اخبار روز

چرا برق نورد، امیرحسین رستمی و شفیعی جم موفق نشدند

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، «خانه دوش»، «ترش ویشیرین»، «سدرچار»، «متهم فرار» را هزاران بار در تلویزیون دیده ایم. هر کدام از این سری ها حداقل دو دهه پیش ساخته شده اند. اما طی سال‌ها و با وجود بیش از ده‌ها بار بازپخش از شبکه‌های مختلف تلویزیونی، همچنان در صدر پربیننده‌ترین سریال‌های ایرانی قرار دارند. اگرچه در سال های اخیر سریال های طنز متعددی وجود داشته است که در طول چندین فصل از محبوبیت بالایی برخوردار شده اند، اما به نظر می رسد که سریال های طنز دهه 80 هنوز هم بی رقیب هستند و هیچ سریالی نمی تواند از پس آنها برآید.
سریال های کمدی دهه 80 هنوز هم مخاطب دارند
همشهری آنلاین نوشت: هیچ کتمانی وجود ندارد که پخش سریال های طنز در سال های اخیر مورد پسند بینندگان تلویزیونی قرار نگرفته است و حتی در آمارهای تلویزیونی از میزان بیننده، سریال های طنز معمولاً در رتبه های دوم و سوم دهه 70 قرار دارند دهه 80 بیشتر از این سال ها به سریال های طنز توجه شد. عده ای معتقدند سریال های طنزی که ساخته می شود به جای داشتن یک داستان خنده دار و جذاب، به هر قیمتی می خواهد مخاطب خود را بخنداند و در حال حاضر هم همین خنده ها در حال رخ دادن است. این سریال نه ماندگار است و نه در جذب بیننده موفق است.
فیلمنامه های کلیشه ای
به نظر می رسد ضعف فیلمنامه و پیروی داستان ها از کلیشه های مرسوم، روند سریال را قابل پیش بینی کرده است. شخصیت پردازی ضعیف، بازی های مصنوعی و استفاده از بازیگران تکراری باعث شده که سریال های طنز جذابیت گذشته را نداشته باشند و البته گریم و طراحی لباس یکی از مهم ترین عوامل باورپذیری یک نقش است و در این ایرانی به شدت مورد غفلت قرار می گیرد. سلسله.

سریال سازی انجام نشد
سریال های «پایتخت»، «زیرخاکی» و «نون.خ» می توانند نمونه هایی از سریال های طنز دهه اخیر باشند. سریال هایی که در دو سه فصل اول و در فصل های دیگر موفقیت آمیز بودند، همچنان با استقبال خوبی مواجه نشدند. شاید یکی یکی از دلایل شکست سریال های طنز اخیر طولانی بودن فصل های تولید و پخش آن است. مدیران سیما معتقدند با توجه به موفقیت سریال در چند فصل اول، ادامه آن باید به هر قیمتی انجام شود تا نام سریال جذب مخاطب شود.
یکی دو سریال طنز امسال و سال گذشته پخش شد اما اتفاق مثبتی در این سریال ها نیفتاد. «پشت صحنه» در فصل بهار پخش شد. سریال بومی در مورد بچه دار شدن که ظاهرا کوچکترین موفقیتی نداشت.
با این حال سریال 28 قسمتی که قبل از شروع نمایش به شدت بر روی رضا شفیعی جم به عنوان یک بازیگر قدیمی کمدی متمرکز بود، آنقدر در نگارش و کارگردانی ضعیف بود که حتی حضور شفیعی جم توفیری هم در موفقیت سریال کمدی نقشی نداشت.
یکی سریال «بادل» علی مسعودی یکی از سریال هایی بود که به توصیه سیما ساخته شد. سریالی که در ایام نوروز اکران نشد و مدیران سیما پخش آن را به تاریخ دیگری موکول کردند اما شنیده شد این سریال به دلیل کیفیت پایین طبیعتا امکان پخش ندارد، علی مسعودی ماموریت دارد سریال دیگری برای سیما بسازد. .

از آنجایی که «بادل» پخش نشد، مدیران سیما سریال طنز «دربندون» را جایگزین آن کردند. حضور امیرحسین رستمی و هومن برق نورد و برخی بازیگران مایه امیدواری و برای برخی یادآور سریال طنز دودکش یا پادری بود که در زمان پخش موفق بودند. اما «دربندیون» نشان داد که صرف حضور این بازیگر باعث جذابیت سریال های طنز نمی شود.
وقتی طنز غیرحرفه ای است
سریال دربند به کارگردانی حسن لافایان و تهیه کنندگی امیر مهدی پور وزیری سریالی است که با وجود حضور چند بازیگر طنز همچنان توانسته رضایت بینندگان را جلب کند. نبود. تگرگ سکوت یکی یک بازیگر طنز درباره شکست سریال های طنز در دهه اخیر می گوید: نمی توان منکر کیفیت همه سریال های طنزی شد که در دهه اخیر ساخته شده اند، اما معتقدم متخصصان این حوزه در حوزه خود نیستند موقعیت مکانی و کسانی که کار می کنند تخصص لازم را ندارند. تو این شغل رو نداری تعداد کمی از مردم قادر به دانستن این موضوع هستند. از مدیر تا عامل تولید یک سریال. آدم جدی و تلخ برای ساختن تراژدی مناسب است نه ساخت سریال طنز.

22057

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا