اخبار روز

چرا سکه قدیم و جدید با وجود وزن یکسان قیمت های متفاوتی دارند؟

خرید سکه با این حباب توجیه اقتصادی ندارد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در واکنش به اهمیت خرید سرمایه ای طلا برای مردم، تصریح کرد: در واقع خرید سکه با این حباب قیمتی هیچ توجیه اقتصادی و توصیه کارشناسی برای خریداران و عموم مردم ندارد. یک «این را در نظر بگیرید.» امسال، تمام تلاش‌ها برای افزایش تولید است. تغییر در تقاضا و تمرکز بر خرید مصنوعات طلا.

این فعال اقتصادی بازار طلا تصریح کرد: خرید مصنوعات طلا تاثیر بسزایی در افزایش تولید دارد به ویژه برای واحدهای تولید طلا که در سال های اخیر و به ویژه امسال آسیب مالی دیده و در شرایط نامناسبی قرار دارند. این امر در دوران باستان نیز وجود داشت که خانواده‌های ایرانی از همه اقوام و از سراسر کشور مصنوعات طلا را خریداری می‌کردند و نه تنها بخش تولید همواره رو به رشد و ثبات بود، بلکه در درازمدت خریداران نیز سرمایه مطمئنی داشتند.

خطر ترکیدن حباب سکه زیاد است

بذرافشان خاطرنشان کرد: به یاد داشته باشید که با ارزش خرید یک گرم سکه طلا می توان مصنوعات طلای 2 یا 3 میلیون تومانی را با بالاترین دستمزد برای یک مصنوع ایده آل خریداری کرد و آن را سرمایه در نظر گرفت و خریداران همیشه مایل بوده اند آن را بخر. شما می توانید آن را به راحتی تبدیل کنید. در حالی که امکان کاهش حباب 5 میلیون تومانی در خرید سکه وجود دارد، اما در هر خریدی ریسک بسیار بالایی وجود دارد و اغلب با یک خبر یا اتفاقی مانند ورود بانک مرکزی با توزیع سکه. و حتی ضرب جدید تمام معادلات خریداران. روی آب است

بانک مرکزی با ارائه سکه بازار را کنترل می کند

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به ریشه مشکل حباب سکه و حل آن گفت: اگر دولت و بانک مرکزی می خواهند به بازار طلا کمک کنند باید سکه تهیه کنند. آنها باید راهی برای حل این مشکل کم خرمایی که 15 سال پیش در بازار ظاهر شده است را از بین ببرند، زیرا این سکه ها وزن و ویژگی های یکسانی دارند. همین نرخ سود پس از سال 1385 توسط بانک مرکزی ارائه شد و رویکرد آن کنترل اختلاف قیمت و حباب تاریخی با عرضه نکردن نرخ سود جدید در بازار بود. اما دیدیم که این اتفاق نیفتاده و این برنامه ریزی باعث شده است که حباب سکه در 18 ماه گذشته علیرغم کنترل زیاد به این سطح از حباب 300 هزار تومانی برسد. اگر بانک مرکزی در حوزه عرضه فعال تر شود و یک سری سکه با تاریخ جدید ضرب کند و دولت نیز شرایط را کنترل کند، این می تواند تاثیر بسیار خوبی در کنترل حباب داشته باشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا