اخبار روز

پیش بینی قیمت سکه/ امروز صعودی می شود یا نزولی؟

به نقل از شمانیوز، در حالی که دو روز پایانی هفته گذشته ادعای برخی رسانه های خارجی مبنی بر جزییات توافق ایران و آمریکا بر سر بازار ارز و ارز در پشت پرده به شدت مطرح شده بود؛ در حالی که برخی رسانه های خارجی در مورد جزئیات توافق ایران و آمریکا بر سر بازار ارز و ارز مطرح کردند. با این حال قیمت سکه در روز جمعه تغییر چندانی نداشت، بررسی ها نشان می دهد دیروز عده کمی حاضر به فروش سکه امامی زیر سقف 28 میلیون و 500 هزار تومان بودند.

از نگاه فعالان سیاسی و اقتصادی، اظهار نظری تاثیر رسانه‌ها مبنی بر آشتی ایران و آمریکا تا حدودی و افزایش حجم خرید در بازار پشت خط دلار را داشت. مقاومت. خط کانالی 49 هزار تومانی ممکن است در اولین روز هفته مسیر انتظارات را در بازار سکه تغییر دهد و عاملی برای افزایش جسارت امروز خریداران سکه باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه 26 خرداد در تازه ترین بیانیه خود اعلام کرد که توافق جدیدی با ایران حاصل نشده است و انتظار می رود این موضوع بر رفتار معامله گران در هفته آینده تأثیر بگذارد.

پیش بینی قیمت سکه/ امروز صعودی می شود یا نزولی؟

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در آخرین نشست خبری خود درباره توافق ایران گفت: هیچ توافقی درباره برنامه هسته ای ایران حاصل نشده است.

در همین حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس خبری درباره چشم‌انداز تفاهم با ایران گفت: برخی از گزارش‌هایی که در مورد توافق در مورد مسائل هسته‌ای یا درباره بازداشت شدگان دیده‌ایم، دقیق و درست نیستند و صحت ندارند.

تحلیلگران سیاسی و اقتصادی بر این باورند که خبر فوق ممکن است رفتار معامله گران در اولین روز هفته را تحت تاثیر قرار دهد و قیمت سکه امامی را افزایش دهد.

هرچند خبر توافق هسته ای تکذیب شد، اما خبرهای زیادی مبنی بر آزادی منابع مسدود شده و تبادل اسرا منتشر شد. برخی از معامله گران قدیمی می گویند که تاثیر این اخبار باید روی انتظارات محک زده شود، به همین دلیل معتقدند اخبار مثبت منتشر شده ماهیت دستکاری و جلوگیری از حرکت سریع صعودی ارز را دارد.

البته برخی معتقدند بخشی از نقدینگی پول های آزاد شده با ثبت نام خودرو را می توان به بازارهای موازی از جمله بازار سکه و دلار هدایت کرد و تقاضا در بازار تا حدودی رشد خواهد کرد.

با این حال طبق اخبار امروز تهران میزبان وزیر امور خارجه عربستان خواهد بود، برخی معامله گران اعلام کردند در صورت ورود صندوقی از اخبار مثبت به بازار، مسیر صعودی ارز ممکن است با چالش هایی مواجه شود.

ارز در شرایط کنونی با مرز 28 میلیون و 800 هزار تومان مواجه است و در صورت رسیدن به این مرز و عبور از آن، مرز مقاومتی اول کانال دوم و پنجم کانال 29 میلیون تومان است. علاوه بر این، اگر دلار نتواند رشد قابل توجهی در معاملات نقدی داشته باشد یا مسیر نزولی را بر خلاف دیروز انتخاب کند، ممکن است باعث شود خریداران بازار ارز را کنار بگذارند و فلز گران داخلی به انتهای کانال 28 میلیون تومان بازگردد.

 

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا