به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین از استان چهارمحال و بختیاری عباس داوطلبانه وی گفت: برنامه سنجش سلامت با رویکردی جدید در مولفه های زمان اجرا، عوامل اجرایی و مراکز اجرا در طول سال تحصیلی هم امسال و هم در سال گذشته انجام می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نوبت دهی از هم اکنون آغاز شده و تا پایان این ماه حدود 20 هزار دانش آموز جدیدالورود ارزیابی می شوند، گفت: این اداره کل تلاش می کند زیرساخت های لازم برای غربالگری را ایجاد کند. شناسایی، ارائه تشخیص، مداخله به موقع، پیشگیری و در نهایت توانبخشی و جایابی مناسب آموزشی برای دانشجویان جدیدالورود.

وی با بیان اینکه تمامی این برنامه ها برای ایجاد عدالت آموزشی و فرصت های برابر آموزشی در حال اجراست، تصریح کرد: فرآیند انتصابات از 7 مهرماه آغاز و تا پایان ادامه خواهد داشت. دی ماه ادامه دارد تا والدین از طریق سامانه Https://sirat2.csdeo.ir از مراکز جامع سنجش استان نوبت بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه سنجش سلامت 60 هزار تومان است که این مبلغ توسط کشور تعیین و از طریق سامانه به خزانه دولت واریز می شود.

این داوطلب افزود: فرآیند سنجش پس از بازدید دانش آموز در دو مرحله مقدماتی غربالگری و ارزیابی حرفه ای انجام می شود و در مرحله مقدماتی دانش آموزان جدیدالورود در بدو ورود به دبستان در ابتدا از نظر بینایی، شنوایی، زبان، عمومی مورد ارزیابی قرار می گیرند. و سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی.

وی افزود: اگر یک تازه کار وارد یکی در صورت بروز هرگونه شبهه در این مراحل برای بررسی بیشتر به مرحله تخصصی ارجاع داده می شود.

وی گفت: در مرحله اول کلیه دانش آموزان 6 ساله یعنی متولدین نیمه اول 97 و نیمه دوم 96 مورد سنجش قرار می گیرند و متعاقبا برای کودکان پیش دبستانی سنجش انجام می شود. کلاس اول

وی خاطرنشان کرد: از والدین درخواست می شود هرچه سریعتر اقدام به انحراف و اندازه گیری کرده و تا آخرین لحظه این کار را رها نکنند.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما