اخبار روز

چرا مردم را از جلیلی می ترسانید/ امضای ظریف پشت هر باختی بود

روزنامه کیهان نوشت: تاکتیک ترس رقیب یکی این یکی از رایج ترین تاکتیک های رأی گیری در سراسر جهان است.

ورزشگاه مسعود پزشکیان وی با وجود اینکه برنامه خود را برای اداره کشور ارائه نکرده و در شرایطی که بارها از ارائه برنامه و برنامه های دولت خود در حوزه های مختلف پرهیز کرده است، ستاد وی که در اختیار دولتمردان روحانی است، بر آن تکیه دارد. وی در سال 1392 تلاش کرد تا برای خود رای بیاورد و در دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، رقیب خود را شکست داد.

یکی یکی از ویژگی های مبارزات انتخاباتی مسعود 1403 پزشکیان بی برنامه بودن و متکی بر هیاهو و جنجال رسانه ای است. بر این اساس، محور کلی فعالیت های کمپین پزشکیان انجام کسب و کار با تاکتیک ترساندن مردم از رقابت است.

عدم برنامه ریزی و عدم کنترل پزشکیان عدم تلاش وی برای مراجعه به کارشناسان واقعی در زمینه های مختلف تنها به این انتخابات محدود نمی شود و در این زمینه سابقه ای ایجاد می کند یکی از سوی نمایندگان شورای اسلامی در مورد فعالیت های روزمره مسعود پزشکیان در دوران نمایندگی در مجلس، کتابخوانی و گردش در مجلس از عمده فعالیت های وی در ایام مجلس است.

علاوه بر این، کوچکترین گزارش تا به امروز توسط پزشکیان به نقشه ها و قوانین فنی توجهی نشد. این ویژگی ها خطر قابل توجهی دارند پزشکیان به یاد دارم که این خطر تحت سلطه افرادی است که بدترین سابقه را در دوران ریاست خود داشته اند.

چه کسانی در روند تحریم ها موثر بودند؟

یکی از جمله ادعاهایی که در تبلیغات اخیر برای حمله به سعید جلیلی و حتی شهید آیت الله رئیسی مطرح شد، معرفی جلیلی به عنوان عامل تحریم ها و معرفی شهید آیت الله رئیسی به عنوان فردی بود که در زمان خود روند رو به رشدی داشت که مجبور به تحریم بود. . این گونه ادعاها به ویژه از سوی محمدجواد ظریف برای طفره رفتن و اجتناب از مسئولیت در قبال رسوایی ها و کاستی های بی شمار برجام مطرح می شود. یکی یکی از ناجوانمردانه ترین سمت ها و فعالیت ها در تبلیغات انتخاباتی این زمان است.

ظریف این موضوع را پنهان می‌کند و هرگز به نقش تیم مذاکره‌کننده دولت اصلاحات به رهبری روحانی و نمایندگی‌اش اشاره نمی‌کند که موضوع برنامه هسته‌ای ایران را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، که مبنای همه اقدامات فشار بود، ارائه کرد. تحریم ها در مورد برنامه هسته ای ایران.

وی همچنین به نادرستی مصوبات شورای امنیت را به سعید جلیلی نسبت می دهد که بیشتر مصوبات آن زمان شورای امنیت مربوط به دوران قبل از دبیری سعید جلیلی در شورای عالی امنیت ملی بود.

شاید ظریف هم فراموش کرده بود که در زمانی که خود را تنها دانشمند دیپلماتیک دارای شاهکار برجام می دانست، هیچ شرکتی در آلمان حاضر به تامین سوخت هواپیمای او نبود.

پشت هر باختی یک امضای ظریف نهفته بود

جواد ظریف که این روزها هیجان و شور و هیجان را راه فرار از مسئولیت می داند، با حمله به سعید جلیلی گفت هرچه می بینیم هر تحریمی به امضای مردان پشت سر او می رسد و هر از دست رفته را فرصت در مذاکرات است. حضور مردان پشت سر او هر بدبختی و هر مخالفی که باشد، چه FATF، چه باشد، چه باشد، چه باشد، چه باشد، هر چه هست پشتش بودند.

باید به او گفت که آقای ظریف، شما و رئیستان روحانی پشت هر ضرری هستید که در بیش از بیست سال مذاکره و چالش با غرب بر سر برنامه صلح آمیز هسته ای به کشور وارد شده است.

مردم توقف داوطلبانه فعالیت های هسته ای در جریان اصلاحات و کلاه گشادی را که به گفته روحانی اروپایی ها بر سرشان گذاشتند، فراموش نمی کنند، مردم ایران نابودی بخش مهمی از انرژی هسته ای را فراموش نکرده و نخواهند کرد. صنعت به قیمت هیچ در برجام و فراموش نخواهند کرد که نتیجه برجام خروج بدون مجازات آمریکا و از دست دادن فرصت طلایی توسعه در دهه 90 به قیمت امید واهی دولت روحانی است. این اجماع ضعیف

ظریف می‌گوید تا دیروز جلیلی سنگ‌اندازی می‌کرد، اما اگر رئیس‌جمهور شود، «سنگ راه پیشرفت ایران خودش است، نه سعید جلیلی یا شهید سید ابراهیم رئیسی، بلکه مردمی که به خودشان نگاه می‌کردند تنها کسانی که می دانستند چگونه مذاکره کنند و همیشه دیگران را به عنوان بی سواد رد می کردند. و او را به جهل متهم کردند.

این افراد در طول چندین دهه تسلط خود در نظام دیپلماسی و عرصه سیاست خارجی نتوانستند به یک دستاورد ملموس و ماندگار ببالند و هر بار که تسلیم غرب شدند و خسارات هنگفتی به منافع ملی وارد کردند، به سرعت از مسئولیت شانه خالی کردند. . ای کاش ظریف و روحانی می گفتند در طول چند دهه حضورشان در مذاکرات مختلف در حوزه سیاست خارجی، حتی یک بار هم موفق شده اند؟

سنگ های توسعه ایران افرادی مانند روحانی و ظریف بودند که اکنون در تلاش برای تسلط بر مسعود هستند. پزشکیان دارند.

یکی یکی دیگر از تاکتیک های اطرافیان پزشکیان امروز سلب مسئولیت از ناکارآمدی و رسوایی دولت روحانی در موضوع واکسن کرونا است.

در روزهایی که روزانه ۷۰۰ نفر از هموطنانمان به دلیل بی‌کفایتی دولت روحانی جان خود را از دست می‌دادند، سریع‌ترین و راحت‌ترین پاسخ به سوال مردم ایران مبنی بر عدم توانایی در تهیه واکسن، مراجعه به FATF است که نمونه‌ای از آن است. علی ربیعی و عبدالناصر همتی قابل مشاهده بودند. آنقدر فراموشکار شده اند که حتی نامه ظریف به شهید رئیسی در آخرین روز مسئولیتش در وزارت امور خارجه مبنی بر عدم توانایی در تهیه واکسن را فراموش کردند.

شهید رئیسی و دولت سیزدهم در مدت بسیار کوتاهی بدون FATF ذخایر عظیم واکسن تهیه کردند و بحران کرونا را در کشور شکست دادند.

یکی یکی از اصلی ترین ادعاها و ترس های ستاد پزشکیان در روزهای اخیر سعید جلیلی به تفکر طالبان متهم شده است.

این اتهام را مدعیان اصلاحات به سعید جلیلی نسبت می دهند، زیرا این افراد در دهه 60 افراطی ترین رویارویی ها را رهبری کردند و در این زمینه استادان طالبان به حساب می آیند.

صحبت های اخیر آذری جهرمی و دیگر مسئولان ستاد جنگ روانی پزشکیان اکنون گفته می شود که این روش بی سابقه بوده است. این حربه در سال های 84 و 88 علیه محمود احمدی نژاد، در سال 92 علیه سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف و در سال های 96 و 1400 علیه شهید رئیسی انجام شد.

امروز بیش از هر مسعود دیگری پزشکیان او باید توجه داشته باشد که سر و صدا، اتهامات و ترس از رقابت نه تنها یک عمل بزدلانه محسوب می شود، بلکه هیچ سودی برای او ندارد.

پزشکیان او در هفته‌های اخیر نشان داده است که این پتانسیل را دارد که خود را در دسترس افرادی قرار دهد که او را پلی برای جناحی و منافع خصوصی خود می‌دانند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا