دانستنی ها

چرا استرس باعث کمردرد می شود و هفت تمرین برای رفع آن؟

بعد- استرس تاثیر بسزایی بر سلامتی دارد و بر ترشح کورتیزول، افسردگی، چاقی و خواب تاثیر می گذارد. یکی یکی دیگر از اثرات ثابت شده استرس کمردرد است.

استرس چگونه باعث کمردرد می شود؟

بر اساس گزارش تلگراف، استرس باعث تحریک و تشدید درد می شود. انتقال دهنده های عصبی و هورمون ها در پاسخ به استرس آزاد می شوند. این فرآیندها در مثلث استرس رخ می دهند: ناحیه سر، گردن و شانه.

آنجی گوپال یک استئوپات، معلم یوگا است که با مشتریان برای شناسایی علل کمردرد کار می کند.

استرس ناشی از کار، خانه یا سایر زمینه های زندگی می تواند التهاب را در بدن افزایش دهد. هنگامی که این اتفاق می افتد، بافت های بدن حالت سالم خود را از دست می دهند و در نتیجه احساس خستگی و درد می کنید.

گوپال می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم ورزش فقط زمانی کار می‌کند که سه بار در هفته یک تا دو ساعت به باشگاه می‌رویم، اما تنها ۲۰ دقیقه حرکات کششی در خانه می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد.

گوپال هفت تمرین آسان را برای خلاص شدن از کمر درد و کمک به قسمت های مختلف بدن توصیه می کند:

1. این تمرین برای زمانی که در قسمت بالای کمر و گردن خود احساس درد و سفتی می کنید عالی است.

بازوهای خود را از جلوی خود در عرض شانه ها دراز کنید، کف دست ها رو به روی یکدیگر و شست ها را بالا ببرید. به آرامی یک آرنج را به سمت عقب بکشید و آن را در دنده های خود خم کنید، انگار که در حال کشیدن یک کمان هستید. سپس به جلو بکشید و آرنج دیگر خود را به عقب بکشید. این تمرین باعث کاهش تنش در قسمت بالای کمر می شود.

2. چشم ها نیز توسط تعدادی از ماهیچه ها به حرکت در می آیند و سلامت آنها بسیار مهم است.

روزهای خیره شدن به صفحه نمایش لپ تاپ یا تلفن همراه اغلب به این معنی است که ما فقط به بالا و پایین نگاه می کنیم. حتما چشمان خود را در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت حرکت دهید.

اگر استرس دارید، سعی کنید دستان خود را به هم بمالید و کمی گرما در کف دست خود ایجاد کنید. سپس کف دست خود را روی چشمان خود قرار دهید. این یک راه موثر برای از بین بردن استرس و از بین بردن فشار روی چشم شما است.

3. حتی فکر کردن نیز می تواند تنش زیادی در بدن ایجاد کند. گوپال توضیح می‌دهد که پوست سر لایه‌ای از پوست است، اما ماهیچه‌هایی نیز دارد: “بنابراین به عضلات پیشانی و عضلات گردن شما متصل می‌شود.”

ماساژ سر با نوک انگشتان می تواند به تسکین درد سر و گردن کمک کند. برای ماساژ نیازی به مراجعه به متخصص نیست و می توانید سر خود را به آرامی با نوک انگشتان ماساژ دهید. این به گردش خون و کاهش درد گردن کمک می کند.

4. یکی دیگر از ورزش هایی که بدون شک برای کمردرد شما مفید خواهد بود، سگ به سمت پایین است. از روی صندلی بلند شوید و دستان خود را پشت سر یا به دیوار تکیه دهید. صرف نظر از اینکه پاهایتان صاف یا خمیده هستند، خمیده بمانید. به یاد داشته باشید که عضلات بدن شما در این حرکت نباید تحت فشار دردناکی قرار بگیرند.

چرا استرس باعث کمردرد شما می شود و هفت تمرین برای رفع آن؟

5. در حالت نشسته یا ایستاده، یک بازو را به سمت جلو و دست دیگر را به سمت عقب بچرخانید، در حالی که بازوهای خود را در کنار خود قرار دهید. اجازه دهید بازوهایتان به طور طبیعی به جلو و عقب بچرخند. حتی می توانید با گرفتن دست خود بالای سر خود یک دایره خیالی بکشید.

این ورزش به سلامت ستون فقرات، سینه و کمر شما کمک می کند.

6. این تمرین واریسی از تمرین قبلی است. پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید و دست ها را بالای سر خود بچرخانید. در همان زمان، زانوهای خود را خم و صاف کنید.

اگر تمام روز پشت میز می نشینید، این تمرینات را هر یک ساعت انجام دهید و قطعا تفاوت را احساس خواهید کرد.

چرا استرس باعث کمردرد شما می شود و هفت تمرین برای رفع آن؟

7. گوپال می گوید: «اگر استرس دارید و خسته هستید، استراحت بسیار مهم است. نشستن بیش از حد به این معنی است که خون می تواند در نیمه پایینی بدن شما جمع شود. بالا بردن پاها از سطح قلب می تواند به خون اجازه دهد تا به مغز شما برگردد. فقط باید به پشت دراز بکشید و پاهای خود را روی مبل یا صندلی بگذارید. این به بدن شما در شرایط استرس زا کمک زیادی می کند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا