اخبار روز

چرا سرما میخوریم؟

بسیاری از افراد حامل عوامل بیماری زای سرما هستند، اما سرما می تواند مبارزه با اثرات قرار گرفتن در معرض آن را دشوارتر کند. بنابراین، ملایم بپوشید، خشک بمانید و از توصیه های افراطی دیگر اجتناب کنید.

یک متخصص بیماری های عفونی نحوه سرماخوردگی را توضیح داد.

گزارشی از مهرافشین منیری با عنوان این مطلب که فقط ویروس سرماخوردگی باعث سرماخوردگی می شود، گزارش دهید: بدن سرد به تنهایی نمی تواند شما را بیمار کند، اما بدن سرد و مرطوب می تواند ویروس خفته را فعال کند، یعنی ویروسی که باعث شده است. سرماخوردگی از قبل در سیستم بدن شما وجود دارد و باعث شروع علائم بیماری می شود.

وی افزود: محققان بر این باورند که خنک کردن بدن باعث انقباض رگ‌های خونی بینی می‌شود و از ورود خون گرمی که گلبول‌های سفید خون را تحویل می‌دهد که با عفونت‌ها مبارزه می‌کنند، جلوگیری می‌کند.

بسیاری از افراد حامل میکروب های سرماخوردگی هستند، اما سرما می تواند دفاع در برابر اثرات قرار گرفتن در معرض میکروب ها را دشوارتر کند. بنابراین، ملایم بپوشید، خشک بمانید و از توصیه های افراطی دیگر بپرهیزید.»

این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینکه 100 درصد افراد سالم به ویروس سرماخوردگی تسلیم می شوند، خاطرنشان کرد: در یک مطالعه حدود 95 درصد از داوطلبانی که ویروس سرماخوردگی را در بینی خود داشتند، به این ویروس مبتلا شدند. با این حال، همه افرادی که به ویروس سرماخوردگی مبتلا می شوند، در واقع سرما نمی خورند و تنها حدود 75 درصد از داوطلبان آلوده علائم سرماخوردگی را نشان می دهند.

به گفته یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، برخی تحقیقات نشان می دهد که کاهش ایمنی در بدن، مانند بیماری مزمن یا استرس، می تواند علائم سرماخوردگی را بدتر کند، اما یک کودک سالم به راحتی می تواند به آن مبتلا شود. حداقل 200 نفر ویروس های مختلف باعث سرماخوردگی می شوند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا