چشمه های آب گرمی که می توانند بدن انسان را حل کنند

بیهوده نیست که مردم در مورد چشمه های آب گرم در یلوستون هشدار می دهند! مهم نیست که مردم چقدر وسوسه می شوند که مثلاً چیزی را در آن بگذارند یکی از این منابع بیندازید تا ببینید چگونه می جوشد و ذوب می شود. در هر صورت، هرگز نباید به برخی از این منابع نزدیک شد.

در سال 2016، یک مرد این توصیه را نادیده گرفت و به طرز غم انگیزی ثابت کرد که چرا مناطق خاصی از پارک ملی یلوستون به روی عموم بسته شده است.

لاورنت ورس، معاون مدیر پارک، پس از گزارش حادثه ای در مورد مرگ این مرد گفت: «ممنوعیت ورود مردم، هم برای ایمنی خود و هم برای حفاظت از منابع وجود دارد، زیرا آنها بسیار آسیب پذیر هستند. مهمتر از همه، این ممنوعیت برای امنیت خود مردم است زیرا این یک محیط بسیار خطرناک است.»

کالین ناتانیل اسکات، 23 ساله، از پورتلند، اورگان، و خواهرش در پیاده‌روی اصلی در نزدیکی چشمه آب گرم Pork Chop و تپه‌ای نزدیک به دنبال مکانی برای غواصی بودند.

Vers توضیح می دهد: “آنها به طور خاص در این منطقه به دنبال مکانی بودند که بتوانند به داخل آن بروند و شیرجه بزنند.”

اسکات یک آب انبار پیدا می کند و برای بررسی دما پایین می رود. متأسفانه لیز می خورد و داخل مخزن داغ و اسیدی می افتد. جسد (همراه با یک کیف پول و دمپایی) در اواخر همان روز توسط مسئولان پارک در حال شناور بودن در مخزن پیدا شد، اگرچه مقامات آن زمان به دلیل دور بودن از راه دور و برخورد صاعقه که مانع از ادامه کار شد، نتوانستند آن را پیدا کنند. روز بعد وقتی برگشتند، چیزی از آن مرد باقی نمانده بود.

بر اساس گزارش‌ها، ویدئویی از این حادثه توسط خواهر اسکات ضبط شده است، اگرچه مقامات پارک حتی بیانیه‌ای منتشر نکرده‌اند، احتمالاً به احترام متوفی و ​​خانواده‌اش.

همانطور که از نامش پیداست، چشمه های آب گرم بسیار گرم هستند و دمای سطح آن به حدود 92 درجه سانتیگراد می رسد، که نقطه جوش آب با ارتفاع متوسط ​​در پارک ملی یلوستون است. با این حال، آنها حتی در زیر سطح گرمتر هستند.

در برخی از مناطق حرارتی یلوستون، شار حرارتی بیش از 100 وات بر متر مربع است، حدود 50 برابر میانگین یلوستون و 2000 برابر میانگین آمریکای شمالی!

این جریان عظیم گرما ناشی از سنگ مذاب یا ماگما در پوسته زیر مخروط آتشفشانی است که در نهایت توسط نقطه داغ Yellowstone ایجاد می‌شود، منطقه‌ای گرم غیرمعمول از گوشته زمین صدها کیلومتر زیر سطح.

علاوه بر این، این مناطق می توانند بسیار اسیدی باشند، به همین دلیل است که چشمه آب گرم بدن اسکات را به سرعت حل می کند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما