اخبار خودرو

چراغ سبز به i1 و i2 ؛ ب ام و دو مدل برقی کوچک وارد بازار می کند

چراغ سبز به i1 و i2 ؛ ب ام و دو مدل برقی کوچک وارد بازار می کند

به گفته برخی منابع نزدیک به BMW، این شرکت به تولید دو مدل کوچک برقی به نام های i1 و i2 چراغ سبز نشان داده است. به گفته این منابع، دو مدل فوق الذکر در حال حاضر در مجموعه انحصاری این شرکت واقع در مونیخ در مرحله تست و توسعه هستند. پس از طی این مراحل، i1 و i2 به طور همزمان با موتورهای احتراق داخلی سری 1 و 2 عرضه خواهند شد.

هدف از عرضه دو مدل i1 و i2 افزایش انتخاب مشتری و ارائه گزینه های برقی مقرون به صرفه تر است. در حال حاضر ارزان ترین مدل برقی بی ام و کراس اوور iX1 است که 46205 پوند قیمت دارد.

انتظار می رود بی ام و i1 در نسخه های هاچ بک و سدان تولید شود. مدل i2 احتمالاً یک کراس اوور کوچک با فضای استاندارد و یک کوپه خواهد بود. Bernd Korber، مدیر محصولات این شرکت، در مصاحبه با مجله اتوکار بریتانیا، از سیاست این خودروساز بزرگ آلمانی برای افزایش حضور خود در همه بازارها و ایجاد ارتباط قوی تر با مشتریان جوان خبر داد. از نظر آقای کوربر، اگرچه تولید و فروش i1 و i2 حاشیه سود بسیار کمتری خواهد داشت، اما حضور آنها در سبد محصولات کمک زیادی به تحقق این هدف خواهد کرد.

طبق برنامه های BMW، تولید i1 در سال 2027 آغاز خواهد شد. مدل اسپورت i2 در سال 2028 وارد بازار خواهد شد. با در نظر گرفتن توسعه پلت فرم پیشرفته Neo Class، به ویژه برای خودروهای الکتریکی BMW، این احتمال وجود دارد که دو مدل مورد بحث بر اساس این پلت فرم انحصاری توسعه یافته اند. این پلت فرم از فناوری 800 ولت و انواع تک موتوره و دو موتوره پشتیبانی می کند. اولین مدل مبتنی بر این پلتفرم سال آینده رونمایی خواهد شد.

بی ام و تاکید کرده است که برخلاف مرسدس بنز که قصد دارد مدل کوچک کلاس A را در سال 2026 بازنشسته کند، تا حد امکان به مدل های کوچک خود وفادار خواهد ماند.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا