به گزارش بازتاب آنلاین، یک سوم از زنان در طول زندگی خود نوعی ریزش مو را تجربه می کنند. با این حال، موضوع پیچیده و کمتر تحقیق شده این است که این پدیده سلامت روان زنان را به خطر می اندازد.

سلامت نیوز در پیامی نوشت: هدر، نویسنده 32 ساله، تجربه خود را به یورونیوز می گوید: «موهای من همیشه کم پشت بوده اند، اما در تابستان 2020 متوجه شدم که به سرعت در حال ریزش است در آینه حمام و زیر “نور روی پوست سرم منعکس می شود” متوجه شدم.

او می افزاید: از آن زمان به بعد احساس می کنم که تبدیل به یک فرد متفاوت شده ام، اغلب فکر می کنم که این فقط ریزش مو بوده و خیلی مهم نیست، اما به نظر نمی رسد که موفق به انجام این کار شده باشم. برای بازگرداندن اعتماد به نفس قبلی

طبق مطالعه ای که توسط دانشگاه هاروارد انجام شده است، حدود یک سوم زنان در طول زندگی خود از نوعی ریزش مو به نام آلوپسی رنج می برند که دلایل مختلفی دارد. در زنان یائسه، این میزان به دو سوم افزایش می یابد.

دکتر زینب لفتاح، متخصص پوست در Healthcare UK The Shard، به یورونیوز گفت: “به دلیل شیوع بالای آن، بیشتر تحقیقات در مورد ریزش مو در مردان انجام می شود.”

وی افزود: به همین دلیل، تاکید بیشتر بر شناخت مکانیسم های هورمونی مردانه و ایجاد درمان های اختصاصی مردانه، هدف اصلی پژوهش بود، غافل از اینکه ریزش مو در زنان و عوامل مختلف هورمونی و محیطی می تواند پیچیده تر باشد ایفای نقش؛ موضوعاتی که کمتر مورد توجه محققان قرار گرفته است.»

در سال‌های اخیر و با گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی، شیوع ریزش مو در زنان بیش از پیش مشهود شده است، زیرا این مشکل در گروه‌های مختلف مشترک است.

هدر به عضویت گروه‌های شبکه‌های اجتماعی که برخی از آن‌ها 56000 عضو دارند، شده است و معتقد است که در ابتدا صحبت کردن در مورد مشکل رایجی مانند ریزش مو می‌تواند آرامش‌بخش باشد، اما حضور بیش از حد در این گروه‌ها نیز تأثیر روانی خود را دارد. زیرا احساس ناامیدی افزایش می یابد زیرا راه حلی پیدا نمی شود.

بر اساس NHS، اکثر ما بدون اینکه متوجه باشیم روزانه بین 50 تا 100 تار مو از دست می دهیم.

اگر ریزش مو شدیدتر شود، معمولاً این علت است یکی این بیماری با سه بیماری اصلی مشخص می شود که هر کدام محرک ها و گزینه های درمانی متفاوتی دارند.

شایع ترین بیماری آلوپسی آندروژنیک یا طاسی الگوی زنانه است که باعث کوچک شدن فولیکول های مو و جلوگیری از رشد موهای جدید می شود. موهای جدید نیز رشد می کنند، ضعیف و نازک به نظر می رسند.

از علل این نوع ریزش مو می توان به تغییرات هورمونی مانند شروع یائسگی یا بیماری تیروئید اشاره کرد. البته دکتر لفتح، که یک جزء ژنتیکی اغلب نقش برجسته ای دارد.

تلوژن افلوویوم نوعی ریزش موی موقت است که در اثر یک رویداد استرس زا مانند بیماری، کاهش وزن سریع یا بارداری ایجاد می شود. هنگامی که عامل استرس زا از بین رفت، مو به طور طبیعی باید دوباره رشد کند.

سومین بیماری آلوپسی آره آتا است که یک بیماری خود ایمنی است.

دکتر دکتر می‌گوید: «سیستم ایمنی به اشتباه به فولیکول‌های مو حمله می‌کند و باعث ریزش ناگهانی مو در توده‌های کوچک و گرد روی پوست سر یا سایر قسمت‌های بدن می‌شود.» لفتح.

ریزش مو چه تأثیرات روانی بر زنان دارد؟

در حالی که ریزش مو در زنان گاهی اوقات می تواند با بیماری مرتبط باشد و اغلب عواقب جسمی جبران ناپذیری ندارد، تاثیر روانی آن سخت ترین جنبه در نظر گرفته می شود.

مارتا، یک دانشجوی 20 ساله، به یورونیوز گفت: “تأثیر روانی ریزش مو، که از 15 سالگی با آن دست و پنجه نرم کرده ام، بسیار زیاد بوده و اساسا زندگی من را به جهنم تبدیل کرده است.”

مطالعات نشان می دهد که بسیاری از زنان مبتلا به ریزش مو احساس تنهایی یا انزوا می کنند. واکنشی که می تواند ناشی از الگوهای زیبایی شناختی حاکم بر جوامع نسبت به زنان باشد.

کارلا، یک مدیر 31 ساله مبتلا به آلوپسی آندروژنیک، می گوید: «جامعه این تصور را دارد که داشتن موهای زیبا و پر نشانه زنانگی و زیبایی است، اما من این ویژگی را ندارم و این باعث می شود که احساس کنم یک شکست خورده هستم. “

اکنون زنانی هستند که آموزش ساخت کلاه را در شبکه های اجتماعی برای مقابله با این الگوی تفکر آغاز کرده اند و برخی از آنها مانند اولیویا مک وی بیش از 200000 دنبال کننده در TikTok جذب کرده اند.

هدر در مورد تجربه خود از کلاه گیس گفت: «با وجود ریزش موهایتان، کاملاً ممکن است زندگی کامل و شادی داشته باشید. من حتی اولین هدستم را بر اساس این ایده خریدم، و اگرچه هنوز از پوشیدن آن در مکان های عمومی عصبی هستم، اما وقتی آن را امتحان کردم، احساس آرامش و اعتماد به نفس فوق العاده ای داشتم.

ریزش مو در زنان چگونه درمان می شود؟

در حالی که درمان بسته به نوع ریزش مو متفاوت است، درمان اصلی آلوپسی آندروژنیک در زنان استفاده موضعی از ماینوکسیدیل است، یک داروی فشار خون که نشان داده شده است رشد مو را تحریک می کند.

دکتر می گوید: «داروهای خوراکی مانند اسپیرونولاکتون که اثرات آندروژن ها را کاهش می دهد و ماینوکسیدیل خوراکی با دوز پایین نیز ممکن است تجویز شود. لفتح.

با این حال، این درمان ها تضمینی برای جلوگیری از ریزش مو برای همه افراد نیست.

به گزارش یورونیوز، دکتر. لافت افزود: اگر ریزش مو ناشی از عدم تعادل هورمونی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) باشد، ممکن است درمان‌های هورمونی دیگری مانند برخی از داروهای ضد بارداری یا درمان جایگزینی هورمونی (HRT) توصیه شود.

۲۳۳۲۱۷

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما