اخبار روز

پیش بینی جدید قیمت سکه در روزهای آینده/ سقوط قیمت قطعی است؟

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، بازار طلا و سکه در تهران از آخرین روز هفته در حالی آغاز می شود که بازار در آخرین روز تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار گرفته و در نتیجه نوسانات قیمتی قابل توجهی را به دنبال دارد. معامله گران گفتند که بازار همچنان تحت تأثیر ثبت نام خودرو قرار دارد زیرا این امر باعث شد بسیاری از سرمایه گذاران طلا و سکه های خود را برای شرکت در این برنامه ها بفروشند. این مشکل باعث کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه شده است.

از سوی دیگر، قیمت هر اونس طلا روز گذشته به بالاترین حد تاریخی خود رسید و داده های اقتصادی آمریکا که از کاهش تورم در ماه جولای حکایت دارد، بازار طلا را تحت تاثیر قرار داد. بر اساس این اطلاعات، طلا در روز چهارشنبه سود اولیه خود را از دست داد و قیمت آن کاهش یافت. با این حال، طلا همچنان نزدیک به بالاترین رکورد خود در ماه گذشته است. قیمت هر اونس طلا روز گذشته نسبت به قیمت افتتاحیه به 2477 دلار افزایش یافت و در نیمه دوم معاملات با تغییر روند به 2444 دلار کاهش یافت.

همچنین قیمت طلای مذاب دیروز 15 میلیون و 140 هزار تومان بود و با افزایش تقاضا به 15 میلیون و 290 هزار تومان رسید. این روند صعودی در حالی رخ داد که بازار درهم با کاهش قیمت مواجه بود. در نهایت با ادامه روند نزولی درهم و کاهش تقاضا، طلای مذاب نیز از اوج خود عقب نشینی کرد و در نیمه دوم معاملات کاهش یافت. با کاهش قیمت اونس در جریان معاملات، طلای ذوب شده به 15 میلیون و 100 هزار تومان رسید و به انتهای کانال 15 میلیون تومانی رسید.

یکی یکی از نکات مهم روز آخر این بازار، تاثیر بسته شدن بازار هرات به مناسبت سومین سالگرد حکومت طالبان بر افغانستان بود. این بسته شدن باعث شد قیمت نقدی دلار هرات اعلام نشود و فقط قیمت دلار فردا در کانال های تلگرامی اعلام شود. قیمت افتتاحیه دلار هرات فردا 59 هزار و 350 تومان بود، تا کانال 58 هزار تومان سقوط کرد و سپس با حمایت مجدد در پایان معاملات وارد کانال 59 هزار تومان شد.

با این حال، در بازار ارز دیجیتال، قیمت Tether است یکی این یکی از مهم ترین استیبل کوین ها در بازار ارز دیجیتال است. دیروز افت را به ثبت رساند و به 58 هزار و 800 تومان سقوط کرد. این کاهش قیمت در حالی رخ می دهد که بازار ارزهای دیجیتال همچنان تحت تأثیر تحولات جهانی و نوسانات قیمت بیت کوین و اتریوم قرار دارد. پس از کاهش، قیمت Tether در این مرحله حمایت پیدا کرد و معامله گران امیدوارند که روند نزولی متوقف شود.

روز چهارشنبه قیمت سکه امامی در بازار سکه که از 41 میلیون و 500 هزار تومان آغاز شده بود، در پایان معاملات تحت تاثیر فشار فروش به 41 میلیون و 350 هزار تومان کاهش یافت. این کاهش قیمت در حالی اتفاق افتاد که تحلیلگران بازار انتظار داشتند سکه امامی روند صعودی خود را حفظ کند. با این حال در اواخر روز قیمت سکه امامی مجدداً افزایش یافت و به قیمت بازگشایی 41.5 میلیون تومان رسید.

همچنین در نیمه دوم معاملات، قیمت سکه امامی مانند دلار آتی هرات، طلای مذاب و اونس کاهش یافت و به 41 میلیون و 150 هزار تومان رسید. معامله گران معتقدند بازار تحت تاثیر فروش بیشتر مردم برای مشارکت در طرح فروش ایران خودرو قرار گرفته است که منجر به کاهش قیمت و کاهش رونق در بازار طلا و سکه شده است.

سومین اتفاق مهمی که بازار طلا و سکه را تحت تاثیر قرار داد، فروپاشی حباب طلا و سکه بود. حباب سکه در 16 درصد یا حدود شش میلیون تومان ثابت ماند و حباب طلای مذاب همچنان بالای منفی 200 هزار تومان بود، یعنی طلای مذاب 200 هزار تومان زیر ارزش ذاتی خود در بازار معامله می شد.

به طور کلی روز گذشته بازار ارز و طلا در تهران تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار گرفت. «تعلیق بازار هرات» و «نوسانات قیمت درهم» از یک سو منجر به کاهش قیمت در بازار ارز شد و از سوی دیگر عوامل داخلی مانند «فروش خودرو» و «کمبود نقدینگی» بر طلا و سکه تأثیر گذاشت. بازار «تغییر نرخ بهره و تورم در آمریکا» نیز بر بازارهای جهانی و در نتیجه بر بازار ایران تأثیر گذاشته است.

در نهایت باید دید این نوسانات در روزهای آینده چگونه ادامه خواهد داشت و آیا بازار می تواند به ثبات برسد یا خیر. تحلیلگران معتقدند بازار طلا و سکه همچنان در رکود به سر می برد و کاهش تقاضا دلیل اصلی کاهش رونق این بازار است. این وضعیت منجر به کاهش قیمت طلا و سکه می شود.

پیش‌بینی روند بازار در چنین شرایطی چالش برانگیز است، اما سیاست‌گذاران کلان اقتصادی می‌توانند نقش کلیدی در تعیین جهت بازارهای مالی ایفا کنند. در مجموع در هفته های آینده نوسانات یک تا سه درصدی در بازار طلا و سکه پیش بینی می شود.

223225

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا