اخبار روز

پیش بینی مهم قیمت ملک تا پایان سال را از دست ندهید!

طبق نظر مشاوران املاک و فعالان بازار، معاملات مصرفی و سرمایه‌ای به شدت در بازار رنگ باخته است.

این وضعیت در حالی رقم می خورد که دولت کاهش قیمت ناشی از رکود و آرامش بازار را یکی از دستاوردهای خود می داند و آن طور که از تیتر خبر پیداست گلایه ای از عملکرد فعلی خود ندارد.

سیاست غیر عملیاتی در بخش مسکن

منصور غیبی، کارشناس حوزه ساخت و ساز مسکن درباره رکود حاکم بر بازار مسکن به تجارت نیوز گفت: با توجه به ساخت و ساز مسکن به عنوان موتور محرکه نظام اقتصادی باید نگاه ترکیبی به گردش ثروت و سرمایه و … باشد. در نتیجه انباشت ثروت در اقتصاد ملی؛ در غیر این صورت هر برنامه ای که در حوزه مسکن اجرا شود محصول و نتیجه یک طرفه خواهد بود.»

وی ادامه داد: آنچه در حال حاضر به عنوان اقدامات خرد و غیرعملیاتی در حال اجراست، منجر به رکود عمیق در حوزه املاک و مسکن شده است. تمایل به خرید و فروش دارد، اما در واقعیت معامله معناداری در بازار وجود ندارد.»

نقش دولت در رکود بازار مسکن

ایم دولت با دست خود این غنا را از نظر میزان سرمایه در حوزه اقتصاد مسکن قفل کرده است و بر اساس ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان در تهران منطقی نیست و به ضرر اقتصاد تمام است که کار می کند.”

وی افزود: اکنون دولت بر این باور است که قیمت ها را کنترل کرده است، البته این نوع کنترل قیمت ها کمکی به بازار نمی کند. بر اساس برنامه دولت نه تنها قیمت، بلکه تعداد معاملات نیز افزایش احساسی خواهد داشت.»

غیبی تصریح کرد: بنابراین سیاست گذار باید تعادلی بین کمیت گردش و ثروت در بخش مسکن ایجاد کند و گردش سرمایه را امکان پذیر کند.

پیش بینی وضعیت بازار مسکن

این کارشناس و پژوهشگر حوزه مسکن درباره آینده بازار مسکن توضیح داد: با توجه به شرایط فعلی که دولت به شدت بر حوزه مسکن نظارت دارد تا اتفاق هیجانی در آن رخ ندهد (حتی اگر بازارهای موازی نیز کنترل شود)، البته اینطور است.» اگر تا پایان سال با همین نبض اتفاق خاصی نیفتد. مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد که خارج از برنامه و برنامه دولت باشد. با توجه به برگزاری دو انتخابات در سال جاری.

وی ادامه داد: البته دولت نمی خواهد فضا آشوبگرانه جلوه کند و ترجیح می دهد مردم خریدهای عید خود را در فضایی بدون هیجان انجام دهند. بنابراین به احتمال زیاد فضای بازار تا پایان سال به همین حالت باقی خواهد ماند، اما با فرا رسیدن سال جدید ممکن است نقل و انتقالاتی برای بهتر شدن از سوی مصرف کنندگان صورت گیرد که به عنوان رونق نسبی تلقی می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا