اخبار روز

چرا تنفس دهانی خوب نیست؟

شاید مهم ترین اثر تنفس عمیق از طریق بینی که خیلی سریع قابل توجه می شود، آرامش باشد. با هر نفس عمیق ذهن خود را تقویت می کنید و حافظه خود را بهبود می بخشید.

به گزارش نمناک، نفس کشیدن از طریق بینی دلایل زیادی دارد. علاوه بر این، مشکلات زیادی ممکن است پس از تنفس از راه دهان ایجاد شود، بنابراین در این قسمت این مشکلات را به شما معرفی می کنیم.

مشکلات تنفس دهانی

  1. تنفس از طریق دهان به خصوص محتمل است سرفه و آپنه خواب در حال افزایش است.
  2. تنفس دهانی می تواند دلیل بوی بد دهان باشد زیرا تجمع باکتری ها در دهان افزایش می یابد.
  3. تنفس دهانی باعث خشکی زبان، دندان و لثه می شود. در نتیجه اسیدیته در دهان منجر به پوسیدگی دندان و مشکلات لثه می شود.
  4. یکی یکی دیگر از پیامدهای غیرمنتظره تنفس دهانی، به ویژه در هنگام خواب، کم آبی بدن است. چند بار پس از تنفس از راه دهان هنگام خواب با دهان خشک از خواب بیدار شده اید؟ برخی تحقیقات نشان می دهد که تنفس دهانی ممکن است با آسم مرتبط باشد.
  5. ورزشکاران نیز از تنفس دهانی رنج می برند. هنگامی که از طریق دهان تنفس می کنید، میزان اکسیژن در ریه های شما کاهش می یابد.
  6. برخی تحقیقات نشان می دهد که اختلال کمبود توجه و بیش فعالی با تنفس دهانی بدتر می شود.
  7. کودکانی که از طریق دهان نفس می کشند بیش از دیگران در معرض ساختار غیر طبیعی صورت، وضعیت سر و مشکلات تنفسی قرار دارند.

سایر فواید مهم تنفس بینی

تنفس از طریق بینی، به ویژه مقاومت در برابر جریان هوا که همراه با بازدم از بینی است، باعث می شود هوا برای مدت طولانی تری در ریه ها باقی بماند و در نتیجه به آرامی میزان اکسیژن ورودی به جریان خون با هر نفس حدود 20 درصد افزایش می یابد.

مجرای بینی بیشتر برای جذب گرما و رطوبت هوا طراحی شده است تا دهان و گلو. دمای تنفس می تواند بیش از 40 درجه فارنهایت از طریق بینی به ریه ها برسد. این مشکل در هوای سرد بسیار مهم است.

تنفس از طریق بینی به از بین بردن ذرات، آلرژن ها و باکتری ها کمک می کند.

تنفس منظم از طریق بینی هنگام دم و بازدم آسان تر است.

نفس عمیق از طریق بینی باعث تقویت مغز و تسریع حافظه می شود. طبق تحقیقات، افرادی که از طریق بینی نفس می کشند و نفس عمیق می کشند، توانایی بیشتری در تشخیص سریع چهره دارند زیرا فعالیت مغز در آمیگدال و هیپوکامپ در هنگام دم از بینی بسیار بیشتر و بهتر از هنگام بازدم است.

هنگامی که هوا وارد ریه ها می شود، اعصاب سیستم بویایی، آمیگدال و هیپوکامپ در سیستم لیمبیک تحریک می شوند. زمانی که در موقعیت خطرناکی قرار می گیرید، تعداد تنفس های شما افزایش می یابد که تاثیر زیادی بر تصمیم گیری و به خاطر سپردن و همچنین عملکرد سریعتر مغز دارد.

نیتریک اکسید که از طریق بینی آزاد می شود و با جریان هوا به ریه ها می رسد، نقش بسیار مهمی در پاسخ سیستم ایمنی دارد.

تنفس عمیق از طریق بینی نقش موثری دارد تقویت مغز و حافظه دارد

تنفس عمیق از طریق بینی منجر به تمرکز و آرامش ذهن می شود و با هر نفس عمیق ذهن شما آرام تر می شود.

تنفس عمیق از طریق بینی فواید فیزیکی نیز دارد. هنگامی که نفس عمیق می دهید، بدن شما شل می شود و کشیده می شود.

افرادی که کم عمق نفس می کشند و دم و بازدم عمیق نمی کنند، امید به زندگی متوسط ​​و کوتاهی دارند، اما کسانی که نفس عمیق می کشند و تعداد دم و بازدم در دقیقه کمتر است و 16 بار در دقیقه نفس می کشند، عمر طولانی تری خواهند داشت. .

نفس عمیق از طریق بینی می تواند تاثیر زیادی بر بدن داشته باشد. بنابراین زمانی که احساسات عصبی مانند ترس، اضطراب، خشم، رنجش، انتقام و حسادت یا بیماری را احساس می کنید، نفس عمیق بکشید تا خود را آرام و آرام کنید. ترسکاهش وزن

برخی از مشکلات تنفس از طریق دهان صرفاً به دلیل عادت فرد است، برخی دیگر به دلیل انسداد مجاری بینی است که باید درمان شود.

اگر احساس می کنید راه هوایی شما مسدود شده است، حتما نگرانی های خود را با درمانگر خود در میان بگذارید. او می تواند درمان مناسب را به شما پیشنهاد دهد.

هر مورد بیماری باید جداگانه بررسی شود زیرا ویژگی ها و مشکلات هر فرد منحصر به فرد است. پزشک می تواند توصیه های مناسبی در مورد رژیم غذایی، دارو و درمان بدهد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا