اخبار روز

پیش بینی قیمت طلا و سکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری / قیمت خرید طلا در منطقه شیرین چقدر است؟

به گزارش خبرگزاری به گزارش بازتاب آنلاین، عملکرد هر دو بخش از بازار طلای ایران در هفته گذشته منفی بود. قیمت سکه 1.84 درصد کاهش را به ثبت رساند و در انتهای نمودار عملکرد بازار قرار گرفت. قیمت طلای 18 عیار نیز 1.62 درصد کاهش یافت و پس از سکه بیشترین بازدهی منفی را در بین بازارهای رقیب به ثبت رساند.

به گزارش تجارت نیوز، کاهش قیمت جهانی اونس طلا در ده روز گذشته و فراز و نشیب های این فلز گرانبها به این دلیل است که باید به اوج قیمت خود در یک ماه گذشته بازگردد. یکی این یکی از دلایل کاهش قیمت طلا و سکه در بازار داخلی بود. این در حالی است که قیمت دلار در بازار تهران تحت کنترل شدید بازارساز است و انتظار نمی رود دلار حداقل تا زمان انتخابات حرکت محسوسی داشته باشد. بر این اساس بازار طلا و سکه ایران در حال حاضر تحت فشار دو اهرم دلار و اونس جهانی طلا قرار دارد. اما این روند تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و در کدام منطقه قیمتی ارزش خرید طلا و سکه را دارد؟

مجتبی دیبا، تحلیلگر بازارهای مالی با تاکید بر اینکه بازارها به دلیل انتخابات ریاست جمهوری پیش رو تقریباً به طور کامل در حالت اغما هستند، به تجارت نیوز گفت: هم فعالان بازار، هم معامله گران و هم بازارگردان، در نهایت باید در این بازار خریدار باشند نرسیدن، و به همین دلیل است که همه از تصمیم گیری های جدید پس از انتخابات باز ماندند.»

وی افزود: به عید قربان نزدیک می شویم و بازاری مانند هرات را نیز تحت تأثیر قرار می دهیم. یکی این یکی از عواملی است که می تواند بر بازار دلار داخلی تاثیر بگذارد.

شکست منطقه فعلی قیمت طلا را به 3.1 میلیون تومان می رساند
دیبا در راستای پیش‌بینی قیمت طلای 18 عیار به محدوده سه میلیون و 280 هزار تومانی اشاره کرد و توضیح داد: این محدوده که بارها درباره آن صحبت کرده‌ایم، حوزه مهم و سرنوشت‌سازی است که شکست آن می‌تواند روی قیمت تاثیرگذار باشد. طلا به سطح یک میلیون و 100 هزار تومان سقوط کرد. وی افزود: اما در غیر این صورت سطح قیمت فعلی ورود خوبی به بازار طلا است.

این تحلیلگر بازار مالی در راستای پیش بینی قیمت سکه تاکید کرد: باید توجه داشت که تا زمانی که قیمت سکه از محدوده 39 میلیون و 800 هزار تومان تا 40 میلیون تومان نزول نکند، نمی توان انتظار کاهش بیشتری داشت، اما اگر این محدوده شکسته، قیمت 37 میلیون و 300 هزار تومان نیز برای سکه قابل دسترسی است.

دیبا تصریح کرد: البته در حراج سکه که هفته گذشته توسط بانک مرکزی برگزار شد، اعداد خوبی هم برای خرید وجود داشت و به نظر می‌رسد می‌تواند سیگنال کاهشی برای قیمت سکه در بازار بدهد البته تاثیر قیمت جهانی اونس طلا را نباید در این بین نادیده گرفت.

220

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا