اخبار روز سینما جهان

چرا تقاضای جهانی برای سریال‌های ترکیه‌ای تا ۳ برابر افزایش پیدا کرده؟

گزارش کردن بازتاب آنلاین- امروز که برنامه های پرمخاطب ترکی در حال افزایش است، سلیمان مجبور است تاج و تخت را با دیگر سریال های حاکم تقسیم کند. آخرین آن «غدار» (ظالم) است که درباره سربازی است که از جنگ برمی‌گردد و برای محافظت از خانواده‌اش مجبور می‌شود قاتل شود.

ترکیه در حال حاضر سومین صادرکننده بزرگ سریال های نمایشی در جهان پس از آمریکا و بریتانیا است. بین سال های 2020 تا 2023، تقاضای جهانی برای سریال های ترکی 184 درصد در مقایسه با 73 درصد برای سریال های کره ای افزایش یافته است.

نمایش های ترکی نه تنها در خاورمیانه بلکه در اروپا و آمریکای لاتین نیز محبوب هستند. در سال گذشته سه واردکننده برتر سری های جدید ترکیه، اسپانیا، عربستان سعودی و مصر بودند.

اتاق بازرگانی استانبول تخمین می زند که صادرات تلویزیون ترکیه در سال 2022 حدود 600 میلیون دلار بوده است.

برخی از تحلیلگران پیش بینی می کنند که فروش آنها به زودی به میلیاردها دلار خواهد رسید. اما چه چیزی باعث می شود که نمایش ها یا سریال های ترکی اینقدر ارزشمند و سودآور باشند؟

یکی که جذاب هستند. آنها به مناظر پر زرق و برق، لباس های مجلل و بازیگران خوش تیپ متکی هستند.

تماشاگران عرب همچنین از این که نمایش‌های ترکی مسلمانان را به‌عنوان قهرمان نشان می‌دهند، نه تروریست‌ها یا راننده‌های تاکسی را که هالیوود اغلب انجام می‌دهد، قدردانی می‌کنند.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا