اخبار روزاخبار قیمت ها

روند کاهشی قیمت دلار تا چه زمانی ادامه دارد؟/ جزئیات این خبر مهم

به نقل از شمانیوز، رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به بحران تورم گفت: اگر اقدامات دقیقی انجام شود می توان تورم را کنترل کرد و انتظار کاهش نرخ تورم را داشت.

یحیی آل اسحاق در پاسخ به این سوال که قیمت دلار چقدر می تواند کاهش یابد، گفت: فعالان بازار ارز در تعیین قیمت موثر هستند و تنها یک عامل وجود ندارد که می تواند زمینه را فراهم کند. پیش بینی شده است، اما در حال حاضر نیز رصد بازار نشان می دهد که قیمت ها در حال کاهش است و احتمالاً این روند ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه منابع بلوکه شده ایران در حنوبی کره نیز در حال آزاد شدن است، گفت: تنها عراق پول ما را آزاد نمی کند. کشورهای دیگر نیز دست به این اقدام زده اند و این نشان می دهد که دیپلماسی ایران نتیجه داده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آزادسازی پول های بلوکه شده نتیجه یک توافق قریب الوقوع است، گفت: من نمی توانم به این سوال پاسخ دهم و بهتر است سیاستمداران به این سوال پاسخ دهند، اما معتقدم گشایشی در بخش بین المللی وجود دارد و افتتاحیه می تواند زمینه ساز بهبود وضعیت اقتصادی و سفره مردم باشد.

وی با اشاره به بحران تورم گفت: اگر اقدامات دقیقی انجام شود می توان تورم را کنترل کرد و انتظار کاهش نرخ تورم را داشت.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا