اخبار روزاخبار قیمت ها

پیش بینی مهم در مورد قیمت دلار!

برخی می گویند دولت در تلاش است قیمت دلار را در نیمه اول سال کنترل کند تا در نیمه دوم سال برای بازارساز سخت نباشد.

به گزارش پی ام آپ، سلطان عمان ماه گذشته به تهران سفر کرد و این سفر سرآغاز کاهش قیمت دلار بود. اگرچه بسیاری از فعالان بازار انتظار داشتند که قیمت دلار پس از این سفر تغییر کند، اما چنین نشد.

البته در روز هفتم خرداد و همزمان با سفر سلطان عمان به تهران، قیمت دلار در محدوده 51 هزار و 700 تومان بود و پیش بینی می شد قیمت دلار کاهش یابد. بعد از این سفر که البته انجام داد.

قیمت دلار در روزهای پس از این سفر و پس از انتشار اخبار سیاسی توافق به 46 هزار تومان رسید، اما در نهایت روی 49 هزار تومان تثبیت شد و بیش از دو هفته است که دلار در این کانال است.

در روزهای اخیر گرانی بازار تلاش کرد دلار را به کانال 50 هزار تومانی سوق دهد اما تلاش های او چندان دوام نیاورد و دلار به کانال 49 هزار تومان بازگشت.

حالا به نظر می رسد دلار در یک ماه اخیر نقطه تعادل خود را پیدا کرده و در آن جا مانده است و برای بالا و پایین رفتن نیازمند محرک و اخبار جدید است.

پیش بینی قیمت دلار در روزهای آینده

از سوی دیگر دلار برای کاهش بیشتر قیمت خود نیازمند اخبار مثبتی است که هنوز به بازار نرسیده است و به نظر می رسد بازار از رسیدن این خبر ناامید شده است.

اما با وجود این ناامیدی، قیمت دلار در همان محدوده باقی مانده و تغییری نکرده است. در این میان به نظر می رسد بازارساز این روزها مشغول تلاش برای پایین نگه داشتن قیمت دلار بوده است.

برخی کارشناسان می گویند قیمت دلار در خرداد و تیرماه به پایین ترین حد خود می رسد و اگر در این دو ماه قیمت دلار افزایش پیدا کند، سیگنال صعودی عجیبی را برای بقیه سال ارسال می کند.

به همین دلیل برخی می گویند دولت در تلاش است تا قیمت دلار را در نیمه اول سال کنترل کند تا در نیمه دوم سال برای بازارساز سخت نباشد.

اما قیمت دلار در چند روز آینده به کجا خواهد رسید؟

نه در دنیای سیاست خارجی در حال حاضر هیچ خبر مهمی وجود ندارد که بتواند قیمت دلار را تغییر دهد و نه در داخل کشور.

از سوی دیگر تعطیلات عید قربان بازارهای کشورهای همسایه را تا حدی تعطیل کرده است و در این شرایط قیمت دلار تغییری نکرده و بازار تا حدودی تعطیل شده است.

قیمت دلار امروز 7 تیرماه در محدوده 49 هزار و 300 تومان قرار گرفت.

گردآوری شده توسط www.vaghtesobh.com

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا