این رویداد پتانسیل تاثیرگذاری بر زندگی میلیاردها نفر را دارد.

یک گزارش جدید نشان می دهد که چرخه آب جهان «برای اولین بار در تاریخ بشریت» از تعادل خارج شده و منجر به بحران فزاینده آب شده است. این رویداد می تواند اقتصاد، تولید غذا و زندگی را مختل کند.

به گزارش دیجیاتو به نقل از سی ان ان، بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه توسط کمیسیون جهانی مدیریت آب منتشر شد، کارشناسان هشدار داده اند که چندین دهه استفاده مخرب زمین و سوء مدیریت آب، همراه با بحران آب و هوایی ناشی از فعالیت های انسانی، “فشارهای بی سابقه ای” را اعمال کرده است. . در چرخه جهانی آب به آرامی این گزارش همچنین نشان می دهد که اختلالات در چرخه آب ارتباط نزدیکی با تغییرات آب و هوایی دارد.

فعالیت های انسانی چرخه آب سیاره را از تعادل خارج کرده است

چرخه آب یک سیستم پیچیده است که آب را در اطراف زمین حرکت می دهد. آب از سطح زمین شامل دریاچه ها، رودخانه ها و گیاهان تبخیر می شود و به جو بالا می رود. این جریان‌های بزرگی از بخار آب ایجاد می‌کند که می‌توانند مسافت‌های طولانی را پیش از سرد شدن، متراکم شدن و به‌صورت باران یا برف طی کنند.

میلیاردها نفر تحت تأثیر اختلالات در این چرخه زندگی هستند. حدود 3 میلیارد نفر تحت تاثیر کم آبی قرار دارند و محصولات کشاورزی در حال خشک شدن هستند. علاوه بر این، شهرها به دلیل خشک شدن آب های زیرزمینی در حال غرق شدن هستند. بدون اقدام فوری، عواقب این حادثه ممکن است بدتر شود. این گزارش نشان می دهد که بحران آب بیش از 50 درصد از تولید جهانی غذا را تهدید می کند و تا سال 2050 به طور متوسط ​​8 درصد از تولید ناخالص داخلی کشورها را کاهش می دهد.

یوهان راکستروم، رئیس کمیسیون جهانی اقتصاد آب و نویسنده این گزارش، می گوید: “برای اولین بار در تاریخ بشر، چرخه جهانی آب را نامتعادل می کنیم.” تمام آب شیرین می رود.”

به گفته ریچارد آلن، استاد علوم آب و هوا در دانشگاه ریدینگ انگلستان، این بحران تنها از طریق مدیریت بهتر منابع طبیعی و کاهش گسترده آلودگی ناشی از گرم شدن کره زمین قابل حل است.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما