سبک زندگی

چرا مردان خیانت می کنند و چگونه با عواقب آن مقابله کنیم؟

بعد- در واقع، تعداد افرادی که به شریک زندگی خود خیانت می کنند احتمالاً بیشتر از یک نفر از هر پنج نفر است که به آن اعتراف می کنند. این یکی یکی از رایج ترین دلایلی است که زوج ها در جلسات مشاوره شرکت می کنند.

به گزارش فرارو به نقل از دیلی تلگراف، دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است کسی خیانت کند. خائن احساس می کند که می تواند بازیگوش باشد یا کمتر در معرض موانع و محدودیت های دوران جوانی خود قرار گیرد. افراد در طول زمان تغییر می کنند و نیازها و خواسته های آنها نیز تغییر می کند. این بخشی از طبیعت انسان است. شایان ذکر است که وقتی خیانت اتفاق می افتد، معمولاً به این دلیل نیست که یک نفر، خیانتکار، ناراضی است. به طور کلی دو نفر در رابطه زناشویی ناراضی هستند.

بهبود روابط زناشویی بعد از خیانت امکان پذیر است

این بسیار ممکن است اگر هر دو نفر مصمم به بازگشت به زندگی مشترک خود باشند. اما رسیدن به این هدف مستلزم صحبت های سخت و تلاش برای بازنویسی رابطه بین دو نفر به گونه ای است که هر دو طرف را راضی کند. اما گاهی شرایط سخت تر می شود. به عنوان مثال، اگر زنی متوجه شود که شوهرش واقعاً بیش از یک رابطه در طول ازدواج دارد، این به معنای خیانت مزمن است و شرایط را سخت‌تر می‌کند.

تصور نکنید که خیانت لزوماً مربوط به رابطه جنسی است

ممکن است فردی در یک رابطه زناشویی عمیقاً احساس تنهایی کند. این بحث وجود دارد که به ویژه مردان به دلیل رابطه جنسی خیانت می کنند و در واقع رابطه جنسی مقصر اصلی محسوب می شود، اما بیشتر اوقات اینطور نیست. مردها ممکن است خواهان نزدیکی باشند، ممکن است بخواهند دیده شوند و شنیده شوند. بسیاری از زنان می توانند با دوستان خود صادق باشند، اما مردان اغلب این کار را نمی کنند و این می تواند منجر به شروع رابطه و خیانت از طرف آنها شود. وقتی خیانت اتفاق می افتد، زن در رابطه زناشویی به طور طبیعی فکر می کند که جذابیت جنسی او کافی نیست یا اصلاً جذابیت جنسی ندارد. با این حال، چنین فکری صحیح نیست.

کنار آمدن با احساس گناه

صرف نظر از اینکه خیانت مورد توجه قرار گرفته باشد یا خیر، احساس گناه یک واکنش طبیعی و سالم در هنگام صدمه دیدن کسی است و به این معنی است که شما یک روان پریش یا سوء استفاده کننده نیستید! مشکل زمانی به وجود می آید که احساس گناه به شرم تبدیل شود. شرم می تواند برای بسیاری از مردان مشکل بزرگی باشد و خطرناک است. اما ما انسان ها عیب داریم و اشتباه می کنیم. اگر با شرم دست و پنجه نرم می کنید، از خود متنفر هستید و این بر خوردن، خواب یا کار شما تأثیر می گذارد، یا اعتیاد به مواد مخدر پیدا کرده اید، وقت آن است که از حمایت برخوردار شوید. باید بدانید که آدم بدی نیستید. اگر دوست خوبی برای صحبت کردن ندارید، به یک درمانگر مراجعه کنید.

به خودتان اجازه دهید که احساس غمگینی کنید

از نظر اجتماعی قابل قبول نیست که وقتی یک رابطه به پایان می رسد احساس ناراحتی کنید، اما اذعان به این نکته مفید است که در زمانی که در یک رابطه بودید، نیاز به یک رابطه برآورده شد و آن نیاز دیگر برآورده نمی شود. احساس غم و اندوه، درد و مقداری افسردگی کاملاً معتبر و قابل درک است، حتی اگر در خلوت شما اتفاق بیفتد.

گفتن ماجرا برای مصدوم

فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که صادق باشید یا با حقیقت زندگی کنید و نمی خواهید به شریک زندگی خود صدمه بزنید، در غیر این صورت ممکن است او متوجه خیانت شما شود. بهترین راه برای مقابله با این شرایط این است که در یک جلسه حقیقت را بگویید و به موقع مسائل را برای طرف مقابل فاش نکنید. صادقانه بگویید خیانت با چه کسی اتفاق افتاده و چقدر طول کشیده است. بگذارید شریکتان بپرسد که چه چیزی می خواهد بداند. هرگز در مورد جزییات اتفاقات چیزی نگویید زیرا این آسیب تا سالها در ذهن و روح او باقی خواهد ماند. اگر شریک زندگی شما اصرار دارد که جزئیات را برای او فاش کنید، به او بگویید که سعی نمی کنید اطلاعات را پنهان کنید، بلکه سعی می کنید از او محافظت کنید. اگر واقعاً می خواهد بداند، به او بگویید نیم ساعت دیگر دوباره بپرسد. در این صورت ممکن است با دادن زمان به طرف مقابل متوجه شود که نمی خواهد جزئیات بیشتری بداند. داشتن یک درمانگر می تواند در این زمینه واقعا مفید باشد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا