چرا بعد از ساعت 8 صبح فعالان مجازی را دستگیر و احضار کنیم؟ تیر نرفتند؟

یکی از نمایندگان مجلس گفت: در این ایام با شروع تبلیغات انتخاباتی چند فعال مجازی به یکباره بازداشت و چند نفر احضار شدند و وجه اشتراک همه آنها این بود که منتقد یک نفر بودند. نمی دانم چرا این افراد دستگیر شده اند و گفته می شود در گذشته پرونده ای داشتند اما اگر پرونده داشتند چرا زودتر دستگیر نشدند؟ چرا بعد از ساعت 8 این کار را می کنید؟ تیر نرفتند؟

به گزارش ایلنا، حمید رسایی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 22) سخنرانی کرد. خرداد 1403) شورای اسلامی در اخطار شفاهی اعلام کرد: بر اساس ماده 31 قانون انتخابات، وزارت کشور مسئولیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده دارد و وزارت کشور نیز زیر نظر شورای اجرایی مرکزی متشکل از نظارت بر انتخابات نظارت دارد. وزیر کشور و یکی وی یکی از اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی است که توسط مجلس انتخاب می شود. یعنی مجلس باید فردی را انتخاب کند که در جلسات کمیته اجرایی مرکزی انتخابات شرکت کند.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: چه کسانی به مجلس دوازدهم راه یافتند؟ الان چه کسی در این انجمن حضور دارد؟ برادر عزیزمان آقای سلیمی در مجلس یازدهم از جمله برای انتخابات شورای اسلامی انتخاب شدند. هیأت انتخابات ریاست جمهوری با هیأت انتخابات مجلس متفاوت است و اکنون باید بحث انتخاب این نماینده در دستور کار قرار گیرد که البته این طور نیست.

وی افزود: در این ایام با شروع تبلیغات انتخاباتی چند فعال مجازی به یکباره دستگیر و چند نفر احضار شدند و وجه اشتراک همه آنها این بود که منتقد یک نفر نیستند می دانید چرا این افراد دستگیر شده اند و گفته می شود در گذشته پرونده داشته اند اما اگر پرونده داشتند چرا زودتر دستگیر نشدند؟ چرا بعد از ساعت 8 این کار را می کنید؟ تیر نرفتند؟

چرا این افراد دستگیر شدند یا عده ای احضار شدند و به برخی دیگر گفتند اگر تا شروع تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از این و آن حرف نزنید ما با شما کاری نداریم؟ آیا با بستن دهان فاصله ایمن را حفظ می کند، خیر. اگر کسی قانون شکنی کرد، بدنام کرد و فساد کرد، قوه قضائیه باید سریعاً با آن شخص برخورد کند. الان عادی شده که یکی سوال میپرسه بگه گل نریز. لجن زنی معنای خاص خود را دارد. مسئول سوال است و باید پاسخ دهد. جامعه آن را زیر سوال می برد، شما نمی توانید با دهان بسته آن را حل کنید.

رسایی خطاب به حاجی بابایی نایب رئیس شورای اسلامی گفت: انتخابات باید در دستور کار جلسه علنی امروز باشد. یکی یکی از اعضای کمیته ریاست جمهوری از سوی نمایندگان به عنوان یکی از اعضای کمیته مرکزی انتخابات ریاست جمهوری انتخاب شد تا این فرد صدای مردم باشد و نسبت به همین مسائل هشدار دهد. آیا این دستگیری ها به منظور افزایش مشارکت رای دهندگان و ایجاد شور و نشاط است؟ برخی از این افراد که دستگیر شدند با من بدرفتاری کردند اما سوال اینجاست که اگر این افراد محکومیت قضایی داشتند چرا در گذشته دستگیر نشده بودند؟ چرا نمی گذارید دستگیری بعد از انتخابات صورت بگیرد؟ همچنین از شما می خواهم که انتخاب فرد مذکور را در دستور کار روز سه شنبه مجلس قرار دهید.

حمیدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس در پاسخ به این سوال گفت: نماینده ای که به هیات نظارت انتخاب می شود پیش از این به مدت دو سال در مجلس قبلی انتخاب شده است و با توجه به اینکه انتخابات از قبل شروع شده این اتفاق افتاده است. اما اطلاعیه جناب عالی از نظر قانونی بررسی می کنیم و در صورت اتخاذ حتما در دستور کار قرار خواهیم داد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما