را گاز بگیرد، شما متوجه خواهید شد.”

دکتر ویلکینسون می‌دانست که پزشکان به آقای کاسلی گفته‌اند که ممکن است عنکبوت باعث مشکلات تنفسی او شده باشد، اما او احساس می‌کرد که برای رسیدن به این نتیجه به شواهد زیادی نیاز است.

می گوید: «شواهد را به من نشان بده.» عنکبوت می ماند، محل نیش. من نمی توانم تصور کنم که یک عنکبوت چنین کاری انجام داده باشد.

دکتر جف آکسفورد، دبیر افتخاری انجمن عنکبوت شناسی بریتانیا، بیان می‌کند که داستان بلعیدن هشت عنکبوت در یک سال افسانه‌ای است و بیشتر از آن نیست.

وی توضیح می‌دهد: “وقتی کسی خواب است، احتمالاً دم و بازدم هوای گرمتری را تنفس می‌کند. برای چه عنکبوتی باید به طور اتفاقی وارد مجرای تنفسی انسان شود؟ آنها چنین کاری نمی‌کنند.”

با توجه به وب‌سایت سازمان ملی بهداشت و سلامت بریتانیا، گاز‌گرفتگی عنکبوت در این کشور رایج نیست، اما در صورت گازگرفتگی، افراد ممکن است حالت تهوع و سرگیجه احساس کنند و عرق کنند.

درباره آقای کاوزلی، در اثر برخورد با عنکبوت، تأثیر طولانی‌مدتی بر سلامت او نداشته است. علاوه بر این، وی دچار هیچ اضطرابی درباره عنکبوت نشده است.

با این حال، یکی از اولین کارهایی که پس از خروج از بیمارستان انجام داد، خریدن چند حشره‌کش بود. همانطور که بیان می‌کند: “حقیقتاً صبری برای تجربه دوباره این نوع سختی ندارم.”

منبع: هلن برچل بی بی سی

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا