اخبار روز

پیش فروش همستر آیا Combat در ۲ صرافی ارز دیجیتال بود؟


به گفته مانیبان، آنچه در واقع مردم را می سازد همستر Combat به عنوان یک بازی تلگرام داستانی است که در آن NatCoin در صرافی ها ظاهر می شود و ارزهای مجازی آن بازی به پول تبدیل می شوند. با اينكه همستر این بازی پیچیده‌تر از NatCoin به حساب می‌آید، اما شباهت‌های این دو پروژه مانند قرار گرفتن آنها در شبکه بلاک چین TON و پیروی از روش Play to Earn، دست اندرکاران این بازی را به آینده آن امیدوار کرده است.

عرضه این سکه در تاریخ 28 ژوئن در بازار قبل از راه اندازی صرافی ارز دیجیتال KuCoin، امید طرفداران است. همستر نبرد را پر رنگ تر از قبل کرده است. قیمت این بورس در بازار قبل از راه اندازی همستر مبارزه اعلام شده با مخفف HMSTR 0.001 دلار است. یعنی 100 دلار در هر میلیون.

پیش از کوکوین، صرافی ارز دیجیتال Gate.io HMSTR را در بازار پیش از عرضه خود عرضه کرده بود و قیمت این سکه در این بازار متغیر بود و به 0.03 دلار رسید.

تخمین تعداد دقیق کاربران درگیر در این بازی تلگرامی کار ساده ای نیست. اما برخی با بررسی داده های موجود تخمین زده اند که تعداد این بازیکنان از 100 میلیون فراتر می رود. برخی دیگر تعداد بازیکنان را حدود 60 میلیون تخمین می زنند. دلیل تفاوت زیاد این ارقام، تعداد اکانت های جعلی است که توسط بازیکنان واقعی ایجاد نشده اند.

در این بازی ساده، ضربه زدن به تلفن همراه دلیلی برای بدست آوردن سکه های بیشتر نیست. در واقع روش های مختلفی برای کسب سکه موثرتر از ضربه زدن روی صفحه گوشی وجود دارد و به نظر می رسد طراحان این بازی با ارائه این روش ها سعی کرده اند تا کاربران را بیشتر با این بازی درگیر کنند. سود ساعتی با خرید کارت های مختلف افزایش می یابد. یکی یکی از این روش هاست.

برای از دست ندادن سکه ها به دلیل این امکان، بازیکنان باید هر سه ساعت یک بار به بازی خود مراجعه کرده و آن سکه ها را دریافت کنند. برخی حدس می زنند که رقم درآمد ساعتی هر کاربر حتی بر درآمد نهایی این بازی نیز تاثیر بسزایی خواهد داشت. همچنین کدهای مورس روزانه اعلام می شود و با وارد کردن آنها یک میلیون سکه به کاربر تعلق می گیرد. ضمناً هر روز سه کارت نیز اعلام می شود و در صورت دریافت پنج میلیون سکه به بازیکنان تعلق می گیرد.

نگاهی به صرافی هایی که HMSTR را ارائه می دهند

چیزی که اعتماد عمومی را به NatCoin جلب کرد، فهرست شدن آن در صرافی ارز دیجیتال Binance بود. این صرافی بزرگترین صرافی ارز دیجیتال در جهان از نظر تراکنش های روزانه است. از 19 ژوئن 2024، CoinMarketCap این صرافی را با حجم معاملات 24 ساعته 17.4 میلیارد دلار در رتبه اول قرار داد. با این نظرات، خوب است نگاهی به دو صرافی بیندازیم که HMSTR را در پیش از IPO خود فهرست کرده اند.

صرافی ارز دیجیتال Gate.io در حال حاضر در بین 20 صرافی برتر ارز دیجیتال از نظر حجم معاملات روزانه قرار دارد. این صرافی که در سال 2013 شروع به کار کرد و دفتر مرکزی آن در پکن، چین است، در هیچ دعوی بزرگی دخیل نبوده است.

اگرچه صاحبان این صرافی ادعا می‌کنند که فعالیت‌های آنها با قوانین مبارزه با پولشویی (AML) و قوانین شناخت مشتری (KYC) مطابقت دارد، اما از ارائه خدمات به کاربران در ایالات متحده، کانادا و ژاپن منع شده‌اند، زیرا آنها مجوز بهره برداری دریافت نکرده است. کشور هیچ فعالیتی ندارد.

اگرچه کوکوین از نظر حجم تراکنش روزانه جایگاه بهتری نسبت به Gate.io دارد و مانند Gate.io در بین 10 صرافی برتر ارز دیجیتال قرار دارد، اما مجوز فعالیت در کشور خاصی را ندارد. این صرافی نیز ادعای مشابهی با Gate.io دارد و می‌گوید که فعالیت‌های آن مطابق با AML و KYC است، اما به دلیل عدم دریافت مجوزهای لازم، نمی‌تواند در ایالات متحده فعالیت کند. این صرافی که در سال 2017 تاسیس شد، در سیشل (مجمع الجزایری در اقیانوس هند) مستقر است و مانند Gate.io، هرگز درگیر دعوای بزرگی نبوده است.

بازار پیش پیشنهاد و تعهدات دارندگان همستر

فهرست کردن توکن ها در IEO با فهرست کردن آنها در صرافی متفاوت است. این معمولاً برای جذب سرمایه از طریق فروش رمزی به سرمایه گذاران جدید انجام می شود. این امر از طریق همکاری صرافی ارز دیجیتال با صاحبان پروژه اتفاق می افتد. صرافی یک لیست سفید از سرمایه گذاران مجاز به خرید ایجاد می کند، سپس سرمایه گذاران وجوه خود را در بورس واریز می کنند و در نهایت در تاریخ و زمان مشخص شده، توکن ها با قیمت از پیش تعیین شده به سرمایه گذاران لیست سفید فروخته می شوند.

پس از تکمیل IEO، توکن ها در صرافی فهرست شده و برای تجارت عمومی در دسترس خواهند بود. IEO ها در اصل برای سرمایه گذاران جدید طراحی شده اند و دارندگان نمی توانند توکن های خود را بفروشند. با این حال، استثنائاتی وجود دارد و گاهی اوقات برخی از IEO ها سناریویی برای تجارت باز دارند که دارندگان توکن موجود نیز می توانند در آن بفروشند.

بررسی شرایط پیش از راه اندازی در صرافی Gate.io نشان می دهد که جایی برای فروش دارایی های کسانی که در حال حاضر HMSTR دارند وجود ندارد و این تنها برای جذب سرمایه گذاران جدید است. صرافی Kocoin هنوز اطلاعات رسمی در مورد شرایط پیش از راه اندازی HMSTR را اعلام نکرده است، اما به نظر می رسد IEO در این صرافی راهی برای فروش HMSTR به دارندگان فعلی خود ندارد و کوکوین نیز برای جذب جدید این کار را انجام داده است. سرمایه گذاران.

به نظر می رسد که صاحبان همستر فعلاً باید منتظر بمانند و ببینند که آیا او قول می دهد در لیست قرار بگیرد یا خیر. همستر که به روزهای پایانی تیر و اوایل مرداد موکول شده است، آیا این اتفاق خواهد افتاد؟


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا