اخبار روز

چرا 10 میلیون تومان از حقوق معلمان آینده کسر می شود؟


به گزارش مانیبان، تامین ماه اول به وجوهی اطلاق می شود که با تغییر وضعیت استخدامی (محاکمه کارمند دولتی) یا افزایش حقوق و مزایا از حقوق کارمند (اشخاص تحت پوشش صندوق بازنشستگی) اخذ و در صندوق بازنشستگی واریز می شود. به شرح زیر.

1- طبق قانون حقوق و اضافه کار (مزایای بازنشستگی) ماه اول پذیرفته شدگان دوره آزمایشی و استخدام رسمی اخذ و به صندوق بازنشستگی کشوری واریز می شود.

برای محاسبه این ضریب بهتر است در منوی حقوق و دستمزد، در فرم «ورود ضرایب عملکرد» یک ضریب تابع جدید به نام «عملکرد ثابت ماه اول» ایجاد کرده و مقیاس آن را یک عدد تنظیم کنید. برای هر پرسنلی که استخدام آنها از قراردادی به کارمند دولتی تغییر می کند، کل مزایای مشمول انصراف باید توسط کاربر در تابع تعریف شده درج شود.

2- طبق قانون، مبلغ یک ماه اول هر گونه افزایش حقوق و مابه التفاوت حقوق و اضافه کار (مزایای مشمول بازنشستگی) کارمند باید به صندوق بازنشستگی کشوری واریز شود.

کسر حقوق یک ماه اول دانشجو معلمان غیرقانونی است

این خبرگزاری می افزاید: با توجه به مواد 71، 72، 100 و تبصره 5 ماده 137 قانون استخدام کشوری، کسر مقرر برای ماه اول به دو صورت امکان پذیر خواهد بود: حالت اول تبدیل کار وضعیتی از آزمایشی یا قراردادی با یک رسمی که در این صورت اکثریت از حقوق ماه اول کسر خواهند شد. لازم به ذکر است مبلغ کسر شده به حساب صندوق بازنشستگی کشوری واریز خواهد شد.

مورد دوم شامل کسر 8.5 درصد از مبلغ قضاوت در هر ماه به عنوان مبلغ ثابت است. این مبلغ نیز به حساب صندوق بازنشستگی کشوری واریز می شود.

طبق ماده ۱۱۶ قانون مدیریت خدمات عمومی، قانون اجازه ابلاغ این موارد را به اعضای دولت داده است. در نتیجه با توجه به مواد 71، 72، 100 و تبصره 5 ماده 137، کسر از حقوق کامل به استناد ماده 72 و تبصره 5 ماده 136 قانون کار کشور تنها در صورت احراز وضعیت شغلی فرد امکان پذیر خواهد بود. از حالت آزمایشی یا قراردادی به رسمی تبدیل شده و با توجه به تکمیل نشدن دانشجو معلمان، اقدام وزارت آموزش و پرورش خلاف قانون است.

همچنین در خصوص کسر مابه التفاوت حقوق سال جدید و قدیم معلمان در لوایح چیزی ذکر نشده است و منتظر پاسخ وزارت آموزش و پرورش در این خصوص هستیم. در صورت عدم پاسخگویی وزارت آموزش و پرورش به موارد فوق شکایت به دیوان عدالت اداری خواهد رسید.

علی فرهادی معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به شکایت دانشجو معلمان از کسری ماه اول گفت: کسری ماه اول یک الزام قانونی است اما برای اینکه بتوانیم رسیدگی کنیم. وضعیت دانشجویان اقساط 3 ماهه و بیشتر انجام شده است.»

وی ادامه داد: بر اساس ماده 100 قانون استخدام کشوری (اصلاح دوازدهم). آبان 1349) – درآمد صندوق بازنشستگی از محل وجوهی که از حقوق کسر می شود و مابه التفاوت حقوق و اضافه کار مستخدمین رسمی و کارآموزان محدود به وجوه مذکور در مواد 71 و 72 و تبصره 5 ماده 137 می باشد. این قانون و میزان ماه اول هر گونه حقوق و مابه التفاوت. تعدیل حقوق و اضافه کاری کارکنان.

فرهادی افزود: در صورت کمبود اعتبارات صندوق بازنشستگی، دولت موظف است کسری بودجه کشور را از محل درآمد عمومی تامین و تامین کند.

تبصره (اصلاح 12 آبان 1349) – موارد فوق‌العاده اصلاحی قسمت‌های ب و ص و ت ماده 39 از تاریخ اول. فروردین 1349 و فوق العاده بند ج ) اصلاح ماده فوق الذکر از تاریخ لازم الاجرا شدن مرحله اول قانون کار کشور و تا زمان اعمال ضوابط به استثنائات مندرج در ماده 71 اضافه می شود. بخش‌های bypyt اصلاح ماده 39 مشاغل فوق‌العاده خارج از مرکز و آب و هوای نامساعد به ترتیب مقرر در آیین‌نامه قبلی پرداخت می‌شود و مشمول معافیت این تبصره خواهد بود.

وی افزود: بر اساس مدارک ارائه شده و بر اساس شیوه نامه تعهد خدمت دانشجویان وزارت آموزش و پرورش در دوران تحصیل، مقرری مذکور کسر نشده و در زمان شروع به کار با احتساب میزان مقرری سنوات مربوطه معادل یک ماه از حقوق دانشجویان کسر و به حساب صندوق ساختمانی واریز می شود.

فرهادی تصریح کرد: با رایزنی صندوق بازنشستگی کشوری برابر مدارک قبلی و پاسخ متناظر سازمان اداری و استخدامی کشور با موضوع شمولیت و همچنین ورود نهادهای نظارتی، وزارت آموزش و پرورش موظف شد. مفاد مربوطه را طبق ضوابط و مقررات مربوطه کسر کنید، اما جهت رفاه حال دانشجویان، با توجه به روند حقوق، پرداخت شما در این مرحله در 3 قسط یا بیشتر انجام شده است.

چرا باید حقوق ماه اول زودتر از حقوق معلمان آینده کسر شود؟

یکی در همین رابطه یکی از دانش آموز معلمان به خبرنگار فارس گفت: طبق قانون تنها زمانی مهلت کاهش می یابد که وضعیت از حالت آزمایشی به رسمی تبدیل شود اما وزارت آموزش و پرورش می گوید حالا تصمیم می گیریم. . دوره آزمایشی به یک دوره رسمی

و افزود: طبق قانون باید با افزایش حقوق برابری کند یعنی حکم سال گذشته 79 میلیون و 270 هزار و 800 میلیون ریال بوده و امسال به 102 میلیون و 600 هزار میلیون ریال افزایش یافته است که اگر کم کنیم 23 میلیون و 329 هزار و 200 میلیون ریال می شود. ریال.” . پس چرا 10 میلیون کم می کنند؟

این دانشجو معلم گفت: چرا باید حقوق یک ماه اول از حقوق دانشجو معلمان کسر شود؟ آیا به دلیل کمبود بودجه است؟ تعداد زیادی از دانش آموزان معلم پاره وقت هستند و بسیاری از آنها سهمیه دارند.

چرا ماه اول باید 10 میلیون کم کنیم؟

یکی یکی دیگر از دانش آموز معلمان بیان کرد: می گویند چون آموزش و پرورش هنوز از رزومه ماه اول کسر نکرده است، الان می خواهد 10 میلیون تومب کسر کند. با توجه به کسر 45 درصد از حقوق معلمان آینده، این کسر برای ماه اول چه معنایی دارد؟

وی ادامه داد: کسر 10 میلیون تومبا به کسرهایی که متعهد به ارائه خدمات، مزایای سلامت، بیمه تکمیلی و … هستند اضافه می شود و اکنون آموزش و پرورش به جای اینکه به ما پاسخ دهد می گوید قانونی است و از آنجایی که این رقم بالا است، ما آن را در چند قسط کاهش خواهیم داد.” !


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا