سرگرمی

چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟

بازتاب آنلاین، به نظر می رسد 5 کنسرت تهران که قرار بود در سالن های اسپیناس پالاس و نمایشگاه بین المللی میلاد برگزار شود، به دلیل برگزاری رویداد «ایران اکسپو» در مجموعه نمایشگاه های بین المللی لغو شد. اگرچه ممکن بود قبل از رویداد بهتر باشد. این اتفاق یک تدارک ضروری تلقی شد!

رویداد “ایران اکسپو” از امروز 8 اردیبهشت ماه آغاز شد و تا 12 اردیبهشت ماه این نمایشگاه میزبان بیش از 2000 نفر از 80 کشور جهان در محل نمایشگاه بین المللی خواهد بود. در همین راستا، نهادهای ذی‌صلاح دستور لغو کنسرت‌های موسیقی که از ساعت 6 تا 12 در نظر گرفته شده بود را صادر کردند. اردیبهشت ماه مجوز برگزاری نمایشگاه بین المللی و کاخ اسپیناس در دو سالن میلاد را صادر کرده اند و به این ترتیب برگزاری این کنسرت ها به تاریخ دیگری موکول شده است.

کنسرت های لغو شده شامل کنسرت های مهدی احمدوند در روز پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه فرزاد فرزین جمعه 7 اردیبهشت ماه (اسپیناس پالاس)، معین زندی دوشنبه 10 اردیبهشت ماه امید حاجیلی، سه شنبه 11 اردیبهشت ماه کنسرت گرشا رضایی چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه بودن؛ البته اجرای ناصر زینلی برای چهارشنبه دوازدهم برنامه ریزی شده بود اردیبهشت ماه برای برگزاری در کاخ اسپیناس همچنان در وضعیت بلیت فروشی است و معلوم نیست کنسل شود یا خیر!

وقتی خبر لغو یک کنسرت موسیقی منتشر می شود، شاید اولین مقوله ای که به ذهن خطور می کند بحث احترام به مخاطب است; زیرا زمانی که یک هنرمند یا گروه موسیقی کنسرت خود را اعلام می کند، طرفداران آن ها برای حضور در کنسرت برنامه ریزی و هزینه پرداخت می کنند. گاهی اوقات این برنامه ریزی ها نیاز به زمان و هزینه زیادی برای حضور در یک کنسرت دارد. چرا که در هر صورت مخاطب باید در نظر داشته باشد که چند ساعت حضور در یک کنسرت و خرید بلیت حتی برای یک نفر گران است.

اما بارها شاهد بودیم که کنسرت های موسیقی پس از بلیت فروشی و در چند قدمی برگزاری لغو شده است. گویی وقت و پول مردم ارزشی ندارد.

برگزاری «ایرانکسپو» رویدادی نیست که همین هفته گذشته تصمیم گرفته شده باشد و کمتر از یک هفته مانده به برگزاری کنسرت دو سالن اسپیناس پالاس و میلاد را لغو کنند. در واقع وقتی قرار است بیش از 2000 نفر از 80 کشور جهان در یک رویداد شرکت کنند، برگزارکنندگان باید همه جوانب را از محل اسکان این افراد گرفته تا ایجاد ترافیک در داخل و اطراف محل برگزاری مراسم را در نظر بگیرند تا آنها نخواهند. برای هدر دادن 90 دقیقه پول و زمان. مردم را هیچ به حساب نمی‌آوریم و 5 کنسرت را به راحتی و بدون اینکه به نظر مهم باشد لغو کنیم!

اما این در حالی است که کنسرت ناصر زینلی که برای 12 برنامه ریزی شده است اردیبهشت ماه برای برگزاری، بلیت فروخته می شود. اگرچه این روز مصادف با آخرین روز «ایران اکسپو» است و از آنجایی که هتل اسپیناس در محدوده این رویداد واقع شده و احتمالاً محل اقامت برخی از مهمانان خواهد بود، با هجوم مخاطبان کنسرت به سالن و با وجود اینکه نمایشگاه فعال است، ترافیک سنگینی وجود دارد. در آن محدوده ایجاد خواهد شد. از سوی دیگر مشخص نیست چرا زمانی که اعلام شد تمامی کنسرت ها در دو سالن کاخ اسپیناس و نمایشگاه میلاد تا 12 اردیبهشت ماه باید کنسل شوند، چرا این کنسرت همچنان بلیت فروشی دارد؟!

آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا