اخبار روز

چرا مردان بیشتر از زنان گوشت می خورند؟

یک مطالعه جدید منتشر شده در Nature Scientific Reports نشان می دهد که جنسیت بر علاقه افراد به خوردن گوشت و انتخاب آن در رژیم غذایی تأثیر می گذارد. این تفاوت‌ها به جای فرهنگ خاص، جهانی هستند و در کشورهای توسعه‌یافته‌تر بارزتر هستند.

بر اساس گزارش راز بقا، محققان می گویند شکاف بین زن و مرد زمانی بیشتر می شود که از نظر مالی و اجتماعی در انتخاب های غذایی خود مستقل باشند. مردان بیشتر گوشت می خورند و زنان کمتر. این نکته بسیار مهم است زیرا طبق تحقیقات قبلی دانشگاه ایلینویز، حدود 20 درصد از انتشار گازهای گلخانه ای جهان که باعث گرم شدن کره زمین می شود از غذاهای حیوانی ناشی می شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، در این مطالعه، محققان بیش از 28000 نفر در 23 کشور در چهار قاره را در مورد میزان غذایی که در روز می خورند مورد بررسی قرار دادند. سپس میزان گوشت حیوانات مصرفی (حیواناتی که در خشکی زندگی می کنند) را بر اساس جنسیت افراد بررسی کردند.

محققان «سطح توسعه» هر کشور را با استفاده از شاخص توسعه انسانی سازمان ملل که سلامت، آموزش و استانداردهای زندگی را اندازه‌گیری می‌کند و همچنین شاخص شکاف جنسیتی و مقیاس برابری جنسیتی منتشر شده توسط مرکز اقتصاد جهانی را ارزیابی کردند.

بر اساس نتایج، تفاوت مصرف گوشت در کشورهایی با امتیاز توسعه و برابری جنسیتی بالاتر، به استثنای سه استثناء: چین، هند و اندونزی بیشتر بود. دانیل روزنفلد، روانشناس اجتماعی در UCLA که عادات غذایی و روانشناسی اخلاق را مطالعه می کند، می گوید: «قدرت این مطالعه در تعداد زیاد شرکت کنندگان و تنوع فرهنگی افراد مورد مطالعه نهفته است.

البته این تحقیق به این سوال پاسخ نداد که چرا مردان بیشتر به خوردن گوشت تمایل دارند، اما دانشمندان نظریه هایی دارند. یکی از نظریه‌های تکاملی نشان می‌دهد که زنان ممکن است به دلایل هورمونی، آلودگی احتمالی گوشت و تأثیرات آن بر بارداری سخت‌گیری بیشتری در خوردن گوشت داشته باشند، در حالی که مردان به دلیل سابقه شکارچی‌شان به دنبال پروتئین در گوشت بودند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا