اخبار روز سینما

چرا شهید سلیمانی و بابا پنجعلی در پایتخت به شهادت نرسیدند؟


به گزارش شمانیوز، در دومین کتاب عزیز سلیمانی نقل قولی از مدیرعامل سازمان هنری رسانه اوج می خوانیم: زمانی که تصمیم به ساخت پایتخت 5 گرفته شد، تیم را به دیدار حاج قاسم بردیم. حاجی به بچه ها کمک زیادی کرد تا با فضای سوریه و مدافعان حرم آشنا شوند. حتی هماهنگ یکی دو اسیر داعشی در حال گفتگو هستند. یک روز بعد از اتمام فیلمنامه مهمان صبحانه حاجی قاسم بودیم. در پایان سریال وقتی فهمید بابا پنجعلی شهید می شود و در کربلا یا مشهد به خاک سپرده می شود، گفت: سناریو را عوض کن تا همه این خانواده سالم به ایران برگردند. کارگردان و نویسنده با تعجب نگاه کردند و گفتند: به هیچ وجه! ما می خواهیم داستان اینطور تمام شود.» حاجی که دید قبول نمی کنند با حسادت گفت: «اگر نمی میریم». یکی بگذار این خانواده توسط داعش به شهادت برسد!»

نظر سردار در خصوص ساخت «پایتخت 5» مثبت است

سیروس مقدم کارگردان خلاق و متفکر این سریال در گفت و گو با مطبوعات در خصوص این سریال پایتخت گفت: پرمخاطب ترین فصل سریال پایتخت (فصل پنجم) را تولید کردیم که بسیار مورد هجمه قرار گرفت. این سریال با مشاوره حاج قاسم سلیمانی ساخته شده است. نظر سردار درباره ساخت «پایتخت 5» مثبت بود، آنها فقط یک دغدغه داشتند که در پایان داستان چه اتفاقی بیفتد و آن هم این بود که خانواده نقی با شجاعت و شجاعت خود را از خطر جنگ نجات دهند. و در نهایت یک هلیکوپتر سوری این خانواده را از درگیری نجات خواهد داد. سازمان اوج هم موافقت کرد و بر کار نظارت کرد و بخشی از فیلمنامه هم به اوج و هم تلویزیون داده شد و کاملا هماهنگ کردیم… یک روز صبح زود به خدمتشان (سردار سلیمانی) رسیدیم چون می خواستند ساکت تر و دقیق تر صحبت کنند، می خواستم صحبت کنم. . از معنی حرفشان فهمیدم که سرمایه های دیگری هم دیده اند. او نظراتی داشت که درست بود. مشاورانی هم برای کار به ما معرفی کردند و فقط نگران پایان داستان یعنی نجات قهرمانان بودند.

جلسات مفصلی با فرماندهان داشتیم.

مقدم می افزاید: من و محسن تنابنده با رده های بالای عملیات سوریه گفتگوهای بسیار مفصلی داشتیم، نشستیم و خاطرات آنها را نوشتیم و حتی پیش سردار سلیمانی رفتیم و درباره پایتخت و داعش صحبت کردیم.

حضرت آقا همه را خوشحال کرد

این کارگردان همچنین می افزاید: حضرت آقا در صحبت های خود تاکید کردند که به رئیس وقت صدا و سیما دستور ساخت سریال نمونه ای مثل پایتخت که داستان یک خانواده مذهبی، ایرانی و فرهیخته است را صادر کردند و گفتند. چرا. آیا تعدادی از این سریال ها ساخته شده است؟ من حرف آقا بیگ را به عوامل رساندم و خیلی خوشحال شدیم که حتی لغات نهفته در سریال را کشف کردند و تاکید کردند که در پایتخت 2 خیلی خوب کار کردیم. با شنیدن این کلمات حالمان خوب شد.

سیروس مقدم کارگردان سرشناس تلویزیون است. او با ساخت مجموعه های تلویزیونی پرمخاطب مانند پایتخت، روزهای زندگی، نرگس، تا ثریا، چک برگشت، بچه های نسبتا بد، مدینه، میکائیل، علی البدل نشان داد که مخاطب را به خوبی می شناسد و می داند از چه زاویه ای به آن نگاه می کند. . مردم از قاب دوربین خود نگاه می کنند و برای رفع نگرانی خود ضبط می کنند.


آوین احمدی

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا