اخبار روز

چرا در گرما دچار میگرن می شویم؟/ راهکارهایی برای پیشگیری و درمان

به گزارش بازتاب آنلاین، تحقیقات قبلی نشان داده است که گرما در ایجاد سردردهای میگرنی نقش دارد. یک مطالعه تازه شناسایی شده اکنون نشان داده است که افزایش دما با افزایش احتمال میگرن مرتبط است.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد به ازای هر ۱۲ درجه سانتی گراد افزایش دما، احتمال ابتلا به میگرن ۶ درصد افزایش می یابد. نکته ای که دکتر عبدالعلی بانکی، متخصص مغز و اعصاب نیز این موضوع را تایید می کند، اما چند نکته را در این زمینه مطرح می کند.

بانکی درباره ارتباط سردردهای میگرنی با گرما بیشتر توضیح داد: افراد یا سردرد تنشی دارند یا سردرد میگرنی، ابتدا باید نوع سردرد مشخص شود. اگر سردرد میگرنی باشد، گرما می‌تواند آن را بدتر یا تحریک کند. اگر افراد در هوای گرم از عینک آفتابی استفاده کنند تا چشمانشان در معرض آفتاب قرار نگیرد و مدتی در گرما بماند، این وضعیت تاثیر زیادی در بروز سردردهای میگرنی ندارد. اما قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرمای زیاد می تواند باعث ایجاد و بدتر شدن میگرن شود.

این متخصص درباره علل سردردهای میگرنی گفت: نور خورشید، صدای بلند و نورهای بسیار رنگارنگ و روشن می تواند در بروز سردردهای میگرنی دخیل باشد.

بانکی درباره نتایج یک مطالعه جدید گفت: به ازای هر 12 درجه سانتیگراد افزایش دما، احتمال میگرن 6 درصد افزایش می یابد. این مشکل که با هر افزایش دمای 12 درجه سانتیگراد احتمال میگرن افزایش می یابد، بالای 40 درجه ثابت نشده است، برای همه افراد مضر است و منجر به کم آبی بدن و گرمازدگی می شود. همچنین در افرادی که بیشتر مستعد میگرن هستند باعث سردرد می شود. با این حال، مهم است که این افزایش 12 درجه ای بر اساس این سوال است که چه درجه ای می تواند در شروع میگرن نقش داشته باشد. اینها در واقع نتایج تحقیقات اولیه است، اما به نظر می رسد در دمای بالای 40 درجه، زمانی که بدن دچار کم آبی یا کم آبی می شود، رگ های خونی حساس شده و سردردهای میگرنی شروع می شود. زیرا میگرن بیماری عروق خونی و اعصاب است.

وی درباره میگرن توضیح داد: نام دیگر میگرن سردرد عروقی است. میگرن سردردی است که می تواند باعث درد شدید ضربان دار یا حالت ضربان دار شود و معمولاً در یک طرف سر احساس می شود. این سردردها اغلب با حالت تهوع، استفراغ و حساسیت شدید به نور و صدا همراه هستند. علل میگرن ترکیبی از عوامل محیطی و ژنتیکی است. حدود دو سوم افراد مبتلا به این بیماری سردرد را از خانواده خود به ارث می برند. نوسان سطح هورمون نیز می تواند در رشد آن نقش داشته باشد. فراوانی میگرن در زنان تقریباً دو تا سه برابر بیشتر از مردان است. و 13 درصد از مردان و تقریبا 17 درصد از زنان در ایران از میگرن رنج می برند.

بانکی با بیان اینکه راه های مختلفی برای درمان میگرن وجود دارد، گفت: مهمترین و بهترین راه درمان و پیشگیری از میگرن تغییر است. سبک زندگی است. البته داروهای مناسبی نیز برای درمان میگرن وجود دارد که از آن جمله می توان به مسکن هایی از خانواده داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی و داروهای پیشگیری کننده برای کاهش تعداد و شدت حملات اشاره کرد. تغییر سبک زندگی مهم ترین درمان غیر دارویی برای میگرن است. این شامل تغذیه صحیح، استراحت کافی و کاهش استرس است. در صورت لزوم می توان از درمان های اضافی مانند فیزیوتراپی و روان درمانی مانند تکنیک های تنفسی و مدیریت استرس نیز استفاده کرد.

47236

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا