سبک زندگی

چاپ سه بعدی قلب انسان در آزمایشگاه

پیوند عضو می تواند جان انسان ها را نجات دهد، اما لیست های انتظار طولانی و احتمال رد شدن را نمی توان رد کرد. برای حل این مشکل، دانشمندان دانشگاه استنفورد در تلاش هستند تا برخی از اندام ها را با چاپ سه بعدی توسعه دهند و ابتدا این اندام های توسعه یافته با سلول های بنیادی را بر روی حیوانات آزمایش می کنند. در این زمینه، محققان دانشگاه استنفورد قراردادی برای پیوند قلب انسان به خوک زنده امضا کرده اند و از حمایت مالی برای این آزمایش برخوردار هستند.

هنگامی که اندام های بیمار شروع به از کار افتادن می کنند، پیوند اغلب تنها گزینه باقی مانده است. با این حال، مشکل واقعی کمبود اعضای بدن و مرگ بسیاری از بیماران در لیست انتظار است.

حتی اگر بیمار خوش شانس باشد و اندام مورد نیاز خود را به موقع دریافت کند، گاهی امکان پیوند وجود ندارد و بیمار نمی تواند عضو پیوند شده را دریافت کند. اما اگر بتوان با کمک سلول های بنیادی و پرینت سه بعدی، اندام مورد نظر را برای بیمار توسعه داد، مشکل حل می شود.

در سال های اخیر محققان آزمایش های زیادی در این زمینه انجام داده اند و این موضوع جدیدی نیست. اکنون، در گامی بزرگ‌تر، تیمی از دانشمندان استنفورد قراردادی ۲۶.۳ میلیون دلاری فدرال با آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته سلامت (ARPA-H) برای توسعه قلب انسان با چاپ سه‌بعدی و آزمایش آن بر روی خوک‌های زنده برنده شده‌اند.

توسعه اندام پیچیده و مهمی مانند قلب با چاپگر سه بعدی موضوع مهمی است و اگر محققان دانشگاه استنفورد بتوانند این پروژه را به پایان برسانند، پیشرفت بزرگی در پیوند اعضا به نام آنها انجام خواهد شد. در صورت موفقیت این پروژه وارد دوره جدیدی در توسعه بیولوژیکی اعضای پیوندی خواهیم شد.

۵۸۵۸

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا